Indlæg af Bjergkanin

    Okay, glem posten ovenover. Jeg er kommet frem til at jeg vil fortryde hvis jeg køber en, som jeg ser det, "forældet" teknologi ved en alm. "tyk" fladskærm, og at den skal være 40" da jeg også er sikker på jeg vil fortryde en 32". Jeg vil tage ind i butikken i morgen igen og prøve og pille ved indstillingerne.

    OKay, der er sket en ændring i situationen. Pga. en uforudset udgift er jeg blevet nød til at "gå over" til LE serien.. Så mit valg ligger på et LE40B650, har I nogen kommentarer? Kan se at det har fået gode anmeldelser generelt. Alternativet er en 32" LED, men ved ikke helt med størrelsen.. Synes den ser rigtig lille ud når man ser den ved siden af en 40".

    Har lige vræet nede i Expert og set både 6050 og 7070, og må indrømme jeg ikke kunne se forskel. Så som det er nu, bliver det en 6000 serie, men venter stadig lige indtil jeg får be/afkræftet om 6000 virker her i Norden.

    Tak for alle svarene :) Jeg tager ind i byen idag og ser om jeg kan finde et Samsung LED så jeg kan se billedet i virkeligheden. Hvis der så er kæmpe forskel på 6000 serien og 7000 serien så er de 1000kr ekstra da værd at overveje.


    Jeg er meget hooked på det tynde design, men hvis der er et meget bedre alternativ vil jeg ikke afvise det helt.


    Ikke for at gentage mig selv, men er der nogen der med sikkerhed kan sige om UE40B6000 vil virke på det nordiske net med sikkerhed, eller om man skal have den nordiske model, UE40B6050? eller er det noget, som man ikke kan sige med sikkerhed?


    Mit budget er forresten på 8000-9000 ca.


    Mvh Bjergkanin

    Super :) Fik lige fortalt at UE406000 er EU modellen, og den nordiske model hedder UE406050. Har hørt at der måske skulle være forskel på tuneren, så EU modellen ikke kan modtage det danske signal, er der noget i det??

    Tak for svaret. Vidste ikke OLED var så langt væk, så det er udelukket nu :)


    Vi bor lidt ude på landet, så vi har ikke kabel, men en antenne. Lige nu er mit valg på den Samsung 40" som er ovenover, den har DVB-T/C og MPEG4, er det ikke det den skal have? :)


    Mvh Bjergkanin

    Hej


    Jeg står og skal have nyt tv, pga. det nye signal og så videre. Det skal være et 42", og gerne Samsung eller Sony. Det SKAL være Full HD. Sagen er den at jeg har forelsket mig i de super tynde LED TV, men kan det ikke betale sig at købe endnu? Skal man vente på OLED? Har pt. et 32" samsung HD ready.


    Jeg tænkte på et af disse to -


    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=538334
    http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?pid=511142


    På forhånd tak
    Mvh Bjergkanin

    Hvis din mor er medlem af Kvickly, kommer der et tilbud på en Acer til 3500kr på mandag. Har ikke reklamen foran mig lige nu, men den har en Intel 1.86ghz processor, 1 GBram, 120 Gb HD, Vista home.

    Anmeldelses sektionen. Nogle sider har billeder og er bedre stillet op med deres anmeldelser, og kan sorteres efter kriterier. Men det er vel ligemeget hvad jeg synes om siden ;)

    Det var godt du sagde det, for jeg havde slet ikke tænkt på den del af det. I det næste halve år skal den bare bruges herhjemme, men når jeg skal til at begynde i skolen vil det nok være rart nok med en bærbar der vejer lidt mindre. Så dit råd er jeg skal gå efter en Intel processor, og en lidt mindre skærm? Nok en 15.4" tror jeg det bliver.


    Men med det råd du kommer med, er de fleste ASUS ude af billedet, i hvert fald dem fra SHG, da de er med AMD processor allesammen. Men jeg vil kigge lidt på laptopworld og vende tilbage.


    Nu har jeg læst på Laptopworld, og synes det er et ret rodet system at finde rundt i. Jeg har også kigget lidt på Zeptoeksperten, og synes umiddelbart deres 3215W lyder tiltalende. (http://www.zeptoeksperten.dk/D…age&notebookid=I8tlvXBtmA). 3000kr fra "bunden" af, og ca 5500kr når jeg har tilvalgt de ting som jeg gerne vil have (Større HD, 1GB mere ram og DVD brænder). Eller vil den ekstra GB ram være spild, hvis jeg skal køre XP, og ikke Vista?


    Har tænkt på følgende konfi.


    ,86GHz Intel® Celeron® M 540 - 1MB
    1GB (1x1024) DDR2 PC5300 - 667MHZ
    250 GB 5400 Omdr. SATA
    DVD-RW Dual Layer brænder (All)
    Zepto Zpro 300Mbit trådløst netværk (Hvad er forskellen på dette og det dyrere Intel trådløst netværk?)
    Windows XP Pro eller Home

    Du må uddybe lidt : ) Er det pga. det ringe udvalg? For har godt nok lagt mærke til de fleste bærbare i min prisklasse er med en 15.4" skærm. Har lige kigget dine forslag igennem, og må indrømme de to ASUS ser mest interessante ud. Vil der være stor forskel på den Intel Dualcore og den Amd Turion64 når jeg blot skal spille gamle spil som Worms og surfe på nettet? Den bærbar med Intel processor er jo en del billigere.


    EDIT: Kan også se at den billigste af de to har Intel grafikkort. Sådan et kan vel ca. køre ingen spil, eller er det forkert?

    Hej


    Ja, nu har jeg endelig besluttet mig for at købe en bærbar. Jeg havde en, en kort overgang og jeg elskede den trådløste frihed og ikke at være bundet til stolen :D Men problemet er at det er en jungle derude. Overalt hvor man kigger er der bærbare computere. Jeg er kommet frem til at jeg gerne vil have 17"/17.1" skærm. Udover det har jeg ikke så store krav, udover mindst 1gb ram og indbygget trådløst. Den skal bruges til små spil som fx Worms, og ellers bare til ren internet surfing.


    Jeg har kigget på ASUS bærbarene fra SHG, som umiddelbart ser meget tiltalende ud, både pris- og specifikationsmæssigt. A7U-7S021C og A7U-7S046C som hhv. koster 7594kr og 7138kr. Udfra hvad jeg kan se, går de ekstra 400kr til en anden processor, nemlig en Turion64 fremfor en Athlon64, er det værd at bruge penge på?


    I julekataloget fra SHG er der også en HP Pavilion dv9605eo som har en meget god pris på 6939kr, men den har kun 1GB ram, og når det er Vista der medfølger, er 1GB vel i underkanten? Jeg er meget åben for forslag, dog ser jeg helst det er 17" eller 17.1" skærm. Er det helt hen i vejret med de ASUS? På forhånd tak folkens.

    Kenny - Lydkortet bliver nok et magen til dit, da de begge to understøtter det jeg skal bruge også vælger jeg på prisen.


    Da det skal kunne spille rimelig højt må jeg nok sige Z5500, selvom MX5021 har en yderst fornuftig pris.

    Det var da ikke så galt overhovedet. Mht. det Lansing set, så tror jeg hellere jeg vil ofre lidt flere penge på det Logitech. Når jeg nu endelig skal have et nyt vil jeg have noget af det bedste, så jeg ikke skal gå og ærgre mig senere :) Og "det bedste" skal sættes i gåseøjne da jeg selvfølgelig godt ved der er bedre ting, men inden for mit budget.