Syrede drømme?

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Selvom drømme ofte har sexuelle undertoner, så tror jeg squ ikk den drøm der handler om sex :))


    Freud er jo helt tosset med sex :P eller sku man sige var...


    Ja, det er rigtigt. Jeg nævnte bare Freud fordi han var en drømmeforsker. Bare fordi jeg siger Freud, så behøves det ikke kun at være om sex?



    De fleste drømme skal ses i relation til det, der foregår i vores liv, på det tidspunkt vi har drømmen. Så når vi vil begynde at tyde vores drømme, kan vi starte med at se på, hvad drømmen kunne være en kommentar til eller reaktion på. Derefter må vi - når vi taler om almindelige drømme - vænne os at se ALT i drømmene som sider/aspekter af os selv og vores liv. Alle personer, dyr, bygninger, planter, landskaber, vejrforhold, søer, floder, transportmidler, mad, tasker, tøj, penge..... - kort sagt alt.

  • Har haft et par "sjove" drømme, da jeg var lille.
    Kan huske den røde tråd i dem, men ikke alt i detaljer.


    1. Mig og Anders And bliver ved at med at hoppe ned fra vipper i silo'er (korn-silo'er) med vand i?
    2. Jeg var gift med den lille havfrue og levede under vandet...
    3. Jeg rutsjede ned fra en gigantisk rutsjebane, og havnede i jorden, hvorefter jeg rutsjede ned fra rutsjebanen igen (fik/får stadig (nogle gange) kun denne drøm når jeg havde feber..


    En lille indsigt i mit syge sind:))

  • Quote

    Originally posted by Pow


    Ja, det er rigtigt. Jeg nævnte bare Freud fordi han var en drømmeforsker. Bare fordi jeg siger Freud, så behøves det ikke kun at være om sex?


    Ja det er da lige før... jeg var da ved at brække mig over den periode vi brugte bogen "Gys, splat og Freud" i dansk undervisningen :boxed: den mand ka få sex ud af INGENTING

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ja det er da lige før... jeg var da ved at brække mig over den periode vi brugte bogen "Gys, splat og Freud" i dansk undervisningen :boxed: den mand ka få sex ud af INGENTING


    Hvilket tildels også skyldtes tidens omgivelser, dengang han arbejdede som psykoanalytiker.

  • Jeg havde en meget syret drøm i nat - drømmen i sig selv var ikke syret, eftersom den handlede om et resultat af en fodboldkamp. Idag blev kampen så spillet og resultatet blev nøjagtigt som jeg havde drømt.


    Det synes jeg alligevel er lidt spøjst. :D

  • Jeg selv har haft nogle meget uhyggelige drømme.


    De fleste foregår i mørke.


    Engang drømte jeg dette:


    (det her foregår i drømmen) - Jeg vågnede med et sæt og satte mig op i min seng. Jeg kiggede rundt i mit værelse, og lod mærke til at der var usædvanligt stille. pludselig kan jeg mærke ubehag i min mave. I starten tror jeg at jeg er blevet syg, men det er meget værre end som så. Jeg føler at jeg lige har mistet noget meget meget værdifuldt i mit liv. Og jeg kan virkelig føle det. Som om jeg havde set min familie blive skudt i virkeligheden... Jeg kan mærke en tilstedeværelse i huset, så jeg går rundt og kigger. Jeg kan ikke finde nogen, men følelsen blir stærkere og stærkere og jeg begynder at græde. Jeg løber hele huset igennem igen, men kan stadig ikke finde noget. Da jeg kommet tilbage til mit værelse er det smurt ind i blod, og der står noget på væggen (hvilket jeg kommer tilbage til senere). Jeg går helt i baglås og vender mig om og ser en person helt klædt i sort. Der hvor der burde være et ansigt, er der ingenting. Nærmest som om alt "intetheden" i universet var samlet i det punkt. Jeg kan mærke at min mave knuger, og jeg holder mig for maven og knækker sammen i smerte. Lige som jeg falder ned på mine knæ, kan jeg se en savtakket kniv som bliver holdt af den sorte person. Langsomt nærmer den sig mit ansigt, og jeg er fastfrosset til stedet. Han begynder at skære i mig, og jeg kan mærke varmen fra mit blod som siver ned over hele kroppen. Her har jeg den samme følelse som dig, som om jeg har opgivet at leve. Min krop bliver stiv og falder sammen. Jeg kan se op i loftet. Jeg bliver sparket ihjel af den person. Og først her vågner jeg.


    For satan det var uhyggeligt. Godt det var en engangsdrøm. Den da jeg vågner skal jeg i biografen, og når vi er inde at se den film, siger hovedpersonen præcis det som stod på min væg: "You've been living in a dream world". Nogen af jer som genkender den? det er nemlig fra The Matrix. For satan jeg blev forskrækket da han sagde det.

  • Jeg var på efterskole da jeg besluttede at når jeg kom hjem næste gang skulle jeg fanme købe mig en nintendo 64.
    Jeg formåede at drømme 3-4 gange, at jeg havde fået den og troede seriøst næste morgen at jeg havde den, forestil jer skuffelsen når det gik op for mig at det var en drøm X(

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU


  • Det lyder virkelig spooky :ph34r:

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    Jeg var på efterskole da jeg besluttede at når jeg kom hjem næste gang skulle jeg fanme købe mig en nintendo 64.
    Jeg formåede at drømme 3-4 gange, at jeg havde fået den og troede seriøst næste morgen at jeg havde den, forestil jer skuffelsen når det gik op for mig at det var en drøm X(


    Sådan nogle har jeg også, de omhandler dog mest sex med lækre blondiner. :cheers:

  • Ja det kender jeg også - havde engang et med en nøgen chick og et vandfald.. Men det snakker jeg ikke om :P
    Det fede ved drømmen var at det skete næste dag.

    Morten Berendt Marstal -> MBM -> Arch Em El -> Archiebal -> Archie... Og så et M som står for Morten

  • Quote

    Originally posted by Brition
    Jeg havde en meget syret drøm i nat - drømmen i sig selv var ikke syret, eftersom den handlede om et resultat af en fodboldkamp. Idag blev kampen så spillet og resultatet blev nøjagtigt som jeg havde drømt.


    Det synes jeg alligevel er lidt spøjst. :D



    Du skulle sgu have skyndt dig ned og oddset en tusse :D

  • Quote

    Originally posted by Asus3
    jeg drømte for nogle nætter siden at jeg nede på min arbejds plads (Netto)
    og min Chef og jeg blev uvenner og så låste jeg ham ude. og sjovt nok er det sket i dag


    Og så blev du forhåbentligt fyret for at gøre sådan en overordentlig dum handling. :roller:


    Ligesom du burde fyres herfra, med al det ubrugelige crap du konstant kommer med! X(