Memtest, men hvordan gør man!

  • Jeg har downloaded en Boot CD fil og pakket den ud. Der kommer ud af det en mappe med navnet "Boot". Indholdet brænder jeg ned på en cd og booter!


    Den startet programmet, men skriver så: "[DR-DOS] A:\>" Hvad skal man skrive hvis man vil have testet sine ram....?


    På forhånd tak...

  • såvidt jeg ved står det i readme filen dertil....og såvidt jeg ved så skal det normalvis bootes op på en floppy disk og ikke cdrom...men muligt det andet også virker fint :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg har den på cd.. virker fint

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by supertyv2
    Jeg har downloaded en Boot CD fil og pakket den ud. Der kommer ud af det en mappe med navnet "Boot". Indholdet brænder jeg ned på en cd og booter!


    Den startet programmet, men skriver så: "[DR-DOS] A:\>" Hvad skal man skrive hvis man vil have testet sine ram....?


    På forhånd tak...


    Det du downloader, skal ikke pakkes ud, da det er en .iso fil. Jeg ved godt at WinRAR opfatter den som et arkiv / en pakket fil - men det er altså ikke sådan det foregår.


    Du åbner et brænderprogram - f.eks Nero - vælger "Recorder" -> "Burn Image" - og peger hen på iso filen.


    Når brændingen er gennemført på de ca 30 sek det tager at lave Lead-In og Lead-Out, lader du skiven sidde i drevet og booter på den ved at vælge CDROM som første boot option i BIOS.


    Når så maskinen booter, starter den selv Memtest - og så er du igang. ;)


    Du lader den bare køre til du ikke gider mere, eller den har gennemført 3-4 passes uden fejl.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • burn image... burde den kunne.. tror ikke du gør det korrekt så

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • den tester dine ram for fejl .. Den skal op på 500% så er de i orden..

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by Vigilant
    Hvilke af testne er til TCCD og BH-5 chip ram?
    Er det test nr. 4 der er til BH-5 ram? og 8 til TCCD chip?
    Det jeg syntes jeg ku huske nemlig :D


    Mvh Mads :T


    ????


    Alle tests i memtest, er til alle ram, så vidt jeg ved...?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon


    ????


    Alle tests i memtest, er til alle ram, så vidt jeg ved...?


    Jeg mener nu at der er nogle af testne som er "lavet" til forskellige chips.. Altså man snakker jo om at hvis den ka lave 4-5loops så er ram stabile.. men det er "kun" 4-5 loops af 1 test..


    Så jeg ville bare hører om nogle lige ku fortælle hvilke test nr. der var til BH-5 UTT ram..


    Mvh Mads :T

  • Hvis du looper dem allesammen 4-5 gange, har du jo udelukket fejlmulighederne. ;) :razz:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Har nu flere steder hørt at folk siger at memtest er besværligt og tager lang tid, jeg må bare sige at det undre mig. Memtest86+ er ca. 20-25min om et gennemløb på mine maskiner ved 1GB og typisk nøjagtig dobbelt så længe om det ved 2GB. Nu skal jeg ikke sige af, at det tager længere tid på ældre maskiner, men alligevel. Så top notch er mine maskiner jo ikke.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Så mener jeg self mine P4 maskiner.


    (edit)
    Havde strøm udfald i nat, så jeg kørte lige en test på min Prescott 3,2@4GHz her til morgen 8 gennemløb på 2 timer, det er er da ikke så galt.


    Har iøvrigt hørt om flere som har problemer med PCén grundet små strøm udfald i dag.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

    Rettet en gang, sidst af jesdals ().