Kvit smøgerne nemt !


  • Det er også farligt at ryge selv om man ikke inhalerer. De folk der ryger cigarer inhalerer ikke. De får så kraft i munden istedet for i lungerne, og det samme ved vandpibe. Men jeg kunne nu forestille mig at vandpiberygere ikke er så udsatte da de ofte ikke ryger særligt meget men kun i festligt lag.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Jeg ryger selv vandpibe, ja faktisk næsten hver dag.
    Kan sagtens se det er farligt, men tror aldrig nogensinde det bliver lige så farligt som smøger.
    For det første sidder du aldrig og ryger en pakke smøger på en aften hvor du lige kører en gang wow, eller andre computerspil, igennem.
    Vandpibe ryger du næsten heller aldrig alene, da du stortset kun ryger vandpibe pågrund af hyggen; ikke sagt at det er den eneste grund, men det er meget derfor.
    Har også hørt en læge, kan ikke finde kilde eller bevis på det, som siger at 100 sug fra en vandpibe gælder for en smøg! Så skal der godt nok mange omgange vandpibe til at nå en pakkke smøger :roller: :)

  • Quote

    Originally posted by SGN_X
    Har også hørt en læge, kan ikke finde kilde eller bevis på det, som siger at 100 sug fra en vandpibe gælder for en smøg! Så skal der godt nok mange omgange vandpibe til at nå en pakkke smøger :roller: :)


    Så er du godt nok fandens naiv. Tænk på hvor meget røg du får ind i lungerne når du tager en mega lunge på en vandpibe. Er jo vildt så meget man kan suge. Så det du skriver passer ingen steder.


    Desuden suger man en masse dejlige tungmetaller ind i svælget når man ryger vandpibe. F.eks. arsenik og bly. Læste jeg engang på sundhedsstyrelsens hjemmeside.


    Jeg har selv haft røget vandpibe hver dag i et halvt års tid. Jeg fik total dårlig kondi og hostede meget. Så helt ufarligt er det ikke.



    Nu ryger jeg til gengæld masser af smøger :O Så tusind tak for tippet mht. den bog der :)



    Mvh DH


  • Hvis jeg kunne finde linken, vil jeg kunne understøtte det, men kan jeg som sagt ikke. Men du har nok ret :roller:


    Hvem fanden har også bildt dig ind at det skulle være sundt? Håber jeg ikke at jeg har sagt i min forrige kommentar :baby: ;)

  • Jeg synes det er fedt at der er nogle blandt jer der er villige til at give bogen en chance.
    Post lige hvodden det går efter den er læst færdig :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Jeg har været på Easyway kurset, men det hjalp desværre ikke mig.


    Jeg har hørt om nogle piller man kan få på recept som skulle virke som supstitut for nikotinen, men ikke er vanedannene og efter en måned på de piller skulle man være røgfri. De koster vist lige omkring 1000kr for den "kur" på en måned. Nogen der kan huske hvad det hedder?

  • Quote

    Originally posted by Falsk
    Jeg har været på Easyway kurset, men det hjalp desværre ikke mig.


    Jeg har hørt om nogle piller man kan få på recept som skulle virke som supstitut for nikotinen, men ikke er vanedannene og efter en måned på de piller skulle man være røgfri. De koster vist lige omkring 1000kr for den "kur" på en måned. Nogen der kan huske hvad det hedder?


    Nu er jeg ikke selv ryger, så jeg er ikke så meget "inde" i rygestop-verdenen, men kan det være Zyban der er tale om? :)

  • Jeg har ikke helt tiltro til sådan en bog. Har dog ikke noget at have det i, så jeg vil da lade tvivlen komme bogen til gode.
    På min arbejdsplads har vi fået trumfet et ryge-stop-kursus igennem, som vi alle ser frem til.
    Jeg tror mere på, at et hold der står sammen for at opnå samme mål kan klare det, end hvis vi individuelt læste en bog.
    Melder tilbage når det bliver aktuelt.

  • Tjaa på min arbejdsplads blev vi også tilbudt rygestopkurser, der var bare aldrig nogen der tog imod dem, vi var så nogle stykker der læste bogen og holdt op, så man kan jo også sige at vi havde hinanden at støtte os op ad, og det tror jeg da bestemt også hjalp en del hel del. Der var selvfølgelig også nogen der bestemte sig på forhånd at de ikke ville læse bogen (de ryger endnu og det er da os' fint nok) og andre som læste den, men ikke fik noget ud af det.


    Men kan den hjælpe mig og flere af mine kollegaer og venner kan den vel også hjælpe andre

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop
    Jeg synes det er fedt at der er nogle blandt jer der er villige til at give bogen en chance.
    Post lige hvodden det går efter den er læst færdig :9xo


    Will do :9xo

  • Quote

    Originally posted by Falsk
    Jeg har været på Easyway kurset, men det hjalp desværre ikke mig.


    Jeg har hørt om nogle piller man kan få på recept som skulle virke som supstitut for nikotinen, men ikke er vanedannene og efter en måned på de piller skulle man være røgfri. De koster vist lige omkring 1000kr for den "kur" på en måned. Nogen der kan huske hvad det hedder?


    Jeg har også været på kurset og det hjalp mig, men det er satme en hård tur at komme igennem.
    På kurset lærer man at det kræver ikke viljestyrke at holde op med at ryge. Det skal så lige hilse og sige, det kræver ENORM viljestyrke for ikke at falde i igen. Jeg var, efter kun 3 dage uden smøger, parat til at ryge en gammel sur sok, bare jeg kunne få noget røg i lungerne :)
    Men jeg er stadig en lykkelig ikke-ryger og det er 4 måneder siden jeg holdte.
    Dog skal det nævnes at jeg stadig har lyst til en smøg, men trangen og afhængigheden er væk.
    Btw. Jeg har også omtalte bog af Allan Carr.
    Han røg 100(et hundrede!!!) smøger om dagen og kvittede lortet fuldstændig.
    Lidt flere tal. En ryger som gennemsnitlig ryger ca. 20 smøger om dagen, bruger 800.000 kr på smøger gennem hele livet.

  • S? er det vist p? tide at denne tr?d blir' oppet.


    Er der nogen der har haft gang i bogen ? og i s? fald er det lykkedes for nogen af jer at kvitte sm?gerne ?

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

  • Nu har jeg ikke l?st bogen og har aldrig v?ret ryger, men vil da komme med en anbefaling, hvis den omtalte bog ikke er nok til, at hj?lpe folk... :)


    Min mor og hendes mand har nu v?ret r?gfrie i snart 1 ?r, ved hj?lp af laster akupunktur... En behandling tager 15-30 min pr. person og derefter er de fleste r?gfrie. De har ingen som helst lyst til, at ryge og selve r?g giver dem ubehag...
    Det koster under 500 kr for denne behandling og deres beregninger lige p.t siger, at de har sparet 2500 kr pr. mdr., de har v?ret r?gfrie, s? vil jeg sige de penge er givet godt ud... :)

  • Quote

    Originally posted by Fino
    "Smoking is bad for you mmkay.. "


    Har skam pr?vet at ryge sm?ger meeeen det har aldrig v?ret noget for mig.. mine lunger f?r det totalt nedturskiks n?r man ryger.. s? har aldrig begyndt og har ingen intention om at g?re det :P.. har dog i mange fester hvor halvdelen af selskabet ryger haft en trang til det meeeen jeg har skam viljestyrke nok til at lade v?rd :P..


    Der er jo ogs? uendlige stor forskel, p? aldrig at have r?get cigaretter (her snakker jeg ikke bare om en enkelt eller 5), og s? at have r?get en pakke om dagen i flere ?r, n?r man snakker om viljestyrke til at stoppe/lade v?re.

  • Jeg overvejede at l?ne bogen, da jeg kender en del, som er stoppet med den. Men i stedet stoppede jeg bare kold tyrker, hvilket jeg har gjort to gange f?r. F?rste gang holdt 4 mdr, n?ste gang 6 mdr og indtil videre er jeg ved at n? en m?ned nu. Men denne gang skal det fandme holde!!!


    Det er jo alligevel fuldst?ndigt umuligt at v?re ryger efterh?nden, og jeg kan ogs? m?rke at jeg faktisk skammer mig lidt over, at st? med en sm?g i h?nden. Eller skammede, er det jo :D

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Jeg overvejede at l?ne bogen, da jeg kender en del, som er stoppet med den. Men i stedet stoppede jeg bare kold tyrker, hvilket jeg har gjort to gange f?r. F?rste gang holdt 4 mdr, n?ste gang 6 mdr og indtil videre er jeg ved at n? en m?ned nu. Men denne gang skal det fandme holde!!!


    Det er jo alligevel fuldst?ndigt umuligt at v?re ryger efterh?nden, og jeg kan ogs? m?rke at jeg faktisk skammer mig lidt over, at st? med en sm?g i h?nden. Eller skammede, er det jo :D



    kewl :9xo t?nk p? alt det l?kre Hardware du f?r r?d til :P

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Jeg overvejede at l?ne bogen, da jeg kender en del, som er stoppet med den. Men i stedet stoppede jeg bare kold tyrker, hvilket jeg har gjort to gange f?r. F?rste gang holdt 4 mdr, n?ste gang 6 mdr og indtil videre er jeg ved at n? en m?ned nu. Men denne gang skal det fandme holde!!!


    Det er jo alligevel fuldst?ndigt umuligt at v?re ryger efterh?nden, og jeg kan ogs? m?rke at jeg faktisk skammer mig lidt over, at st? med en sm?g i h?nden. Eller skammede, er det jo :D


    Selvom du er stoppet med at ryge, vil jeg anbefale dig at l?ne bogen og l?se den igennem. Jeg er stadig ikke ryger og nu er det snart 6 m?neder siden jeg er stoppet.