Synes det er fint nok, at EB ind i mellem viser, hvordan nogle ting hænger sammen. Især når de gør det på en nogenlunde sober måde.
Om det er journalistisk korrekt, er imo sådan set bedøvende.
Er ikke tilhænger af alt deres "dyneløfteri" og snagen i kendte folks privatliv.
Det er imo usmageligt. Men sådanne ting her, har jeg det helt fint med.

DSB - Sorte Max må ikke have et sæde !
-
-
Originally posted by puma99dk|
det er unfair at man ska betale for sin hund hvis den ik må bruge det man betaler til....fordi i går da hellere ik ud og køber en ny ting som bla. et fjernsyn som ik vil tænde vel?
En ligeså yderfløjs sammenligning som den du kommer med..
Vil du stille op på en afdeling på et hospital hvor folk har lungeproblemer, og så tænde en cigaret og puste røgen direkte ud i femøren på en vilkårlig patient som ligger helt uforsvarlig i sin seng?
-
Originally posted by M.Beier
Vil du stille op på en afdeling på et hospital hvor folk har lungeproblemer, og så tænde en cigaret og puste røgen direkte ud i femøren på en vilkårlig patient som ligger helt uforsvarlig i sin seng?
Og det var en endnu dårlige sammenligning. Jeg er selv astmatiker, og der er da stor forskel på en hunden/katten ER eller HAR VÆRET i rummet. Desuden kommer der jo hele hele tiden frisk luft ind i kupéerne. Det med poterne på sædet er rigtig nok, de skal væk.
Det jeg egentlig tror de gerne vil vise her er, at man SKAL købe en børnebillet til sin hund, men man må ikke have hunden på et sæde som man må have børnene. -
Originally posted by Bentzin
Synes det er fint nok, at EB ind i mellem viser, hvordan nogle ting hænger sammen. Især når de gør det på en nogenlunde sober måde.
Om det er journalistisk korrekt, er imo sådan set bedøvende.
Er ikke tilhænger af alt deres "dyneløfteri" og snagen i kendte folks privatliv.
Det er imo usmageligt. Men sådanne ting her, har jeg det helt fint med.Men når de f.eks. går efter en svindler som Uffe, så er det i mine øjne fantastisk. Endelig et stort 'organ', som tager sagen til sig og bringer den til offentlig debat...snag endelig så meget i hans liv som muligt.
-
Når man vil have fødderne oppe i toget, tager man en avis og sætter på sædet overfor en og sætter føderne op. Hvis folk har så ondt i røven og folk kun kan tænke på sig selv (man må da lige være large), er det så svært at sætte en avis under hunden.. Man har købt en ydelse fra DSB.
-
Hvorfor bliver folk ved at med at give udtryk for, at en billet med dsb er lig med retten til et sæde. Ja, en pladsbillet giver retten, men ikke en almindelig billet. Kan ikke tælle hvor mange gange jeg er blevet nødt til at stå op pga. overpakkede tog. I fortæller mig måske, at jeg bare skal henvende mig til dsbpersonalet og fortælle dem at jeg med min billet har "retten" til et sæde?
Lang historie kort. Hunden har intet at gøre på et sæde; ikke engang med pladsbillet. Man har ingen ide om hvor dens poter sidst har været og hunde har en tendens til at fælde så satans meget.
-
Originally posted by D-Zs
Det er da totalt åbenlyst at han ikke skal have hunden oppe på sædet!Den sidder med sine beskidte poter oppe på et sæde hvor en anden person skal sidde efter den har siddet der. Den efterlader sikkert også hundehår efter sig, som sætter sig på ens tøj, og den sidder jo med sit røvhul på sæddet! fedt at sætte sig på et sæde og så ikke opdage at man sidder på en hunds lorterester!
Jeg har selv allergi for hunde og kattehår, og man kan altså godt mærke det når der har været en hund i nærheden af det sted man sidder eller opholder sig indendøre.
Og han har da betalt for sædet, så derfor skla han sku da os have lov til og bruge det.........
-
Originally posted by |KLS|
Hvorfor bliver folk ved at med at give udtryk for, at en billet med dsb er lig med retten til et sæde. Ja, en pladsbillet giver retten, men ikke en almindelig billet. Kan ikke tælle hvor mange gange jeg er blevet nødt til at stå op pga. overpakkede tog. I fortæller mig måske, at jeg bare skal henvende mig til dsbpersonalet og fortælle dem at jeg med min billet har "retten" til et sæde?Lang historie kort. Hunden har intet at gøre på et sæde; ikke engang med pladsbillet. Man har ingen ide om hvor dens poter sidst har været og hunde har en tendens til at fælde så satans meget.
Lige præcis!
Kunne ikke have sagt det bedre selv
-
Han skulle have et los i røven skulle han...Hva med næste person der skal sidde der, som lider af pelsdyr allergi, men Geo skulle jo have sin store klamme snavsede køter oppe på sædet, HELL NO, de hører ikke til på et sæde!!!
EDIT: Kan absolut ikke se det morsomme i den.
Hvad nu hvis manden var blind og behøvede sin hund!!!!!
Tænk dog på det -
Originally posted by X-Man
Og han har da betalt for sædet, så derfor skla han sku da os have lov til og bruge det.........
Forkert! - han har betalt for at køre med tog! ikke et særligt sæde!
Der er forskel på billetter og pladsbilletter!
-
Originally posted by Asus3
Hvad nu hvis manden var blind og behøvede sin hund!!!!!
Tænk dog på detHunden dør jo nok ikke af at ligge på gulvet - vel?
Det er jo ikke fordi de bliver smidt af toget...
-
Synes sq også det er dybt latterligt.. Han betaler for at hunden skal med, så skal den sq også have lov og sidde på et sæde, indtil vedkommende der har ret til det sæde med en pladsbillet kommer forbi. Jeg tror ikke nogen af jer her inde ville bryde jer om at sidde på gulvet? Vores hund må sq da også gerne sove i sengen eller sidde i sofaen! Den bliver da heller ikke forvist til gulvet bare fordi den har 4 poter!
-
Originally posted by Han$en
Synes sq også det er dybt latterligt.. Han betaler for at hunden skal med, så skal den sq også have lov og sidde på et sæde, indtil vedkommende der har ret til det sæde med en pladsbillet kommer forbi. Jeg tror ikke nogen af jer her inde ville bryde jer om at sidde på gulvet? Vores hund må sq da også gerne sove i sengen eller sidde i sofaen! Den bliver da heller ikke forvist til gulvet bare fordi den har 4 poter!Og du kan overhovedet ikke se forskellen på et tog og dit private hjem?
Man kunne diskutere om det var fair hvis de opkrævede en pladsbillet for hunden, men det har de jo rent faktisk ikke gjort. Og en børnebillet betyder bare, at et barn, eller i det her tilfælde en hund, kan køre lovligt med toget.
I som synes det er unfair hunden ikke må sidde på sædet, mener I så også, at det er i orden at plante sine sko på sædet overfor, uden at tage hensyn til, at der kommer andre der skal sidde der efter jeres sko har været der?
-
Originally posted by Ramaskriget
Og det var en endnu dårlige sammenligning. Jeg er selv astmatiker, og der er da stor forskel på en hunden/katten ER eller HAR VÆRET i rummet. Desuden kommer der jo hele hele tiden frisk luft ind i kupéerne. Det med poterne på sædet er rigtig nok, de skal væk.
Det jeg egentlig tror de gerne vil vise her er, at man SKAL købe en børnebillet til sin hund, men man må ikke have hunden på et sæde som man må have børnene.Astma og allergi er ofte forbundne, men ikke det samme, så var ikke med henblik på hunde, han sammenlignede med et fjernsyn, hvilket INGEN sammenhæng har..
-
Asus3, så ville den STADIG skulle være på gulvet, ikke sidde på et sæde, og så er der somsagt også mulighed for at anvende det sted som er TILEGNET, netop gangen og ikke kupéen---Det er til gene for mange mennesker !!!
- Misforstå mig ikke, er sq ikke fordi jeg ikke kan li' hunde, har selv haft, og har stadig indirekte
- Men den får sq aldrig lov til at sove i samme seng som jeg, eller vade rundt på sofaen uden der er et TÆPPE til den...
-
Originally posted by X-Man
Som sagt af andre så er det jo kun retten til at have hunden med du betaler for... ikke et sæde til den. Forestil dig at nogen så slæber deres cykel med ind på sæddet fordi de har købt en cykelbillet!
hunden kan sagtens komme med, men siddende på gulvet ved siden af ham.
-
Jeg synes at Geo normalt kan være rimeligt sjov, men dette er er jo ondsindet og på ingen måde humoristisk.
Det kan diskuteres, hvorvidt en hund skal betale børnebillet eller ej, men sikkert er det at den ikke høre hjemme på et sæde. Hvis han var utilfreds skulle han have sagt det ved billetskranken og ikke i toget, som et andet lille barn. Hvis man ikke kan se hvorfor en hund skal betale børnebillet og ikke få et sæde, så synes jeg ikke man skal tage den med på togtur.
SørenEDIT: Jeg synes fint at denne diskussion falder ind under "Disneyficerings" debatten. Dyr ophøre med "bare" at være dyr, folk ophøjer dem til mennesker. Vi husker nok allesammen kaninen "Toby". Faktum er at Dyrs naturlige plads ikke er ved siden af os, men under os. Det er et herre/tjener forhold ikke et venskab!!
PS: Jeg har selv hund og er meget glad for den, men den er en HUND!
-
Astma og allergi er ofte forbundne, men ikke det samme, så var ikke med henblik på hunde, han sammenlignede med et fjernsyn, hvilket INGEN sammenhæng har..
Jeg er skam også selv allergiker.Jeg har sku det hele.. Og ja, det var også en rigtig skidt sammenligning han kom med der!
-
Nå ok.. Men hvad hvis man har lus og bare sætter sig i et DSB tog? Burde man så smides ud? Ville du have lyst til at sidde der?
Hvad hvis jeg har noget imod pelse og en med en pels sidder der?!
Der er 1 person der er allergisk over for hunde? For fanden da også... Vi må hellere se at aflive alt der hedder hund indenfor 20km omkreds...
Synes da det er til grin at betale for en hund og så den ikke må sidde der..
Ligesom man skal betale for cyklen pga den jo fylder, men barnevognen der fylder 5 gange så meget den er gratis...
Det er bare klassisk DSB, selvom det er lorte journalisme er det sq noget underligt noget... Man må have respekt for sine medmennesker, men kan ikke se hvorfor man skal betale for en børnebillet og så ikke må sidde på en plads...
Edit: hvad hvis man er syg? Er det så ok at gå ind i et stykke offentligt transport middel? Det kan være man smitter 30 mennesker bare ved at nyse?
Og nej som du siger ville jeg ikke tænde en cigaret på en lungekræft afdeling... Nøjagtig ligesom jeg ikke ville tage en hund ind på en afdeling for folk med hunde allergi... Dog ville jeg gerne tage min hund med i toget, og hvis jeg betaler for den må den da også have en plads.... Ellers har jeg vel bare smidt mine penge ud af vinduet?
-
Originally posted by købkøb
Synes da det er til grin at betale for en hund og så den ikke må sidde der..Prøv dog at forstå, at der ikke er købt en PLADSBILLET til hunden. Og du ville måske gerne selv sidde i et sæde hvor der evt. har siddet en møgbeskidt hund?
-
Originally posted by købkøb
Nå ok.. Men hvad hvis man har lus og bare sætter sig i et DSB tog? Burde man så smides ud? Ville du have lyst til at sidde der?
Hvad hvis jeg har noget imod pelse og en med en pels sidder der?!
Der er 1 person der er allergisk over for hunde? For fanden da også... Vi må hellere se at aflive alt der hedder hund indenfor 20km omkreds...
Synes da det er til grin at betale for en hund og så den ikke må sidde der..
Ligesom man skal betale for cyklen pga den jo fylder, men barnevognen der fylder 5 gange så meget den er gratis...
Det er bare klassisk DSB, selvom det er lorte journalisme er det sq noget underligt noget... Man må have respekt for sine medmennesker, men kan ikke se hvorfor man skal betale for en børnebillet og så ikke må sidde på en plads...
Edit: hvad hvis man er syg? Er det så ok at gå ind i et stykke offentligt transport middel? Det kan være man smitter 30 mennesker bare ved at nyse?
Og nej som du siger ville jeg ikke tænde en cigaret på en lungekræft afdeling... Nøjagtig ligesom jeg ikke ville tage en hund ind på en afdeling for folk med hunde allergi... Dog ville jeg gerne tage min hund med i toget, og hvis jeg betaler for den må den da også have en plads.... Ellers har jeg vel bare smidt mine penge ud af vinduet?
Tror du at folk med pelsdyrsallergi går rundt med en lille banner der står "Jeg er allergiker, hold venligst pelsdyr væk fra mig", eller tror du de ligger og fylder landets hospitaler??
Du har ikke overvejet at det ikke er noget super voldsomt, og man bare skal have nogle andre forholdregler...
Som du selv siger, man skal respektere sine medmennesker...