USA - Billigt?

• Her på tirsdag skal jeg til USA indtil søndag d. 26! - Det bliver super dejligt!

Men så var det jeg tænkte på, om der er nogle ting, der er meget billigere i USA, som jeg burde købe med hjem? Men kan faktisk ikke rigtig huske, om der er noget; nogle der kan huske noget, som er billigere derovre, og værd at købe med hjem?

:cheers:

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• Tag lige og send en 1 EU-palle med "Mountain Dew" herhjem.. :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Originally posted by The_Unforgiven
    Elektroniske ting og tøj og sko er billige , men husk du må kun hjemtage for 1350 kr varer foruden toldfrit.
    Jeg tager selv afsted den 4/4 til den 31/5.

The_Unforgiven

... Og hvordan kan de se, at jeg ikke havde det med hjemmefra :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

Originally posted by DeH
    Et måltid mad på Mc D koster hvad der svarer til ca 6 kr:)

Nej. Det er hvad en dobbelt cheeseburger koster. Men menu'er koster ca. det halve af hvad de gør i DK.

Tøj, sko, film, cd'er samt nogen elektroniske ting er billigere i USA. Hvis du vil vide lidt om priserne derovre, kan du tjekke følgende sider ud:

http://www.bestbuy.com
    http://www.sears.com
    http://www.walmart.com
    http://www.k-mart.com
    http://www.target.com
    http://www.frys.com
    http://www.radioshack.com

Spisesteder der kan anbefales:
    Arby's
    Baja Fresh
    In 'n' Out (eksisterer dog ikke ret mange steder)
    Taco Bell
    Carls Jr.
    Jack in the box
    Wendy's
    Panda
    Baskin-Robbins (is)
    Denny's
    Cold Stone Creamery (is)

• Jeps.. Den kan jeg godt være med på! Hørt om noget der hedder "Hooters"? Skulle også være at spisested over det meste af US..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

• Jeg lavede os sådan en tråd her for et stykke tid siden (ska til usa i juli :D )

Der fik jeg anbefalet det som burger poster, og så fik jeg anbefalet af en m8 udenfor forummet at jeg skulle købe mountain dew og noget slik jeg ikk ka huske hva hedder :P

Men når jeg kommer afsted ska jeg ha en masse dvd film :D koster ikk meget..

BTW: en ipod video på 30gb koster 1900kr i USA,,.....3500kr i DK 8o

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Originally posted by Tarantula
    Wendy's

Jeps.. Den kan jeg godt være med på! Hørt om noget der hedder "Hooters"? Skulle også være at spisested over det meste af US..[/quote]

Ja, har godt hørt om det, men har aldrig været der. Det vil i hvert fald bare være synd at besøge McD alt for mange gange, for der er klart bedre alternativer. McD er nærmest det dårligste valg man kan foretage sig når man nu alligevel er i USA.

Selvom jeg ikke spiser fast food specielt ofte, så kan man godt savne de amerikanske alternativer.

Originally posted by Dare_Devil

... Og hvordan kan de se, at jeg ikke havde det med hjemmefra :P

Det kan de ved at forlange at se en kvitering og hvis du ikke kan bevise det kommer du til at betale told lige meget hvad... så hvis du tager dyrt elektronik med hjemmefra så tag en kopi af kviteringen og tag med.

Ikke så tit de tjekker sådan nogle ting i bagage men de kan finde på det og dig der ender med skæget i postkassen med mindre du kan bevise det.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Tarantula
    Tag lige og send en 1 EU-palle med "Mountain Dew" herhjem.. :D

:))

Man ka købe alt det der amerikanske på island ;)

Dorito's, Mountain Dew, Lucky Charms, Skittles :)) Lækre sager ;)

Men ellers er sko, tøj og elektronik generelt billigere...

Originally posted by _WHAT_

Det kan de ved at forlange at se en kvitering og hvis du ikke kan bevise det kommer du til at betale told lige meget hvad... så hvis du tager dyrt elektronik med hjemmefra så tag en kopi af kviteringen og tag med.

Ikke så tit de tjekker sådan nogle ting i bagage men de kan finde på det og dig der ender med skæget i postkassen med mindre du kan bevise det.

Ahhhhhh mon dog.
    Man skal sgu da ikke have kvittering med af noget man har købt i DK.
    Sidste gang havde jeg fotoapparat med hjem og sagde at det havde jeg købt derhjemme, den åd de.
    Og bevisbyrden er ved dem , ikke dig.
    HUSK:Ikke gem kasser/emballage af det du køber og heller ikke kvitteringer da de kan finde på at tjekke din pung.

The_Unforgiven

• Okay, jeg overvejer seriøst at købe den nye lille Acer med hjem :P.. 2 Ghz Core Duo, 2 GB ram, X1600 GFX og et super design :D.. - Det er lidt lækker ;).. - Nogle der kender den? 8xx4?

• Okay, jeg overvejer seriøst at købe den nye lille Acer med hjem :P.. 2 Ghz Core Duo, 2 GB ram, X1600 GFX og et super design :D.. - Det er lidt lækker ;).. - Nogle der kender den? 8xx4?

Originally posted by The_Unforgiven
    Elektroniske ting og tøj og sko er billige , men husk du må kun hjemtage for 1350 kr varer foruden toldfrit.
    Jeg tager selv afsted den 4/4 til den 31/5.

The_Unforgiven

Du må max købe for 1350 toldfrit i lufthavnen, der er ingen begrænsinger på det hvor meget man må købe i landet..

Desuden har de ingen chancer for at tjecke hvad man har købt.

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

• Nej bevis byrden ligger faktisk ved dig hvis du bliver taget i tolden netop derfor jeg mener det er en god ide. Kender en der rejser en del og har fotoudstyr med i fornuftig klasse... han er flere gange blevet spugt efter bevis på det ikke er import. Han har faktisk oplevet at de har ringet til butikken og tjekket at kviteringen ikke var falsk.

Det er ikke noget der sker ret ofte men alligevel værd at overveje hvis du tænker på at købe en bærbar med hjem derover fra.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Rettet en gang, sidst af _WHAT_ ().

Originally posted by Dare_Devil
    Okay, jeg overvejer seriøst at købe den nye lille Acer med hjem :P.. 2 Ghz Core Duo, 2 GB ram, X1600 GFX og et super design :D.. - Det er lidt lækker ;).. - Nogle der kender den? 8xx4?

Acer har en 820x serie der er rigtig lækker, de har den listet hos f.eks. SHG. Der skulle også være 810x modeller med den nye core duo og X1600. Men tror nok at der er flere lækre detaljer på 820x serien, f.eks. indbygget webcam m.m. 8204 er den største model jeg har set herhjemme.

Husk lige at skrive til Acer og spørge om du kan sende den til service i DK eller den skal over dammen hver gang. Mener ikke at TV-out er noget problem længere, da produkterne skulle være kompatible - men du løber evt. en risiko, da USA jo bruger NTSC modsat vores PAL tv-standard.

Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

Rettet en gang, sidst af jesdals ().

• Yep, og en brækket arm koster 10.000 i US og 9 i DK...

Originally posted by Krillen

Du må max købe for 1350 toldfrit i lufthavnen, der er ingen begrænsinger på det hvor meget man må købe i landet..

Desuden har de ingen chancer for at tjecke hvad man har købt.

Forkert!!!

Fra http://www.skat.dk : 1350 kr varer
    Du kan også tage andre varer med til privat forbrug uden at betale told og afgifter af dem.

Den samlede værdi af dine andre varer må dog ikke overstige 1.350 kr. Reglen gælder ikke for de varer, der er nævnt ovenfor. Andre varer kan fx være guld og smykker, elektronisk udstyr, tæpper, golfudstyr osv.

Hvis en af dine andre varer har en værdi på mere end 1.350 kr., skal du betale told og afgifter af hele varens værdi. Det gælder også for varer, som består af flere dele, der tilsammen udgør et hele, fungerer sammen og normalt sælges sammen, som fx en computer med printer. Du kan ikke undgå at betale told og afgifter ved at indføre varen ad flere omgange eller ved at lade flere personer tage forskellige dele af varen med til Danmark.

The_Unforgiven