1000/1000 Mbps internet i Sverige !

  • Alle planer og ting der kommer i fremtiden er da fint nok men hjælper jo ikke på at vi i dk er meget langt bagefter i forhold til vores nabo land som da på ingen måde kan have det nemmere med udrulning af kabler end vi har det i DK, kort sagt på et eller andet tidspunkt er DK gået i stå hvis skyld det er kan så være mig lige meget bare vi for gang i det igen :)


    Tror også det er godt elselvskaberne er gået igang det kan forhåbentlig være med til at skabe konkurrence så vi kan få bedre linier til mindre penge.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Alle planer og ting der kommer i fremtiden er da fint nok men hjælper jo ikke på at vi i dk er meget langt bagefter i forhold til vores nabo land som da på ingen måde kan have det nemmere med udrulning af kabler end vi har det i DK, kort sagt på et eller andet tidspunkt er DK gået i stå hvis skyld det er kan så være mig lige meget bare vi for gang i det igen :)


    Tror også det er godt elselvskaberne er gået igang det kan forhåbentlig være med til at skabe konkurrence så vi kan få bedre linier til mindre penge.


    tjaa vil da ikke sige at Danmark er gået i stå. 98% af landets befolkning kan få ADSL, det skal man sgu søge langt efter for at finde andre lande der kan. Hastighed er jo ikke alt, lige pt ligger der jo over 40.000-45.000 km fiber i den danske jord (hvis ikke mere da) de 20.000km er TDCs eget, meget ejer Banestyrelsen og de andre store udbydere i landet.


    Om det er godt at elselskaberne er gået igang er der jo delte meninger om, jeg er da glad for at de gør et forsøg. Men mange steder er det jo gjort uden at have det korrekte bagland i orden, mangel på information til kunder og support der ikke eksistere.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    tjaa vil da ikke sige at Danmark er gået i stå. 98% af landets befolkning kan få ADSL, det skal man sgu søge langt efter for at finde andre lande der kan. Hastighed er jo ikke alt, lige pt ligger der jo over 40.000-45.000 km fiber i den danske jord (hvis ikke mere da) de 20.000km er TDCs eget, meget ejer Banestyrelsen og de andre store udbydere i landet.


    Om det er godt at elselskaberne er gået igang er der jo delte meninger om, jeg er da glad for at de gør et forsøg. Men mange steder er det jo gjort uden at have det korrekte bagland i orden, mangel på information til kunder og support der ikke eksistere.


    Ja det er da et flot dækningstal men både firmaer og private stiller større og større krav til linierne. Jeg er rimelig sikker på at vi ikke er teknologisk set langt efter sverige og det må helt sikkert også være muligt i dk i meget større stil at tilbyde hurtige linier.


    Ved godt der ligger mange km fiber men nytter jo ikke så meget når de ikke kommer ud til slutbrugeren :)


    Er sådan set ligeglad med hvordan og hvorfor det bliver gjort sådan. Men vi er ikke langt efter sverige i teknologi og kablerne er nemmere at smide i jorden herhjemme. Så det må bare være igang med at få de hurtigere linier ud til folket.


    Tror elselvskaberne har styr på hvad de laver. Det er jo vel etablerede firmaer og dygtige folk der står bag og mange penge de satser. Hvis de ikke havde et rimelig klart billede af hvad de lavede tror jeg aldrig de ville tage en sådan change.


    Men til alle der laver inet alle steder i dk lige meget hvem de er og hvorfor så fingeren ud vi vil have hurtigere og billigere linier :))

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • tjaa problemer med FTTH er at "last mile" koster kassen og er klar det dyreste ved en fiber forbindelse, det er f.eks det TDC har kigget på med det "Multimedia netværk (NGN)" der har stået noget om i aviserne for et stykke tid siden. Det er en meget snedig løsning med op til 100Mbit via kobber på "last mile" også fiber resten af vejen, denne metode gør at man landsdækkende kan spare ret mange millioner kroner. Og meget af de 10/100/1000Mbit linie i Sverie er jo kun i det mest profitbare områder.


    Om elselskaberne har styr på det håber jeg da, men nogle virker ikke lige sådan og det er skræmmende når det drejer sig om så mange penge at det nogle gange ikke altid virker så gennemtænkt (det er jo trods alt vores penge de bruger på det).


    Skal nok love dig 20Mbit i år fra TDC ;o)
    Om du så lige kan få det er ikke min afdeling. hehe

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    hehe der er ikke noget værre end folk der ikke ved noget om emner og blæser op om det :o)


    Men seriøst prøve at læse de gamle tråde om der, der finder du meget godt information omkring emnet.


    Når man gang på gang har læst denne diskussion på newz bliver man sku træt af det :)) Jeg er efterhånden egentlig ligeglad med hvad et mindretal i Sverige kan få af internethastigheder. Vi har I Danmark sikret bredbånd til stort set hele befolkingen, dækningen tænker jeg på her. At det så er lidt pebret ifh til Sverige er bare træls :) Men vi kan vel forhåbentlig se frem til billigere internet når TDC ruller fibret tættere på kunderne sammen med deres ADSL2 osv :)


    Til det med elselskaberne. Her kan jeg kun snakke for det elselskab her i området, HEF. De har nemlig også gang i et FTTH-projekt. Jeg har støttet op om det, blandt andet delt foldere ud her i byen så vi kunne få dem hertil, men desværre vil de helst have mere end 30% tilslutning før det kan betale sig for dem. Udover det virker deres hjemmeside ret uprofessionelt. Jeg ved at de siden jul sidste år har arbejdet på et integreret system så private kunne følge med i interesseprocenten for de enkelte byer, dette skulle have været oppe i januar / februar fik jeg af vide, men det er endnu ikke oppe. Indtil videre er de kun 2 kvinder i deres support, som også er dem der svarer på spgs. på hjemmesiden, den 2. blev simpelthen en nødvendighed, da hende jeg har snakket en del med derudefra, havde arbejde til op over ørerne. Om det så er fordi de ikke har forudset en stor interesse, eller de simpelthen bare har været for sløset med deres arbejde før de søsatte projektet skal jeg ikke kunne sige. Men jeg gæder mig hvertfald til at se hvordan projektet forløber.

  • næppe.....men 10/20/100 linier bliver normalt tilbudt på fiber.vi er ved at få bygget centraler osv her...skulle være færdig om 1 års tid.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jaja, men hvis man bor bare lidt ude for de storer byer i sverige kan man kun få lorte modem forbindelser ;) selvom sverige har de hurtige forbindelser i byerne er de stadig langt bagud i det store billede

  • Man kan da også godt få 1 gbit net i dk... så vidt jeg ved....!?

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Man kan få alt så længe man har ubegrænsede midler ... :))


    Eeerhm.... tror jeg har pjækket fra den forkerte "sarkasme time".. for den der forstår jeg sgu ikk.....


    Noget helt andet er at hvis du tjekker på http://www.fiberpriser.dk så ser du, som det første, at du kan få 1 gbit i dk.. ganske vidst dyrt, men det er muligt...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Originally posted by klovnemanden


    Eeerhm.... tror jeg har pjækket fra den forkerte "sarkasme time".. for den der forstår jeg sgu ikk.....


    Noget helt andet er at hvis du tjekker på http://www.fiberpriser.dk så ser du, som det første, at du kan få 1 gbit i dk.. ganske vidst dyrt, men det er muligt...


    Når jeg skriver "ubegrænsede midler" så betyder det at man skal have ubegrænset adgang til penge ... for det vil være nødvendig med en rimelig fed tegnebog for at få f.eks en 1 Gbit forbindelse. Men ja, det kan lade sig gøre.... også hos TDC. Ingen problemer der. Ud over det med pengene ...


    Har du penge, så kan du også godt få f.eks en 10 Gbit forbindelse.


    ... men igen, så er spiller penge jo en rolle for langt de fleste folk. Men der findes da firmaer i Danmark der har internetforbindelser som overskygger den båndbrede som indbyggerne i mange byer har sammenlagt... :))


  • Aaarh-... okay... så er jeg med igen... men ja.. jeg kan se 1 gbit koster 30300 kr. om måneden med 15 gb trafik.... så ja, det er klart penge der spiller ind...

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Får nesten en til at flytte :T

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • citat fra juice "Anyways, got damn! Baby Nu må DK snart tage sig samme (hint, TDC, hint) så vi kan få noget ordentlig hastighed på bordet..."


    ehmm...hvis du ikke har opdaget det endnu bygger hele TDC's virksomhed på at tage overdrevent høje priser for deres ydelser... de knepper os allesammen i røven så en lille samling aktionæærer der allerede er millionærer kan tjene kassen extra godt - face it... de er værre end bankerne - og du skal slet ikke få mig igang om bankerne - de tager gebyrer for at man slår en prut - samtidigt med at de har et gigantisk milliardoverskud.


    phew... nå som kom jeg af med det :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by xenon
    citat fra juice "Anyways, got damn! Baby Nu må DK snart tage sig samme (hint, TDC, hint) så vi kan få noget ordentlig hastighed på bordet..."


    ehmm...hvis du ikke har opdaget det endnu bygger hele TDC's virksomhed på at tage overdrevent høje priser for deres ydelser... de knepper os allesammen i røven så en lille samling aktionæærer der allerede er millionærer kan tjene kassen extra godt - face it... de er værre end bankerne - og du skal slet ikke få mig igang om bankerne - de tager gebyrer for at man slår en prut - samtidigt med at de har et gigantisk milliardoverskud.


    phew... nå som kom jeg af med det :crazyeyes:


    her snup en


    [Blocked Image: http://www.kinagrill.dk/tudekiks.gif]


    og sæt dig ind i sagen ik ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by xenon
    arh...den var vist lidt søgt var den ikke - du ville jo gerne bruge det billede og det var vist det...


    tjaa måske - men hvis du sætter dig ind i hvordan det danske tele/internet-marked hænger sammen, kunne det være du forstod noget mere, istedet for at side der og "tude" over det.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().