Så er der sku nyt anlæg :D

• Nogle ting kan du godt få billigere andre steder, så som Tyskland. Eller sådan var det i hvertfald for få år siden, da jeg købte min Denon-Reciever.

Derimod er der mærker som NAD du ikke bare lige køber hvor som helst.

Tilmed er Dali HiFi-Klubbens eget mærke, mener endda det gælder for CW også.

Originally posted by xenon
    hmmm... jeg kan se at din vinkel til tingene er at jeg absolut ikke kan have ret... ja nogle produkter har lavere pris i usa end i europa men ikke alle - nogle ligger på samme prisleje...

du tager ikke rigtig stilling til min historie om mp3-afspillere - men ok måske har hifiklubben bedre deals hos deres leverandører på højtalere end på mp3-afspillere - det kan godt være at jeg tager fejl...

ville du være emre tilfreds med en uk - store med lavere priser? - jeg kan lave en søgning til

Kan ikke se noget problem i, at de sælger MP3 afspillere til vejledende udsalgspris. Der er ingen der tvinger dig til at handle med dem, hvis du kan finde dem på udsalg andre steder - men nu er edbpriser jo også kendt for at indeholde en del fejl ;)

Jeg ser derimod et problem med din troværdighed, når du slynger tal ud, linker til en forhandler udenfor Europa hvor der både vil komme en del fragt og afgifter på - for så er de jo ikke billigere end dem man kan købe i hifi klubben, det kan du vel godt selv se?

Jeg er udmærket godt klar over prisniveauet i USA, men nu snakkede jeg rent faktisk om det generelt, og der er det lavere end i DK, både pga. den meget lavere moms (Californien har f.eks. 8,5% på alle varer der ikke er fødevarer) og også noget lavere produktionsomkostninger hvis tingene er lavet i USA, dette skyldes både den lave mindsteløn, og den lave skatteprocent.

Det handler ikke om, at jeg skal være tilfreds, men vil du have, vi skal tage dig seriøs, og tro på hvad du selv mener du ved en masse om, så hjælper det ikke at gætte sig frem, og henvise til forhandlere hvor der overhovedet ikke er noget sammenligningsgrundlag - det er simpelthen for useriøst.

Så du behøver ikke søge efter andre forhandlere for min skyld, jeg vil stadigvæk handle hos hifi klubben den dag jeg vil have nogen af de produkter de forhandler, også selvom jeg skal betale 0,5% ekstra - den rådgivning, og efterfølgende service, jeg kan få, er langt mere værd end en evt. meget lille besparelse ved at købe i England m.v.

• Hvis du lige læser mit indlæg igennem skriver jeg i "EUROPA" ikke i hele verden.
    Desuden nævner jeg ingen steder noget om mp3 afspillere?
    Selv om Hi-Fi Klubben garanterer laveste pris på iPods i sammenlignlige butikker.....I øvrigt også på bl.a. fladskærme. Alt dette kan læses på http://www.hifiklubben.dk under "dagspris"

At du ikke vil handle "sådan et sted" siger vist mere om dig end om Hi-Fi Klubben..... :$

Originally posted by Macimuz
    Nogle ting kan du godt få billigere andre steder, så som Tyskland. Eller sådan var det i hvertfald for få år siden, da jeg købte min Denon-Reciever.

Derimod er der mærker som NAD du ikke bare lige køber hvor som helst.

Tilmed er Dali HiFi-Klubbens eget mærke, mener endda det gælder for CW også.

Sådan skulle det ikke være i dag. Men det er jo svært at klandre Hi-Fi Klubben for en evt. lille besparelse, der skyldes forskelle i moms, da dette jo ikke er noget Hi-Fi Klubben tjener, men der i mod den danske stat.

• Mht. HiFi-klubbens vejl. priser, så må man lige beregne alt deres service oven i.. Sparede lidt over en tudse ved at købe min Sony HX1010 på nettet..
    Og i den sammenhæng snakkede jeg med dem der nede, og da sagde de det var pga. deres service og garanti var væsentlig bedre, og det var op til kunderne selv at vurdere om de ville give mere for det.

Jeg har ALTID handlet højttalere i HiFi-klubben, da jeg synes man får kvalitet for knasterne. Er aldrig blevet skuffet, og kommer helt sikkert der ned mange gange endnu.
    Så længe de kan agumentere for deres produkter er bedre end andres, og man også selv synes det, så det vel ikke helt dårligt :D .

Og ja Xenon.. Det er muligt at finde meget billigere ting:
    Sony HX1010 = 6450 på nettet / 7990 i HiFi-klubben
    SAMSUNG LE-40R72B = 15.000 på nettet / 19990 i HiFi-klubben

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Rettet en gang, sidst af urbananen ().

• det er klart du forsvarer hifiklubben når du selv er en gut der handler der - jeg synes også dit forsvar er lidt overdrevet måske - du får det til at lyde somom de "ca. 10%" er et tal jeg vil forsvare til døden...

"Jeg ser derimod et problem med din troværdighed, når du slynger tal ud, linker til en forhandler udenfor Europa hvor der både vil komme en del fragt og afgifter på - for så er de jo ikke billigere end dem man kan købe i hifi klubben, det kan du vel godt selv se?" - ja det kan nok koste 2k at få det sendt - og man vil jo også hellere ha en forhandler her i dk man kan løbe hen til - men den side var en fandt på 2 minutter - der er sikkert billigere forhandlere - også i uk - derkan man finde ret gode priser som regel.

angående afgifter skal du op på 2-300.000 kroners køb før du skal betale afgifter - medmindre det er en bil...

dagspris er da en meget god ide - øverste produkt slog jeg op på edbpriser:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174764 - 4 forhandlere med priser mellem 729 og 786... hifiklubben sølger enheden til 990...

Ja, men hvad så? Folk må jo selv om hvor de køber?

Der er da utroligt mange andre varekategorier, hvor produkterne sælges billigere på nettet end i selve forretningerne. Måske fordi udbyderne på nettet sparer en hel del ved blot at have en lagerhal ude på landet, med et par ufaglærte drønnerter rendende rundt, i forhold til at drive en forretning midt på gågaden i en større by, med både udlærte sælgere, dekoration og diverse andre ting, der skal betales for.

Jeg tror ikke du finder samme ekspertise, på ret mange netsalgs-virksomheder, som hos Hifi-Klubbens personale.

• enig

det er klart du forsvarer hifiklubben når du selv er en gut der handler der - jeg synes også dit forsvar er lidt overdrevet måske - du får det til at lyde somom de "ca. 10%" er et tal jeg vil forsvare til døden...

"Jeg ser derimod et problem med din troværdighed, når du slynger tal ud, linker til en forhandler udenfor Europa hvor der både vil komme en del fragt og afgifter på - for så er de jo ikke billigere end dem man kan købe i hifi klubben, det kan du vel godt selv se?" - ja det kan nok koste 2k at få det sendt - og man vil jo også hellere ha en forhandler her i dk man kan løbe hen til - men den side var en fandt på 2 minutter - der er sikkert billigere forhandlere - også i uk - derkan man finde ret gode priser som regel.

angående afgifter skal du op på 2-300.000 kroners køb før du skal betale afgifter - medmindre det er en bil...

1. Jeg er IKKE en gut.
    2. Jeg har aldrig handlet i hifi klubben
    3. Jeg forsvarer intet, jeg argumenterer for hvorfor jeg ikke er enig med dig, det er ikke et forsvar. Dog mangler jeg stadig at se argumenter fra dig ;)

Det er bare ikke godt nok at finde en forhandler på 2 minutter, og slet ikke hvis du forventer folk skal give dig ret i det du skriver. Og nej, der skal ret hurtigt betales afgifter af varer købt udenfor EU, moms er også en afgift, men vi kan da også kalde det en skjult skat hvis du vil.

Originally posted by Burger

1. Jeg er IKKE en gut.
    2. Jeg har aldrig handlet i hifi klubben
    3. Jeg forsvarer intet, jeg argumenterer for hvorfor jeg ikke er enig med dig, det er ikke et forsvar. Dog mangler jeg stadig at se argumenter fra dig ;)

Det er bare ikke godt nok at finde en forhandler på 2 minutter, og slet ikke hvis du forventer folk skal give dig ret i det du skriver. Og nej, der skal ret hurtigt betales afgifter af varer købt udenfor EU, moms er også en afgift, men vi kan da også kalde det en skjult skat hvis du vil.

det med afgifter fra lande udenfor eu er jeg ikke helt klar over - du kan ha ret...

anyway - det virker på mig lidt somom du er helt worked up over det her, så lad mig sige følgende "ok - jeg skulle ikke have sagt 10% - jeg skulle bare have sagt "lidt dyrere"...

lad mig lige mide om hvad jeg skrev sammen med det link forresten: "
    den første side jeg lige kunne finde - 9k imod klubbens 11 - men ok priser over seas er også tit lavere...."

det med afgifter fra lande udenfor eu er jeg ikke helt klar over - du kan ha ret...

anyway - det virker på mig lidt somom du er helt worked up over det her, så lad mig sige følgende "ok - jeg skulle ikke have sagt 10% - jeg skulle bare have sagt "lidt dyrere"...

lad mig lige mide om hvad jeg skrev sammen med det link forresten: "
    den første side jeg lige kunne finde - 9k imod klubbens 11 - men ok priser over seas er også tit lavere...."

Sikke du trækker i land... :roller:

[Blocked Image: http://mira.film.nu/upload/big_fish_350_233.jpg]

:)) :)) :))

heh...well...trækker i land er nok ikke lige de ord jeg ville bruge...

men jeg har da i det mindste lært noget idag - at sige "ca. 10%" er for nogen ensbetydende med et definitivt tal - jeg må holde mig til mere løse sætninger fremover tror jeg :D

Det er nemlig rigtigt! Man kan hurtigt blive argumenteret i bund herinde! :))

• Kanont billede, Mikkel :9xo

Anyways, generelt vil jeg også foretrække at handle i HiFi-Klubben, selvom jeg måske har været en smule uheldig med afdelingen i Herning. Dog har jeg bestilt nogle ting via Netbutikken, og der har jeg kun oplevet utrolig god service.

Vil man have god service, koster det også lidt mere end andre steder. Det har jeg efterhånden erfarret i lidt forskellige køb af bla. bærbar computer eller mobiltelefoni. Folk vil altid så gerne spare en masse penge, men det koster tilgengæld bare noget et andet sted.

Måske sparede jeg 2-3k på en Denon-Reciever for et par år siden, men havde denne nu gået i stykket, og derfor skulle laves, ville det betyde fragtomkostninger helt til Tyskland, frem for at kunne aflevere den nede i den lokale HiFi-Klub.

Men sådan er der jo så meget.

• Ang. deres service, så fik jeg futtet min tidligere denon af, ved at skrue helt op, både for volume og bas, og det gjorde så at den brændte sammen til sidst.
    Jeg smuttede ned i HiFi-klubben med den, fik den tilbage en lille uge efter.. Reperationen havde kostet lige knap 2K, og der var ingen diskution om hvem der betalte..
    Det er service :9xo
    Hvor imod jeg har oplevet super elendig service hos Merlin og Fona..

PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Originally posted by urbananen
    Ang. deres service, så fik jeg futtet min tidligere denon af, ved at skrue helt op, både for volume og bas, og det gjorde så at den brændte sammen til sidst.
    Jeg smuttede ned i HiFi-klubben med den, fik den tilbage en lille uge efter.. Reperationen havde kostet lige knap 2K, og der var ingen diskution om hvem der betalte..
    Det er service :9xo
    Hvor imod jeg har oplevet super elendig service hos Merlin og Fona..

Man får det man betaler for :)

Originally posted by Macimuz

Man får det man betaler for :)

Ja, og nej.. Det er sgu dyrt nok i Fona og Merlin ;)

dagspris er da en meget god ide - øverste produkt slog jeg op på edbpriser:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174764 - 4 forhandlere med priser mellem 729 og 786... hifiklubben sølger enheden til 990...

Sig mig, er du fuldstændig ude af stand til at læse indenad.....?
    SAMMENLIGNLIGE butikker.....Dvs. butikker som Fona, El-Giganten, Merlin, Expert og lignende. Med andre ord anderkendte kædebutikker i danmark. Som der vist endda står på hjemmesiden, som en del af konceptet.

Kan du ikke bare indrømme at du har tabt og så komme videre.