Forældre-Kontrol

  • Findes der et program så forældrer kan følge med i alt hvad deres børn laver på computeren ? ... og se hvad dem der skriver til ungen skriver og som ikke koster spidsen af en jetjager ?


    En kollega spurgte mig lige i dag da han har nogle veninder som føler at de har behov for at lege "Big Brother" over for deres børn.


    Det skal helst være freeware. Eller også have en "økonomisk" pris ... :))


    Nogen der kan anbefale et program ?

  • Mener du sådan over netværk? For så tror jeg ikke det er helt lovligt at bruge da man jo nærmest "hacker" sig ind på den anden computer. Men jeg ved det ikke.

  • hvis man selv ejer begge computere er det lovligt nok....men ved faktisk ikke hvor sådan et findes.....hvad med Radmin hvis man kan styre computeren remote burde man vel også kunne sætte logs på msn osv fx og derefter læse dem.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • En keylogger kunne også findes.. De giver vel et ret bøvlet output, og viser kun hvad barnet skriver. Men som udgangspunkt er det vel også en begyndelse på om ens mistanke, som jeg går ud fra de har, er begrundet.

  • Fjernsupport er det nærmeste jeg kan komme i tanke om. F.eks. MSN Messenger har den funktion. Så bare uden kontrol så man bare kigger.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Puuuha nu ved jeg ikke lige om jeg tør svare på sådan noget. Men jeg ville sige brug en trojan, de er jo programmeret til formålet?


    Bifrost
    PoisonIvy
    OptixPro


    Google eller tillad mig at poste links ;P Men mener ikke det her forum handler om hacking med trojans såe... :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by deaz
    Puuuha nu ved jeg ikke lige om jeg tør svare på sådan noget. Men jeg ville sige brug en trojan, de er jo programmeret til formålet?


    Bifrost
    PoisonIvy
    OptixPro


    Google eller tillad mig at poste links ;P Men mener ikke det her forum handler om hacking med trojans såe... :ph34r:


    Tror du er kommet på den forkerte spor...



    :boxed:

  • Der er et program der hedder Teacher, som der blev brugt på min gamle folkeskole... Du kan se hvad andre ser på deres computer på din skærm..

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM



  • faktisk ikke....han har helt ret..trojans kan være programmeret til netop det formål....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    faktisk ikke....han har helt ret..trojans kan være programmeret til netop det formål....


    Jeg kan godt gå i detaljer med det, men jeg synes ikke det høre hjemme i det her forum. Selv hvis man vil bruge det godsindet, bruger størstedelen det ondsindet (ulovligheder) og det høre ikke hjemme her.


    GrillRotten skriv en pm eller smid mig på din msn liste hvis du skal ha lidt hjælp med at finde programmerne.

  • Nej det ikke over netværk at der skal styres noget. Det er bare et program der skal indstalleres lokalt og så logge al aktivitet ... både udgående og indkommende. Det sidste bliver jo nok et lille problem kunne jeg forstille mig, men sådan et program findes vel.


    ...Så nej ingen "fjernsupport", oldschool keylogger eller trojan.

  • Altså.. Det findes på en eller anden måde..
    Eftersom MSN jo fx. selv gemmer logs.. Men hvis børnene er bare lidt kloge, så kan de jo selv slette det.. Og det vel uanset hvilket program det handler om..


    Sådan gjorde jeg i hvert fald i mine unge dage.. :D
    Da opdagede de gamle intet, før end de kom mærkelige regninger hjem på +18 -sider..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Nej det ikke over netværk at der skal styres noget. Det er bare et program der skal indstalleres lokalt og så logge al aktivitet ... både udgående og indkommende. Det sidste bliver jo nok et lille problem kunne jeg forstille mig, men sådan et program findes vel.


    ...Så nej ingen "fjernsupport", oldschool keylogger eller trojan.


    Keylogger bruges også tit lokalt :)? Den behøver ikke sende logfilerne til en mail osv...

  • Måske det her..


    Spector:
    http://www.spectorsoft.com/pro…torPro_Windows/index.html



    can take snapshots of a person's activity as frequently as once per second, and can hold days, weeks or even months of activity until you get a chance to review it. With Spector, what you SEE is what they DID!


    Lyder da rigtig :P




    [Blocked Image: http://images6.theimagehosting.com/FeatureRunDown.gif]

  • Kan ikke se nogen grund til at betale 600-700 kr for et program der kan storset det samme som en gratis keylogger/trojan.


    Sjovt nok får de til at lyde mere "lovligt" ved at kalde det "Internet Monitoring and Surveillance Software". Det er en trojan/keylogger. Man mister fornemmelsen af at det er et "snuske" program :p

  • Quote

    Originally posted by deaz


    Jeg kan godt gå i detaljer med det, men jeg synes ikke det høre hjemme i det her forum. Selv hvis man vil bruge det godsindet, bruger størstedelen det ondsindet (ulovligheder) og det høre ikke hjemme her.


    GrillRotten skriv en pm eller smid mig på din msn liste hvis du skal ha lidt hjælp med at finde programmerne.


    Trojaner kan sagtens bruges til dette formål... men i bund og grund er det ulovligt... Så tror ikke det er en mulighed... og anti-virus programmerne går helt amok når man så skal til at installere...


    men Grill prøv at søg efter "freeware Parental Control" på google... Der er et stort udvalg... :))

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa
    men Grill prøv at søg efter "freeware Parental Control" på google... Der er et stort udvalg... :))


    Ja, ALT for stort ... Derfor jeg jo spørger om der nu var nogle der havde nogle erfaringer med et sådan program ... ;)

  • jeg syntes at overvåge sit hvad sit barn laver på computeren ved hjælp af programmer så du kan se alt hvad ungen laver er lige at gå over grænsen der, man skal da også have noget privatliv, og ifølge en eller anden privatlivets lov ting noget i den stil er det så ikke lidt ulovligt?

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    jeg syntes at overvåge sit hvad sit barn laver på computeren ved hjælp af programmer så du kan se alt hvad ungen laver er lige at gå over grænsen der, man skal da også have noget privatliv, og ifølge en eller anden privatlivets lov ting noget i den stil er det så ikke lidt ulovligt?


    Spørger ikke om hvad folk syntes om at forældrer overvåger deres børn. Spørger om erfaringer med sådanne programmer. Men nej, det er ikke ulovligt at overvågne sine møgunger. Om man så kan li det er op til den enkelte.

  • tænker du på visse brugere herinde eller dine egne møgunger :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.