Hvad ville i rede fra et brændende hus el. lejlighed?

  • nu har jeg ikke selv prøvet det, men tror bare at jeg ville sørge for min lillesøster på 3 uger ville komme ud og så bare afsted, men så engang det der CSI ved godt der er fjerner men stadig, der tog de en HDD der var brændt inde i et hus, det var noget med de åbnede den og satte en ny laser på, og så kunne de læse den igen, men ved ikke om man kan det

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Jeg har forlængst fået byggetilladelsen hjem til at udvide mit hus med en stue på 26 m2.
    En af de ting der blev nævnt i godkendelsen var, at der skal være en røgalarm og ikke kun med batteri. Den skal være forsynet fra el-nettet. 8o


    ikke så lidt, men på den anden side rart nok med sikkerheden ...

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Jeg har forlængst fået byggetilladelsen hjem til at udvide mit hus med en stue på 26 m2.
    En af de ting der blev nævnt i godkendelsen var, at der skal være en røgalarm og ikke kun med batteri. Den skal være forsynet fra el-nettet. 8o


    Hva i alverden er årsagen til det? :boxed:

  • Stod i den situation for ca. 1½ år siden da vores hus brændte ned. Man tænker ikke rigtig på at redde noget, man løber bare ud. Da jeg var kommet udenfor løb jeg dog lige hurtigt ind og tog min taske, ved ikke hvorfor, tænkte ikke rigtig over det.

  • Tjaah.. Billederne ligger på harddisken, så ville nok kyle com'n ud af det nærmeste vindue.. Dermed er man da sikker på at få det hele med, PLUS! At ilden får lidt god nærring så man kan få futtet alt andet af.. Så der mulighed for lidt fornyelse i lidt større omfang :crazyeyes:.


    -Ej, det kommer sgu an på hvor meget det handler om..
    Er branden meget udbredt..?
    Hvor står man i sittuationen?
    Hvilke tidspunkt er det på?
    Og alt sådan noget..


    Mange gange har man jo selv mulighed for at slukke lortet, hvis bare man er udstyret med en pulverslukker, eller CO2 slukker.. Og vand kan nu også gøre underværker.. Ofte..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Brandalarmer er altså bare et must. ihvertfald når jeg selv får hus/lejlighed. Min moster og onkel har 4 børn og et hus i 2 etager. de har sat brandalarmer op i alle vigtige rum og så er de koblet sammen, så går 1 i gang gør de det alle....det er simpelthen guld værd...og et must med så mange børn imo

  • Mine Aubade plakater og min kødædene plante :D


    Men hvis der var godt gang i lejligheden, så ville jeg bare stikke "halen" mellem benene...


    Macimuz du kan godt indrømme at det var din lejlighed der futtede af, fordi du prøvede på at lave en chokoladekage :D

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Mine Aubade plakater og min kødædene plante :D


    Men hvis der var godt gang i lejligheden, så ville jeg bare stikke "halen" mellem benene...


    Macimuz du kan godt indrømme at det var din lejlighed der futtede af, fordi du prøvede på at lave en chokoladekage :D


    Kan faktisk godt bage :ph34r:


    Desværre har min underbo mistet alt (fortalte en overpå mig i hvertfald). Hun er næsten lige blevet 18 og havde fået sit kørekort. Rigtig glad, men dette har bestemt lagt en dæmper herpå ;(

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Kan faktisk godt bage :ph34r:


    Desværre har min underbo mistet alt (fortalte en overpå mig i hvertfald). Hun er næsten lige blevet 18 og havde fået sit kørekort. Rigtig glad, men dette har bestemt lagt en dæmper herpå ;(


    Virkelig trist. Hvor har der været brand btw?

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Virkelig trist. Hvor har der været brand btw?


    Det er på gl. landevej. Hvis du ved hvor Spar ligger, så er det lige overfor i stue-etagen.

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Ja okay, triste nyheder ihvertfald. Godt ingen kom noget til.


    Yes, heldigvis!


    Kunne have gået meget værre, da få faktisk var hjemme i hele opgangen. Ud af 12 lejligheder, var 2 vidst hjemme + en veninde som var på besøg eller boede hos den ramte.


    Umiddelbart er de resterende lejligheder bare ramt af røglugt. Dog skal jeg vidst lige have fat i skadeservice imorgen, da der muligvis kan være noget ved soklen i mit køkkende, hvilket ligger lige over hendes, hvor brændet opstod.


    Det kunne være gået meget værre, hvis ikke det var blevet opdaget. Kom tilbage fra motionscenter som man ville slukke brænden. Havde været væk i lidt over en time. Og der var umiddelbart ikke noget da jeg tog afsted. I hvertfald ikke noget jeg har tænkt for meget over :rolleyes:

  • pungen har man altid på sig.


    jeg ville tage følgende :)


    damen :D under den ene arm
    Min Ibook, samt min Transcend Storejet 1,8 tommer backup til den anden arm :D


    tilfældigvis ligger både mobil og pung altid i mine lommer.


    ej jeg ville sgu ikke tænke så meget
    det vigtigste lige omkring mig, og med det samme ringe 112 og så bare håbe.

  • Quote

    Originally posted by WTF
    nu har jeg ikke selv prøvet det, men tror bare at jeg ville sørge for min lillesøster på 3 uger ville komme ud og så bare afsted, men så engang det der CSI ved godt der er fjerner men stadig, der tog de en HDD der var brændt inde i et hus, det var noget med de åbnede den og satte en ny laser på, og så kunne de læse den igen, men ved ikke om man kan det


    hvis diskpladerne er beskadiget som de tit bliver under brænd, kan disse data ikke reddes uden videre.

  • da jeg laver musijk og alt hvad jeg har lavet de sidste 8 år ligger på mine disks ville jeg nok ta dem med (har dem siddende i slide in porte så det tager ca. 5 secs at få dem ud) - ellers bare en mappe jeg har med kvitteringer - så jeg kan få alt erstattet.

  • Vi havde en kælderbrænd for nogle år siden....


    Det gik stærkt - vi havde kun ét barn på det tidspunkt, så hun var den første jeg nappede sammen med lidt kluns til hende. Fik banket naboen op da vi forlod hyttten.
    Pudsigt nok lå både mobil og pung i den jakke jeg tog med. Vi tog ud til noget familie og overnattede. Dagen efter vendte vi tilbage til en noget hærget lejlighed.

  • min kat og min computer

    nu med nyt og bedre system


    intel pentium D 830 3,0 ghz MSI ms 7204 1 gb ram 250 gb seagate hd geforce fx 6700xl razor copperhead mus medion trådløst tastatur ktc skærm creative sbs 560 subw00fersæt