Ro på med conroe performance !!!

  • "Jeg vil sige som jeg har sagt alle de andre gange der har været superhemmelige skæg-og-blå-briller "tests" af noget som helst som er 100% forudindfattet i modsat fortegn med spejl og dug på det.


    "Jeg vil se det før jeg tror på noget."


    Jeg gider slet ikke forholde mig til relevansen, men påpeger dog at sider som anandtech er væsentligt mere troværdige end en eller anden stupid klaphat som ikke bakker sine såkaldte resultater en dyt op.


    Og HeRR M.Beier - jeg må igen stille dig spørgsmålet om hvorvidt du fysisk har underskrevet en NDA med nogen - for har du ikke det, er du på ingen måde under retsligt ansvar for dine udtalelser - men bliver på den anden side også kun fodret oplysninger som vil føre dig tilstrækkeligt bag lyset til at du tror du ved noget skide vigtigt. ;) "


    Var der tråden røg ud af balance Martin..


    Iørvrigt - så er tiden gået, og det er blevet påvist at der var hold i hvad der blev sagt hrefra.

  • Ja, så lærte man også noget idag.


    Som flere andre også er inde på, så vil jeg sq gerne se nogle "IRL" tests. For hver dag der går synes jeg Conroe tager ét skridt tilbage. Bliver det kun en CPU for extreme OCére eller kan vi andre mon være med på beatet...


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Den inddeles i klasser, da den drager fuldt udbytte af din køling, men selv med luftkøling er den vild nok.. :)


    Men -50 grader på evap skal nu nok gøre godt...


    Og den kan købes af alle i øjeblikket, koster bare KASSEN på ebay..

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Den inddeles i klasser, da den drager fuldt udbytte af din køling, men selv med luftkøling er den vild nok.. :)


    Men -50 grader på evap skal nu nok gøre godt...


    Og den kan købes af alle i øjeblikket, koster bare KASSEN på ebay..


    Hvis den koster kassen må du jo bare tage en avisrute mere :dance:

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Hvis den koster kassen må du jo bare tage en avisrute mere :dance:


    hehe, jeg har andre kontaktveje Martin ;)
    Men, prisen er ikke det som holder igen, er mere, hvis X6800 kan skaffes ville det være lidt federe...

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    hehe, jeg har andre kontaktveje Martin ;)
    Men, prisen er ikke det som holder igen, er mere, hvis X6800 kan skaffes ville det være lidt federe...


    Arr.. blæreanus..
    Sgu groft vi andre ikke har de forbindelser..
    Du må sige til hvis du har en forbindelse for meget :crazyeyes:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Ja det kunne være sjovt at få fat i en X6800, eller faktisk bare en E6700 af nyeste stepping, så er jeg ret sikker på at "tvivlerne" ville komme på andre tanker meget hurtigt.


    Jeg er i alt fald helt overbevist om conroe's performance i alle henseender :razz:

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • I skriver meget teknisk om Conroe..


    Jeg har for blot en uge siden besluttet at droppe at bestille en splinterny AMD hjem, og derimod vente på Conroe'en..


    Er det stadig efter jeres mening det bedste at gøre?


    Eller er det ændret nu? :)

  • prøv lige at kikke på shag E6600 4mb l2 2799 kr :clap:

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • M. Beier? Hvor kan du se priserne? Er de released i USA?


    - Kan i ikke lige give et link, er bestemt sikker på de ikke ligger på EDBPRISER.dk

  • De er ikke frigivet, nej... Men, ebay.com kan man finde det meste på... Billigere sælges de dog på xtremesystems.org funder salgssektionen, men stadig voldsomt dyrre...


    Men giv det en uges tid, forlyder at de muligvis frigives til Computex på 2nd dagen... :) (det er d.7)

  • Jeg takker :)


    Hehe, bliver lidt i tvivl om jeg skal vente på Conroe eller købe AM2 (Som jeg endnu ikke er helt indforstået med hvad er). Det er ihvertfald dejligt der også er hjælp at hente til "noobsne" / mig... Hehe... Men der har da været en del negativ respons på den ellers positivt omtalte conroe... :)

  • hehe, well ved jeg ikke helt - 64bit merydelsen er ikke så høj som den er hos AMD, men ydelsen er stadig højere, også i 64bit =)


    AM2 er socket 939, blot med andet antal ben, 940 hvis jeg ikke husker helt galt.. - og så bruger den DDR2 ram istedet for DDR(1)...
    Yderligere clocker AM2 temlig godt, 3.8ghz for FX62, dog er kølingen ikke en jeg er sikker på hva' er, men højst sandsynligt ikke luftkøling eller vand for den sags skyld.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    hehe, well ved jeg ikke helt - 64bit merydelsen er ikke så høj som den er hos AMD, men ydelsen er stadig højere, også i 64bit =)


    AM2 er socket 939, blot med andet antal ben, 940 hvis jeg ikke husker helt galt.. - og så bruger den DDR2 ram istedet for DDR(1)...
    Yderligere clocker AM2 temlig godt, 3.8ghz for FX62, dog er kølingen ikke en jeg er sikker på hva' er, men højst sandsynligt ikke luftkøling eller vand for den sags skyld.


    Okay, den lyder sku' da også som en dejlig sag.


    - Rygtet lyder jo at de tidligere processorer fra intel og AMD (inkl. AM2 self.) ryger ned i pris. Hvis performencen ikke er MEGET bedre end AM2, men prisen dog er LANGT fra den samme, kunne det da være, at det var en god idé og spare de penge, og fyre dem af til grafikkort istedet for.


    = altså for at få mere rå kraft for pengene.. (herunder tænker jeg i PC-spil)

  • Intel har da allerede sænket priserne på nogle af CPU'erne, tror ikke de gør det igen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Tjah - når Conroe er landet - så er der igen en ny på vej - med et andet kælenavn, som er lidt hurtigere og vice versa. ;)


    jowjow. Men nu snakker vi ikke lidt hurtigere her ;)
    Vi snakker folk som sidder på luftkøling og tager score på score ned som er lavet i benches med flydende nitrogen :)

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    jowjow. Men nu snakker vi ikke lidt hurtigere her ;)
    Vi snakker folk som sidder på luftkøling og tager score på score ned som er lavet i benches med flydende nitrogen :)


    Jep det er jo sådan set rigtigt nok, men ikke lige det der var pointen. Men har fjernet "lidt". :cheers:


    Edit: Så var det faktisk også den, der kom efter Conroe, som jeg skrev sikkert nok var lidt hurtigere. :$