DSB - Sorte Max må ikke have et sæde !

• Den med Silvan er satme den sjoveste.. Var ved at brække mig af grin da jeg læste den :))

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Originally posted by Burger

Prøv dog at forstå, at der ikke er købt en PLADSBILLET til hunden. Og du ville måske gerne selv sidde i et sæde hvor der evt. har siddet en møgbeskidt hund?

Nææh egentlig ikke... Men synes da det er lige så ækkelt hvis ikke mere ækkelt at hjemløse kan køre med tog, og der er ingen der brokker sig over de sidder der...

Eller syge folk der hoster og spytter i deres hænder og rører ved alting i et tog...

Synes bare det er at være lidt sart ikke at kunne sidde hvor en hund har siddet, pga der er sq sikkert lige så mange snavsede mennesker der har siddet der...

Og bare pga der er nogen der har allergi mod hunde så må de da bare holde sig fra dem... De er jo et mindre tal... Hvis man er allergisk over for noget må man undgå det... Og det betyder ikke at hunden skal holdes totalt væk, bare man ikke masser den op i deres ansigter så ser jeg sq ikke det store galt i det... Ellers må de lige sige det og så kan man tage den derfra...

Men når man køber en børnebillet til et tog har man da ret til en plads, uanset om det er plads billet eller ej... Hvis der ingen pladser er må man sidde ned... Men kan da ikke passe man køber 2 billetter og må lægge sig ude i gangen hvor folk går...

• købkøb, det er 100% uhørt at en hund skal have lov til at sidde på et sæde tilegnet mennesker i et offentligt transportmiddel....

Tænker du overhovedet ikke på andre aspekter end at man bør have sin hund med??

Synes du også det er iorden at man tager sin hun med til den lokale svømmehal, klipper 2 gange med kortet og så ellers tager dne med i bassinet???

Du har heller ikke overvejet hvor stor en meromkostning det vil forvolde iform af slitage fra poter rengørring osv...

Jeg kunne blive ved med at finde argumenter, men jeg må erkende at jeg har svært ved at følge dig, synes du har skyklapper på...

EDIT: Eller tager hunden med ind på et spisested, bestiller 2x buffet, og så stiller hunden op på bordet så den kan gå rundt og hygge sig med maden..

Originally posted by købkøb
    Men når man køber en børnebillet til et tog har man da ret til en plads, uanset om det er plads billet eller ej... Hvis der ingen pladser er må man sidde ned... Men kan da ikke passe man køber 2 billetter og må lægge sig ude i gangen hvor folk går...

Du har åbenbart aldrig kørt med et IC3 tog gennem DK. For at være sikret en siddeplads, skal man købe en pladsbillet. Køber man ikke en pladsbillet er man IKKE sikret en siddeplads. Så kan man risikere at skulle stå op, eller sidde ude i gangen.

Geo blev jo rent faktisk ikke tvunget til at lægge sig i gangen, hunden måtte bare ikke anvende sædet, hvilket på mange måder er totalt fair.

• OMG. 8o Joker du eller ER du i virkeligheden så DUM ??! :boxed:

Hvor svært kan det være at forstå at det rent faktisk er ret normalt at hunde ikke må sidde i møbler? og hvor svært kan det være at forstå, at billetdamen ikke beder ham om at ligge sig ud i midtergangen? hun beder ham fjerne hunden fra sædet - det er alt!

Og så er der faktisk en ret god grund til at DSB, som så mange andre, har en politik om at holde dyrene hvor de hører hjemme, nemlig på gulvplan!

Generelt dyr, og ikke mindst hunde, er væsentligt hyppigere smittebærere end alkoholikere og bumser. Desuden er det sjældent at disse grupper i samfundet, er SÅ beskidte at de ligefrem efterlader sig skidt og møg, de steder hvor de har siddet.

At hunde ikke må sidde på sæderne er ganske enkelt et spørgsmål om renlighed og hygiejne - det er logik for burhøns! :rolleyes:

• Det kan jeg sq da godt se... Men kan ikke se hvorfor man så skal betale for dem, hvis de netop bare skal ligge på gulvet alligevel.. Så skulle man også betale børnebillet for kufferter, barnevogne mm...

Det kan jeg sq da godt se... Men kan ikke se hvorfor man så skal betale for dem, hvis de netop bare skal ligge på gulvet alligevel.. Så skulle man også betale børnebillet for kufferter, barnevogne mm...

En kuffert fylder unægteligt mere end en hund eller et barn
    Du ka jo ikk bede en hund om at kravle op på bagagehylderne og så bare ligge der...

Men mht. om hunden overhovedet må være i kupeen... Så siger konduktøren også at der ikke må være hunde NOGET STED i kupeen... Du ved.. det der skilt med en hund og en stor rød streg henover?

Originally posted by |KLS|
    Hvorfor bliver folk ved at med at give udtryk for, at en billet med dsb er lig med retten til et sæde. Ja, en pladsbillet giver retten, men ikke en almindelig billet. Kan ikke tælle hvor mange gange jeg er blevet nødt til at stå op pga. overpakkede tog. I fortæller mig måske, at jeg bare skal henvende mig til dsbpersonalet og fortælle dem at jeg med min billet har "retten" til et sæde?

Lang historie kort. Hunden har intet at gøre på et sæde; ikke engang med pladsbillet. Man har ingen ide om hvor dens poter sidst har været og hunde har en tendens til at fælde så satans meget.

Jep, står sgu oven i købet i vores befordringsreglement. Hunde skal være på gulvet. Selvom du har købt en cykelbillet forventer man vel heller ikke den skal stå på et sæde.

Det kan jeg sq da godt se... Men kan ikke se hvorfor man så skal betale for dem, hvis de netop bare skal ligge på gulvet alligevel.. Så skulle man også betale børnebillet for kufferter, barnevogne mm...

Vi kan også vende den om og sige: Skal småbørn og kørestolsbrugere så overhovedet betale billet ? de bruger jo heller ikke sæderne... :roller:

• Man kan sige, hvad man vil om EB's journalistik. Men den har da resulteret i en debat herinde. ;)
    At den så ind i mellem føres på et meget lavt plan, er så noget andet.
    Men artiklen har da vist virket efter hensigten. :9xo for EB. :$

Originally posted by Firedog
    den er da humor.. ved ikke hva folk har så ondt i numsen efter..

i mine øjne synes jeg det er lamt han skal betale for en plads når den ikke må bruge sædet..

Du har ikke prøvet at køre med toget. en billet giver KUN adgang til at du må køre lovligt med toget, ikke noget om at du har ret til en plads!
    En pladsbillet giver dig derimod sjovt nok ret til en plads, som ingen kan tage fra dig. Det er to meget forskellige ting. Og hunden har en noget dårligere hygiejne end mennesker, det er der ingen tvivl om. + DSB har en hunde politik der siger at de IKKE må være på sæderne, hvilket jo er fair nok.

• Har først lige læst artiklen og set klippet nu, da jeg ikke ville blande mig i denne diskussion, men bare "lytte" med. MEN efter at have set klippet er det ret tydeligt, at Geo godt er klar over DSB's regler mht. hunde, ellers ville han ikke komme med den udtalelse, som han kommer med først i klippet. Denne artikel/videoklip er udelukkende lavet for at provokere DSB, og andre som kunne have en mening om sagen. :D Det er da også lykkedes, hvis jeg skal dømme ud fra denne til tider ophedede diskussion. :$ He he he, men hunde eller ej på DSB sæderne, det vil jeg lade jer om at diskutere. Men jeg kan kun se en provokation, frem for et debatskabende oplæg. :D