Indlæg af supertyv2

    Jeg har lige solgt min gamle Lenovo L440 på DBA. Inden jeg solgte den nulstillede jeg Windows ved hjælp af den indbyggede genopretningsværktøj. Under nulstilning valgte jeg at Windows BÅDE skulle fjerne filer og rense drevet (Det er vist nyt at Windows også kan rense drevet ifm. nulstilning).


    Min kæreste synes at ham der hentede computeren så lidt "dodgy" ud og er nu bange for at han er hacker og vil flænse vores konti og stjæle vores virtuelle identiteter. Jeg er ikke nok inde i sagerne til at kunne afvise hendes frygt som ren fantasi. Jeg håber i kan hjælpe


    - Hvad er muligheden for at finde data på en computer der er nulstillet og hvor drevet er nulstillet?

    - Hvis ja, hvilke filer kan man i så fald få fat på(netbank, mail, NemID osv.)?

    - Hvor god skal man være for at kunne ovenstående?


    På forhånd mange tak.

    Hej Tweakere min storesøster har en gammel bærbar fra ca. 2005. Den er blevet lidt træg, men jeg vil lige prøve at smide lidt flere ram i den før jeg vil skralde den.


    Derfor mit spørgsmål: Kan det passe at hendes bærbar bruger disse ram...?


    Jeg har haft den åbnet bagtil og klodserne ligner meget dem på billedet. Det er i hvert tilfælde ikke de samme som jeg i sin tid brugte til min stationære. De er ca. halvt så lange som ram til stationære. Er der andre muligheder end den type jeg har fundet?


    Mvh. Søren

    Hej Tweakere


    Jeg har nogle portrætfotos som skal fremkaldes i en god kvalitet. Jeg vil gerne gøre det et sted, hvor kvaliteten er god og hvor jeg får nogle valgmuligheder mht. papir, ramme osv. Altså det skal være et sted, hvor jeg kan få noget persnlig vejledning og ordentlig kvalitet....


    Er der nogle der kender sådan et sted i kbh.?(helst nørrebro)


    Mvh. Søren

    Hej Tweakere.


    Jeg er den lykkelige ejer af en Lenovo 3000 N200.


    Jeg har lige tændt. Som det første konfigurerede jeg et kodeord, for at have styr på tingende.
    Da jeg ville åbne noget antivirus jeg har downloaded skulle jeg skrive min kode, i et pop up vindue, men i det felt hvor den skulle stå kan jeg ikke skrive noget. Jeg kan altså ikke godkende noget program, da jeg ikke kan få lov til at skrive min kode.


    Jeg har været inde at slette min kode, men dette hjalp ikke, den vil stadig have en kode.


    Der er noget der hedder Lenovo Client Security på min computer, kan den have noget at sige.


    Jeg har også indkodet mit fingeraftryk, men dette virker heller ikke...


    Mvh. Søren

    Jeg sidder og skal hente AVG Free. Hele filen fylder ca 40mb, men hver gang den har downloaded ca 5mb viser computeren at downloaded er fuldført. Når jeg derefter åbner filen kommer der en tekstboks der siger at der mangler noget af filen og at jeg skal hente en frisk kopi. Jeg har prøvet flere gange, men jeg er endnu ikke kommetover 8mb før den afslutter downloaded.
    Hvad går der galt og kan det afhjælpes?


    Det skal siges at jeg sidder med en bredbåndsforbindelse af tvivlsom karrakter på Færøerne..


    Mvh Søren

    Jeg er igang med den store oprydning og fandt en subwoofer enhed, som jeg ikke længere har brug for:
    Der er tale om en Ultimate enhed på 500Watt modelnavn TS1200


    Der medfølger en ledning og et udgangsmodul...


    Prisen bliver noget med en kasse Øl eller en god flaske rødvin...


    Kan afhentes på nørrebro i KBH eller på midtfyn....


    Kom Glad... MVH Søren

    Hej Tweakere


    Jeg sælger nu min elskede Pc da jeg, skifter til bærbar, fordi jeg flytter til en lille lejlighed i KBH.


    - Jeg vil sælge i dele, hvis jeg får tilpas mange af dem solgt, ellers ikke. Sælges helst samlet!!
    - Der er kvittering på alt, hvad jeg sælger.
    - Den kan afhentes ved nørrebros runddel i KBH., eller på midtfyn ved Ringe....


    Specs:


    Venice 3000+ (1.8GHz@2.2GHz ved ca. 30C) med Thermalright SI-128+120MM blæser
    Asus A8N-SLI SE - Monteret med passiv North Bridge Køler
    2GB Kingston Value Ram
    200Gb Western Digital HDD
    MSI NX7300GS
    Corsair VX550w - Spritny fordi jeg havde en Antec til RMA, som de ikke kunne lave.
    Plextor DVD brænder + Standard DVD Drev
    Antec Solution 3000b


    Computeren er Støjssvag da jeg specifikt er gået efter lydsvage produkter


    Der medfølger en Samsung Syncmaster 750p(1280*1024 85Hz), Hvis det ønskes


    -CPU, Ram, HDD, Brænder, DVDdrev og Kabinet er fra Ca. Januar 06.
    -Bundkort og GFX er ca 1 år gamle.
    Præcise produktnavne, samt købsdatoer bliver opdateret om nogle dage.


    Prisen er HBO 2000 med eller uden skærm.


    MVH Søren

    Jeg har ikke noget TV lige nu og kan godt lide tanken om at jeg kunne sætte mit TV på hylden når jeg ikke brugte det.


    Med hensyn til overkill tror jeg du har ret. Jeg skal primært spille AOE 2 olign....


    Måske jeg snupper den Lenovo fra sidste afstemning til 3999 istedet

    Toshiba Qosmio F30-130
    Lenovo 3000 N200


    Hej Tweakere


    Jeg fulgte ivrigt med i den sidste afstemning, om valg af bærbar, her på Tweak og fik ideen til selv at starte min egen.


    Jeg er på udkig efter en bærbar af en god kvalitet uden for meget lir. Den skal primært bruges til studie, så gfx skal ikke prioriteres. Mobiliteten er heller ikke så vigtig, da jeg prioritere kvalitet og pris højere.


    Jeg bemærkede at Toshiba'en har DVB tuner. Er det noget der virker i DK(I kbh f.eks) og hvorledes virker det?


    Jeg overvejer kraftigt Toshiba'en pga. Raid, tuner, batteritid og gode højtalere, men er der noget jeg har overset, dette kan også være andre bærbare i samme budget?


    Mvh. Søren


    Edit: I gamle dage skulle man bruge et diskettedrev til at installere raid, gælder det samme nu og vil dette ikke blive besværligt at lave på Toshibaen. Kan man købe en tuner til Lenovoen er gør det samme, som den til Toshibaen?

    Hej tweak


    Jeg overvejer på det kraftigste at inverstere i en Zepto 3215w. Jeg vil i den sammenhæng spørge om Zepto har noget nyt på vej i den prisklasse, som er værd at vente på, eller om jeg bare skal slå til nu....?


    På forhånd tak Søren

    Hej Tweakere


    Jeg sidder foran morfars computer, hvor jeg vanen tro er blevet sat til at ordne den.
    Denne gang er jeg ikke så sikker på hvad der er galt. Derfor spørger jeg jer.


    Computeren er:
    Acer Aspire 1413LC
    Intelceleron M340 1.5GHz
    15"XGA TFT LCD
    256MB Ram


    Problemet er som følger: Der er en transparant blå stribe i skærmens højre side. Striben er en helt skarpt optrukket rektangel der fylder ca 1/5 i bredden og hele skærmens højde.
    Jeg prøvede at tage et screenshoot af problemet, men striben er ikke at se på screenshot'et.


    Er der nogle der har en ide til hvad problemet er?


    Mvh. Søren

    Hej Tweakere


    Jeg tændte, den anden dag, min computer efter at den har stået utilsluttet i nogle måneder. Den fungerede fint, men efter et stykke tid begyndte jeg at bemærke en højfrekvent ringetone(a la Tinitus). Da jeg slukkede computeren kunne jeg stadig høre den. Den stoppede først da jeg endvidere fjernede strømmen fra maskinen. Når jeg tager strømmen aftager lyden på 2 sekunder og forsvinder, men når jeg tænder for strømmen igen er den da med det samme.


    På forhånd tak Søren

    Da jeg snarligt skal ud at rejse og gerne ville medbringe mit kamera, vil jeg gå efter et mere moderne - En af modellerne ovenover - da jeg gerne vil være sikker på at jeg får taget nogle OK billeder på min tur. Når jeg engang kommer hjem vil jeg vildt gerne dykke længere ned i dine forslag, men jeg syntes det er lidt satset med de gamle sager, ligeledes fordi jeg gerne vil lave en hurtig handel lokalt end at gå ud på et Ebay eventyr, hvor tiden er knap.


    Hved du evt. noget til de kameraer jeg har foreslået?