Kørt en kat over - Hvad gør man?

  • Sagen er den jeg lige har kørt en kat over og den overlevede, men damn min bil hoppede 8o


    Hvad skal man gøre når dyret lider?


    1: Ringe efter falck?
    2: Slå kræet helt ihjel?
    3: Skal man lade som ingenting?


    I Dette tilfælde ringede jeg godt nok efter falck, da jeg ikke kan slå dyr ihjel, men damn falck er langsom 35min efter jeg ringede kom de :rolleyes:


    PS: Kun seriøse svar tak


  • jeg tror faktisk det bedste er at køre den over igen selvom det er temmlig barsk :rolleyes:

  • har selv prøvet og køre et dyr ned og ringede os selv efter falck da jeg heller ikke kunne få mig selv til og slå det ihjel, selvom det med sikkerhed led, da jeg nok havde smadret det venstre bagben på dyret, og ville nok ringe til falck igen selvom man nok burde slå dyret ihjel hvis man kan se det lider.....

  • Det kommer jo an på hvor kvast den er, men hvis den er seriøst smadret så er jeg enig med SlackeR, så er 35min for lang tid.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    tror jeg ødelagde hele bagenden på katten ;(


    Det er ikke rart, får det enda skidt når en lille sød mus går i fælden på loftet :(

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano


    Det er ikke rart, får det enda skidt når en lille sød mus går i fælden på loftet :(


    ikke nok med den havde ingen bagparti, men damn den var frisk efter slaget

  • :evil: Så skal den dæleme ha en tur til, 35min til falck kommer det er 35min for meget. Uden tvivl.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    ikke nok med den havde ingen bagparti, men damn den var frisk efter slaget


    Det er bare adrenalin. Den har ikke chancer for at overleve selvom det måske ser ud som om den er frisk nok. Man hører også af og til om folk som er blevet ramt af en bil eller noget og kun holdes samlet af det de er ramt af som man kan snakke med osv. Når bilen fjernes er de i flere dele stort set.

  • Forhelved, jeg skal snart i seng, læste "frisk slagtet" og ikke "frisk efter slaget". :crazyeyes: :(
    Definer frisk.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by nano
    Forhelved, jeg skal snart i seng, læste "frisk slagtet" og ikke "frisk efter slaget". :crazyeyes: :(
    Definer frisk.


    Den var frisk, den prøvede at "Kravle" hjem, men bagenden flyttede sig ikke

  • Sagde den noget? Havde engang en killing der kom helevejen under hjulet på mine forældres "Rugbrød" WW. Den skreg og var delvist flad, det var ikke rart.


    EDIT: Hvorfor snakker vi om det her. :(

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet 2 gange, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Så vidt jeg husker har man pligt til at ringe til Falk ( 70102030 ) hvis man kører et dyr over, og det overlever..


    Oki så har jeg gjort det rigtige

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Så vidt jeg husker har man pligt til at ringe til Falk ( 70102030 ) hvis man kører et dyr over, og det overlever..


    Fuldkommen rigtigt. Hørte det for ikke ret langt tid siden. Man skal ikke selv prøve at slå et dyr ihjel da det også kan slå fejl (ja, det kan) så Falck er den bedste løsning.


    Men ikke nogen rar situation. Har selv oplevet det sammen med en mate da vi var ude og cruise. Bilen foran kører en kat over, og vi stopper så ind. Jeg tager en moppedreng af en svensknøgle ud og hakker den 6-7 gange i hovedet. Det havde jeg det virkeligt dårlig med :rolleyes:


    Oven i det hatten havde jeg blod på sko og tøj. Kunne bare ikke lide at se det dyr lide.

  • Det er altid nemt at sige hvad man skulle have gjort. Ingen tvivl om at det har været en yderst ubehagelig situation!! Jeg ved sq ikke hvad jeg havde gjort, men umiddelbart ville det nok være bedst at slå den i hovedet med noget HÅRDT, eftersom det langt fra er sikkert at man dræber den helt ved at køre den over igen...


    Havde den halsbånd?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Så vidt jeg husker har man pligt til at ringe til Falk ( 70102030 ) hvis man kører et dyr over, og det overlever..


    Hvis det er en kat, fugl eller andet "småkravl" er du også i din fulde ret til selv at nakke kræet.


    Større dyr som hunde og der over skal man dog have fat i Falck til.



    Jeg ville ikke have nogen problemer med at slå fx. en kat ihjel selv da jeg simpelthen ikke kan klare dyr der lider. Men som flere siger, kan det lade sig gøre, så tag en tur mere over den, hvis du kan få dig selv til det. Det er ihvertfald bedst for dyret da 35min er for lang tid at ligge halv-smadret på en vej ;(

  • Afliv det, helt klart. Som nogle skriver, er 35 minutter lang tid. Så selvom det kan være hårdt, skal du nok regne med at det er lidt hårdere for dyret at ligge og lide. Men altså, shit happens. Ulykker sker. Man må bare gøre hvad der er bedst for dyret. Jeg synes nærmest det er lidt noget svineri hvis man lader være.


    Måtte selv aflive en hare som jeg kørte over for nogle år siden. Havde aldrig troet at sådan nogle kunne skrige, men det skulle jeg lige love for. Det var nærmest så det rendte koldt ned af ryggen på mig. Nu vidste jeg ikke lige at man kunne brække nakken på dem let ved at hale dem op i bagbenene og slå dem ned langt halsen, så det blev med et dækjern istedet - som var eneste "våben" i bilen. En tung donkraft havde nu været bedre. Havde ingen problemer med at gøre det overhovedet, med tanke om hvad dyret går igennem i mit hovede. Men anyways, selvom det ikke er rart skal man altså tænke på at man gør dyret en tjeneste. Jeg ville sku være ked af at ligge i vejkanten med brækket ryg i 35 minutter, bare for at blive aflivet når Falck endelig kommer dryssende.
    Så må man spænde hjelmen og gøre noget ved det. Det er jo en selv der har tilført dyret de skader det har fået.