Kan det ske noget hvis man drikker sodavand som er fra okt 05 ?
Sidste dato var okt 05.
Jeg kan sige at de smager som de skal men er det nu sundt ?
Dør jeg af det
Sidste dato var okt 05.
Dør jeg af det
Hehe hvis du blir selvlysende ska du søge læge..
Tror sku ikk der sker så meget...
hmm jeg har stadig normal hudfarve.....
Sker der vist intet ved. Hvis sodavanden så normal ud er det vist ligemeget. Men hvis der nu svømmer mider rundt i den eller vandet er grønt med klumper skal du nok lade være at drikke det.
Fordi min nabo som skal flytte har smidt 3 ramme sodavand ud
det er bare sidste salgsdato. Den fejler intet.
Men som sagt, hvis der svømmer "smuds" rundt ville jeg ikke drikke den.
QuoteOriginally posted by Artisan
Dør jeg af det
ja
Tror hellere du må aflevere dem på min adresse i Kolding
Har drukket cola der var holdbar til 2004 her for et par måneder siden, og det smagte fint... Kan faktisk anbefales, årgangscola er nu en fin ting
Hvad med øl?
Har nogle dåse øl, som skulle være utrolig gamle.. En med Tuborg, hvor der er 2 figure på, hvor den ene siger noget til den anden.
Og den anden er en Albani 45 tror jeg, hvor der er nogle vikinge figure på!
Dør jeg af dem?
QuoteDisplay MoreOriginally posted by AbeTis
Hvad med øl?
Har nogle dåse øl, som skulle være utrolig gamle.. En med Tuborg, hvor der er 2 figure på, hvor den ene siger noget til den anden.
Og den anden er en Albani 45 tror jeg, hvor der er nogle vikinge figure på!
Dør jeg af dem?
Syg bliver du, tror jeg! Der er jo gær i øl (Tror jeg :)))
Smid lige et par billeder af de øl?
QuoteOriginally posted by Artisan
Sidste dato var okt 05.
Dør jeg af det
Kommer helt an på om de har stået varmt eller koldt. Hvis de har stået varmt, så er ret stor risiko for at de er blevet dårlige.
Hvis sodavanden smager som den skal sker der ikke en bjælde ved at drikke den...
Sidste salgsdato betyder ikke at noget er dårligt, det er såmen bare den sidste dato det må sælges..
QuoteOriginally posted by SeePee
Hvis sodavanden smager som den skal sker der ikke en bjælde ved at drikke den...
Sidste salgsdato betyder ikke at noget er dårligt, det er såmen bare den sidste dato det må sælges..
Og hvorfor skulle man ikke måtte sælge det hvis det ikke fejler noget? Joo det skal jeg sige dig: For højt indhold af bakterier.
Ved sidste salgsdato har produktet nået et max tilladt antal bakterier, og må derfor ikke sælges - derfor har det meget at sige ved hvilken temperatur at de har været opbevaret.
QuoteOriginally posted by Happy^
Og hvorfor skulle man ikke måtte sælge det hvis det ikke fejler noget? Joo det skal jeg sige dig: For højt indhold af bakterier.
Ved sidste salgsdato har produktet nået et max tilladt antal bakterier, og må derfor ikke sælges - derfor har det meget at sige ved hvilken temperatur at de har været opbevaret.
Du mener den højeste sats for teoretisk, maximalt mulige antal bakterier... Det SeePee mener er jo at man godt selv ka vurdere om den er dårlig når man står med den og derved ka man vurdere om de er sundhedsskadelige..
Sælgeren og producenten ska sørge for at den ikk sælges når det er for gammelt og gerne lidt før, så personen kan nå at bruge varen... Men de blir jo nødt til at sætte en dato på en eller anden måde.. Derfor finder de den værst mulige situation og opbevaringsmulighed og finder ud af hvor lang tid den så kan holde sig under de omstændigheder
Hørte om en der drak gammel sodavand og fik armen revet af i en centrifuge.....´Nasty stuff.....Det vil jeg godt advare mod.
QuoteOriginally posted by Boris
Hørte om en der drak gammel sodavand og fik armen revet af i en centrifuge.....´Nasty stuff.....Det vil jeg godt advare mod.
ha ha lige min humor efter så meget kaffe
QuoteOriginally posted by KarGa
Du mener den højeste sats for teoretisk, maximalt mulige antal bakterier... Det SeePee mener er jo at man godt selv ka vurdere om den er dårlig når man står med den og derved ka man vurdere om de er sundhedsskadelige..
Sælgeren og producenten ska sørge for at den ikk sælges når det er for gammelt og gerne lidt før, så personen kan nå at bruge varen... Men de blir jo nødt til at sætte en dato på en eller anden måde.. Derfor finder de den værst mulige situation og opbevaringsmulighed og finder ud af hvor lang tid den så kan holde sig under de omstændigheder
STOP med det snak så sent..... Gik fanme næsten i gulvet
QuoteOriginally posted by Cobber
STOP med det snak så sent..... Gik fanme næsten i gulvet
Det da meget spændende, man kan jo lære noget