1000/1000 Mbps internet i Sverige !

  • jeg snakker ud fra erfaring - teledanmark er altid dyrere end deres konkurrenter på de samme produkter - det har ihvertfald været en fact de sidste 5-6 år. har ikke fulgt med i priserne det sidste års tid (så det kan jeg ikke udtale mig om)

  • dejligt
    bare ærgeligt jeg ikke er svensker og bor i en svensk storby



    ang tdc så er det for dårligt at dem der bor lidt uden for byen ( 8.5 km fra centrum ) skal have et fastnet abb ( telefon ) ved tdc for at få internet hos cc eller tcd
    når dem der bor i centrum kan få internet ved cc uden at have fastnet ved tdc


    jeg har ikke noget at bruge et fastnet abb til da det er for dyrt at ringe til mobil fra og jeg skal også betale 119kr pr md bare for at have det uden at ringe til nogen
    jeg har en mobil der ikke koster noget at have i abb og betaler hele 0.69 kr pr minut for at ringe til mobil og fastnet , imod et fastnet ved tdc der koster ml 0.80-0.95kr per minut til mobil og til fastnet 0.106-0.212kr + 119kr pr md i abb det er for dyrt , for jeg kender ikke nogen der har fastnet telefon ,
    kunne gå med til 20-25kr for abb


    men nu bliver jeg nød til at betale penge til tdc for at få internet da sonofon lukker ned for deres FWA internet så alle der har det skal over til cc eller en anden internet udbyder
    men kan sige at tdc ikke kommer til at være min internet udbyder før de laver en forbindelse til mit område der ikke kræver fastnet


    og kom ikke igen med at sige at tdc har betalt for at få lagt kobber ned for det har den danske stat betalt før at tdc købte det til småpenge af staten

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Tja, så er der igen nogle TDC-ansatte, og modstandere af selvsamme firma, som er "kommet op af stolen" og det er den samme gang ævl og kævl, der bliver fyret af. Som i de utallige af andre tråde der har været, når misundelse, surhed og loyalisme bliver blandet.


    Helt ærligt, hvad skal man bruge sådan en linje til ? IMO så er det en form for overkill, til det brug, de fleste mennesker har behov for.
    Og behovet er jo det der kigges efter når udbyderne budgeterer og laver strategier for hvad der ska' ske fremover.
    Tror "sgutte" de tænker på, om der sidder "et par eller 10", som ska "suge" 24/7. Det rager dem en høstblomst. Og fint nok med det.
    IMO - så burde sådanne snyltere betale det dobbelte ! Nå nok om det.
    Er sådan set også græsk katolsk om der er svenkere, tyskere eller andre der har så hurtige linjer.


    Jeg sidder på en fin 4mb/4mb til 80 kr./mdr. og den er sådan set et bevis på, at det sagtens kan gøres billigere end det, som TDC f.eks. har at byde på.
    Vores Beboernet som vokser konstant. Tjah - vi køber faktisk vores kanaler og linjer af TDC, men administrerer selv kabling og modtage- og sende-systemet.
    I de 80 kr. - er der indeholdt udgifter til både døgn-support/vagt og administration.

    Så kan man jo undres lidt over de ublu priser, som f.eks TDC kører med. :rolleyes:


    Og jeg er dælmene glad for - at størstedelen af mine penge ikke kommer i berøring med, de store snabler fra f.eks TDC.
    De har imo, suget rigeligt til sig igennem de sidste mange år.


  • aarrgg
    er ikke meget for det 8o
    men må give Bentzin ret her ;)


    god gået gamle :9xo

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Til alt det her med fastnet så kræver tdc faktisk ikke længere at man har fastnet telefon for at få deres forbindelser. De fik jo afvide af konkurrence styrrelsen at det måtte de ikke og det er faktisk trådt i kraft, tdc gør dog ikke meget for at reklamere med det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Som privat har man højest sandsynligt intet at bruge sådan en linie til.


    har TDC som det er nu, og er faktisk godt tilfreds, hvilket jeg nu altid har været ved TDC.


    Sad billigt i det, da jeg delte en 4mbit linie med 2 andre i min opgang, hvor vi hver slag 175 kr. Man må indrømme jeg nok fik mest ud af aftalen :roller: Nu sidder jeg på en 1mbit i stedet for godt og vel det dobbelt. Men sådan er det nu engang.


    Edit:
    Var dog lidt overrasket over den fine dame jeg havde i røret, da min linie skulle nedgraderes. Havde forklaret jeg ikke længere havde råd til min linie, men hun prøvede godt nok at sælge IP-telefoni til mig osv. Og spurgte hun om jeg hentede film, spil og musik på nettet, for så havde jeg gavn af en 4 mbit ...

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Til alt det her med fastnet så kræver tdc faktisk ikke længere at man har fastnet telefon for at få deres forbindelser. De fik jo afvide af konkurrence styrrelsen at det måtte de ikke og det er faktisk trådt i kraft, tdc gør dog ikke meget for at reklamere med det.


    øhh .. ok
    jeg skrev til deres online service om det og de sagde at jeg skulle have fastnet. det er ca en md siden
    så hvornår er det bestemt

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Læste det lige den anden dag. Deres konkurrenter har været pisse sure over at de ikke lige har meldt det ud :)


    Tror det var på computerworld jeg læste det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Johnni


    øhh .. ok
    jeg skrev til deres online service om det og de sagde at jeg skulle have fastnet. det er ca en md siden
    så hvornår er det bestemt


    Fandt det lige ved ikke hvornår du har snakket med dem men det er først her fra marts det er trådt i kraft ser det ud til.


    Fandt lige link...


    http://www.computerworld.dk/art/33071?a=search&i=0

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by xenon
    citat fra juice "Anyways, got damn! Baby Nu må DK snart tage sig samme (hint, TDC, hint) så vi kan få noget ordentlig hastighed på bordet..."


    ehmm...hvis du ikke har opdaget det endnu bygger hele TDC's virksomhed på at tage overdrevent høje priser for deres ydelser... de knepper os allesammen i røven så en lille samling aktionæærer der allerede er millionærer kan tjene kassen extra godt - face it... de er værre end bankerne - og du skal slet ikke få mig igang om bankerne - de tager gebyrer for at man slår en prut - samtidigt med at de har et gigantisk milliardoverskud.


    phew... nå som kom jeg af med det :crazyeyes:


    Hehe "baby" ser sjovt ud...ku ikk li huske jeg havde skrevet det, så kiggede i min egen post og så det var en smiley :P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • har lige snakket med kundecervice hos tdc
    jeg kan få en basis line hos dem for 40kr md og 950kr for opretelse
    og jeg kan få en fastnet for 119kr md og 0kr opretelse online + 1 md gratis men jeg binder mig for 6 md
    så hvis jeg napper et fastnet abb spare jeg 355kr og det kan ændres efter 6 md
    så det gør jeg
    men det er sgu ikke fordi jeg har lyst til at støtte tdc`s ½ monopol på den central jeg høre under
    men pga jeg ikke vil undvære mit netbank
    og jeg opsiger med glæde den dag Tre-For fiber har en fiber forbindelse her hvor jeg bor , om de vil have så vil have 1000kr-10.000kr for at oprette en forbindelse til mig så gør jeg det http://www.profiber.dk/default.aspx?m=2&i=68

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by xenon
    jeg snakker ud fra erfaring - teledanmark er altid dyrere end deres konkurrenter på de samme produkter - det har ihvertfald været en fact de sidste 5-6 år. har ikke fulgt med i priserne det sidste års tid (så det kan jeg ikke udtale mig om)


    jaa og? hvem siger at TDC skal være de billigste?? Det argument kan du jo ikke bruge til noget som helst til det du sagde før....


    Quote

    Originally posted by Johnni
    ang tdc så er det for dårligt at dem der bor lidt uden for byen ( 8.5 km fra centrum ) skal have et fastnet abb ( telefon ) ved tdc for at få internet hos cc eller tcd
    når dem der bor i centrum kan få internet ved cc uden at have fastnet ved tdc


    Det er fordi folk så sidder på to forskellige centraler, den ene som kun TDC er tilstede på og den anden hvor både CC og TDC er på. CC har jo kun interresse i at lave egne centraler der hvor der er folk nok til det.


    Quote

    Originally posted by Bentzin
    Tja, så er der igen nogle TDC-ansatte, og modstandere af selvsamme firma, som er "kommet op af stolen" og det er den samme gang ævl og kævl, der bliver fyret af. Som i de utallige af andre tråde der har været, når misundelse, surhed og loyalisme bliver blandet.


    du har fat i noget af det rigtige (for en gangs skyld ;) )


    vil ikke kalde mig selv loyalisk over for TDC, bevares jeg arbejder der og har gjort i mange år. Men de ting jeg kommentere her inde i den her slags tråde er folk som xenon som tydelig ikke har andet end brok i sine ord og ikke kender noget som helst til hvordan markedet virker (der for tudekiksen). Men ja der bliver fyret meget bævl af i trådene men prøver med mine posts at få folk til bare at sætte sig lidt ind i tingne før de begynder at sidde og tude og over TDC og Svenskerne.


    Jeg sidder da også med en CC linie lige pt her i min nye lejlighed så selv om man arbjeder der kan man jo finde ting billigere i byen.


    Quote

    Originally posted by Bentzin
    Helt ærligt, hvad skal man bruge sådan en linje til ? IMO så er det en form for overkill, til det brug, de fleste mennesker har behov for.
    Og behovet er jo det der kigges efter når udbyderne budgeterer og laver strategier for hvad der ska' ske fremover.
    Tror "sgutte" de tænker på, om der sidder "et par eller 10", som ska "suge" 24/7. Det rager dem en høstblomst. Og fint nok med det.
    IMO - så burde sådanne snyltere betale det dobbelte ! Nå nok om det.
    Er sådan set også græsk katolsk om der er svenkere, tyskere eller andre der har så hurtige linjer.


    Enig der, Svenskerne gør det jo også bare for at få "Se hvad vi kan" effekten i det. Det er ikke noget der vil kunne komme ud til den "almindelige" forburger inden for få måneder og tjaaa linie hastihged er en ting, en anden er stabilitet og backbone på sådan en forbindelse. Ellers ender man jo op med en Porche med Trabant motor :o)


    Quote

    Originally posted by Bentzin
    Jeg sidder på en fin 4mb/4mb til 80 kr./mdr. og den er sådan set et bevis på, at det sagtens kan gøres billigere end det, som TDC f.eks. har at byde på.
    Vores Beboernet som vokser konstant. Tjah - vi køber faktisk vores kanaler og linjer af TDC, men administrerer selv kabling og modtage- og sende-systemet. I de 80 kr. er der indeholdt udgifter til både døgn-support/vagt og administration.
    Så kan man jo undres lidt over de ublu priser, som f.eks TDC kører med. :rolleyes:
    Og jeg er dælmene glad for - at størstedelen af mine penge ikke kommer i berøring med, de store snabler fra f.eks TDC.
    De har imo, suget rigeligt til sig igennem de sidste mange år.


    tjaa tekniker/administration og andet koster, kan kun støtte de foreninger der siger at de selv tager ansvaret. Der er bare for få af dem i Danmark desværre.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet 2 gange, sidst af dkwolf ().

  • Originally posted by xenon
    "jeg snakker ud fra erfaring - teledanmark er altid dyrere end deres konkurrenter på de samme produkter - det har ihvertfald været en fact de sidste 5-6 år. har ikke fulgt med i priserne det sidste års tid (så det kan jeg ikke udtale mig om)"



    "jaa og? hvem siger at TDC skal være de billigste?? Det argument kan du jo ikke bruge til noget som helst til det du sagde før...."


    det argument kan jeg slet ikke bruge til at understøtte noget som helst af det jeg sagde før? - jeg siger jo bare det samme en gang til - TDC = overpris...


    jeg siger ikke at TDC skal være de billigste - de bruger jo også en del skejser på service(selvom mine erfaringer med deres kundeservice over telefon ikke just er gode). Men jeg mener at deres service kontra merpris(i forhold til andre butikker) ratio er uligevægtigt...