Sagen om Muhammed-tegningerne

  • Quote

    Originally posted by Malone


    haha taler svenskeren? :P


    Ej selvfølgelig skal de opføre sig pænt og gå ind under danske regler, men det er da absolut ikke kun indvandrene der ikke opfører sig pænt, der er skam også mange danskere. Men jeg går stadig ikke ind for at man bare sådan sender dem væk, jeg synes det virker uansvarligt at sende nogle indvandrer hjem, fordi de ikke kan forholde sig til de danske regler. Så skal de læres op, og hvis de ikke stadig forstår det, så kan der diskuteres hvor vidt man skal straffe dem. Jeg går vildt meget op for at man sætter straffe alderen ned og laver hårdere straffe for indvandrere. De må forstå at de ikke kan gå rundt og opføre sig som de vil, men at sende dem hjem er så langt væk i mit system. Det er vildt forkert IMO.


    Undskyld mig, men denne tråd handler om nogle rabiate individer nede i Pakistan der der har udsendt dødstrusler på de tegnere fra JP.
    Det handler ikke om, hvem der er de slemme herhjemme - denne gang. Bare lige for at vi ikke løber af sporet og glemmer hvad denne tråd egentlig handler om. For så ender det næsten "hundred" - med ævl og kævl. Det er set så mange gange før. Desværre. :(

  • Undskyld mig, men denne tråd handler om nogle rabiate individer nede i Pakistan der der har udsendt dødstrusler på de tegnere fra JP.
    Det handler ikke om, hvem der er de slemme herhjemme - denne gang. Bare lige for at vi ikke løber af sporet og glemmer hvad denne tråd egentlig handler om. For så ender det næsten "hundred" - med ævl og kævl. Det er set så mange gange før. Desværre. :([/quote]



    Okay, bare fordi folk begyndte at snakke om man skulle sende indvandrene ud af Danmark, så måtte jeg lige sige min mening.

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

    Rettet en gang, sidst af Malone ().

  • Quote


    Undskyld mig, men denne tråd handler om nogle rabiate individer nede i Pakistan der der har udsendt dødstrusler på de tegnere fra JP.
    Det handler ikke om, hvem der er de slemme herhjemme - denne gang. Bare lige for at vi ikke løber af sporet og glemmer hvad denne tråd egentlig handler om. For så ender det næsten "hundred" - med ævl og kævl. Det er set så mange gange før. Desværre. :(


    rigtigt nok ;) undskylder på mine vegne. det er også mere eller mindre en uendelig snak, hvis vi skal til at snakke om hva folk mener og syntes om hinanden :).



    med hensyn til deres wierd ide der nede, så tror jeg stadig det er fup og fis fra deres side. "attention whores" som man kalder det :)
    tror sku nok der kommer en del mere end bare snak fra Danmarks side hvis de begynder at nakke uskyldige mennesker i Danmark ved at udlove dusøre på dem.


    hvis de virkelig ville hævne sig hvorfor så ikke komme og ordne det selv :)
    i stedet for at sidde og gæmme sig i grotter og kældere og prøve at se vigtige ud.


    Det er vel heller ikke Muslimerne's skyld at deres ... krigs herre eller hva man nu kalder dem, er korrupte og blæst oven i hoved. :)
    selv om ... så vidt jeg ved... at de siger at en Muslimer ikke må dømmes på lige fod med en ikke muslimer... så de mener at de er bedre end alle andre selv i deres eget land.
    men igen har det ikke noget med selve deres tro at gøre, mere et spørgsmål om en sindsforvirret folk person der vender og drejer deres tro for at finde "smut huller" til at lokke deres soldater til at gøre de mest f***ed up ting.



    det er nu bare min mening, for at holde det så tæt på subject så muligt.


    men godnat. og kom nu ikke i totterne på hinanden her inde over dette ;) så vidt jeg ved er vi alle Tweakere her inde og er på lige fod.
    her tilbeder vi alle Martin og hans diciple :cheers: :rules:

  • zweb.dk - jeg ville nok anbefale dig, at du tænker over hvordan du formulere dig. Nu har dig og Torque kommet ud med del, men har ført nada steder hen. Og dit første indlæg, hvilket jeg synes er pænt hjernedødt, fører jo ikke til andet end diskution. Den diskution fik vi som sagt ikke noget ud af, da du åbenbart mener det samme som "os"... Hvilket jo så er pointless at begynde en diskution på.

  • Synes det er dybt til grin at de udlover en dusør...


    Men det er jo også bare for lamt at de overhovedet tegner det? Hvad var meningen? Det ENESTE det kunne på nogen måde frembringe er ren provokation...


    At de der fanatikere så tager det SÅ vidt er noget helt andet...


  • :9xo - kan vist ikke siges mere kort og præcist !

  • Har ikke fulgt med i alle sider af denne debat.


    Jeg synes det er totalt sindsygt, at der er blevet udlovet en dusør på tegnernes hovedet. Det er fuldstændig galimatias hvis I spørger mig.


    Tilgengæld synes jeg det er totalt idiotisk, at lave sådanne karikatur-tegninger. "Ja fedt, det er for sjov og med et glimt i øjet". Gu er det ej. Det er lavet udelukket for at provokere og tilfredsstille en specifik mængde af befolkningen. Hvad nytter det at lave denne slags tegninger? Det er officielt ulovligt at afbillede mennesker og især guder ifl. islamish tro. Hvad giver os egentlig ret til at skide på dette og lave den slags hjernedøde tegnigner?


    Det er garanteret blot et tegn på tegnernes mangel på idéer at de vælger at tegne dette åndsvage bras. Men at de ret faktisk gør det viser blot hvor tanketomme de er. Hvis de skal gøre grin eller provokere kan de i det mindste vælge nogle mindre følsomme emner.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Er fuldstændig enig i din første betragtning.
    Til den anden, har jeg - som skrevet tidligere - ikke nogen problemer i at der laves karikatur-tegninger af folk der kvajer sig, og så er det ligegyldigt om det er Osama, Fjogh, Pia K., Allah, Elkjær, Gud, Kim Larsen, Bush, Prins Henrik el. you name it.
    Hvor står der officielt, at jeg som dansker ikke må lave karikaturtegninger af noget, der har med islam at gøre. Så vidt jeg ved, så står det ikke i de love og regler vi har her i landet. Det er vel dem der gælder ? eller er det Koranen som bestemmer hvad jeg må ? Til det sidste: Never og vil heller aldrig komme til det !!!

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Er fuldstændig enig i din første betragtning.
    Til den anden, har jeg - som skrevet tidligere - ikke nogen problemer i at der laves karikatur-tegninger af folk der kvajer sig, og så er det ligegyldigt om det er Osama, Fjogh, Pia K., Allah, Elkjær, Gud, Kim Larsen, Bush, Prins Henrik el. you name it.
    Hvor står der officielt, at jeg som dansker ikke må lave karikaturtegninger af noget, der har med islam at gøre. Så vidt jeg ved, så står det ikke i de love og regler vi har her i landet. Det er vel dem der gælder ? eller er det Koranen som bestemmer hvad jeg må ? Til det sidste: Never og vil heller aldrig komme til det !!!


    Der er ingen der siger du SKAL følge deres regler.


    Men det handler om, at respektere en anden religion.


    Sig mig, når du besøger fx et Budhistisk land. Betræder du så deres templer iført shorts og hæle-løse sandaler?


    Selvom religionen ikke er ens egen og kulturen adskiller sig fra ens egen og ikke er gældende i ens eget land, så synes jeg da godt man kan respektere denne. Særligt når man bevidst laver grin med den. Tegnerne ved jo godt, at de strider imod de gældende kulturelle og religiøse regler for de islamiske lande. Hvorfor gør de det så? Netop for at provokere. Det har jeg et eller andet sted noget imod.


    PS. De ved desuden godt hvad der kan ske. Det er jo set før. Tag fx den engelske forfatter Salman Rusty i sin tid.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Hovedløse bavinar der fabler op om at koranen siger dit og dat, men sanheden er at de går imod deres egen religion ved at udlove den dusør, da det som lederen af det pakistanske trosamfund siger: "Det leder til selvtægt, og selvtægt er ikke tilladt i følge koranen"


    Snak om dobbeltmoral :boxed:


    Deres dødstrusler er da til at lukke op og skide i, hvad fanden bilder de sig ind og sætte en pris på tegnerernes hoveder... Sådanne enkeltsporede skodindivider kan virkelig få mit pis i kog... :evil:

  • Som Berle kan sige det :9xo
    100 % enig med ham.
    Enig med Seepee :9xo


    Og til Bentzin:


    En ting er at tegne politkere osv.
    Men der er tale om en lagnt større befolkningsgruppe når man afbilleder en profet. og når man så sætter dynamit i hans turban, så er det tanketomt, for det er ihvertfald ikke humor. Hvorfor ikke? Jo spørg jer selv en gang til hvad det betyder når man sætter dynamit i turbanen på muslimernes profet. Og nej ikke fordi det er MUSLIMERNES profet, men fordi at der i medierne dukker masser af islamistiske selvmordbomber op, og ved at give vore profet dynamit i sin turban så sender tegneren det budskab at "profeten er terrorist, ergo er alle der tror på ham også terrorister". I disse tider er det MEGET uklogt at lave sjov på denne måde...


    M.Beier:


    http://www.religion.dk/artikel:aid=38046


    i 2000 var Kristendommen, Islam og Hinduismen de mest udbredte regiolioner, i samme rækkefølge.

  • Quote

    Originally posted by SeePee
    Hovedløse bavinar der fabler op om at koranen siger dit og dat, men sanheden er at de går imod deres egen religion ved at udlove den dusør, da det som lederen af det pakistanske trosamfund siger: "Det leder til selvtægt, og selvtægt er ikke tilladt i følge koranen"


    Snak om dobbeltmoral :boxed:


    Deres dødstrusler er da til at lukke op og skide i, hvad fanden bilder de sig ind og sætte en pris på tegnerernes hoveder... Sådanne enkeltsporede skodindivider kan virkelig få mit pis i kog... :evil:


    Tommel op til


    Carsten
    Berleburg
    Bentzin
    Seepee


    Kan ikke koges bedre ind til benet!


  • For mig er der ikke nogen forskel på politikere eller en såkaldt profet ! Og jeg er også helt ligeglad, med hvor mange mennesker det berører. Kan heller ikke se hvorfor, at ham i kalder jeres et eller andet, er ophøjet over alle andre. Og defor ikke må laves grin med. Hvem tror i at i er ? Verdens herrefolk og hævet over os andre ? Never !!!!!!!


    Nu er det jo ikke kun i medierne der dukker selvmordsbomber op - det sker faktisk dagligt IRL. Og det sker også jævnligt, at det er muslimernes egne det går ud over. Rigtig flot. Og så med koranen som garant for deres handlinger. Jøsses.
    Er det ikke også tanketomt ???
    Det viser jo bare, at de idioter er totalt uden for pædagogisk rækkevidde.


    Jeg synes muslimerne sku' ta' deres hellige bog op til overvejelse og få tilrettet/justeret den. I stedet for at holde på nogle forældede stenalder synspunkter, som slet ikke hører til i den verden de lever i nu.
    Dens overordnede målsætning, med at at alle hedninge skal fordrives og at Islam er det eneste rigtige er IMO kun et tegn på asociale tankegange.


    Og helt ærligt hvem var denne profet ? Et eller andet, som nogen har fundet ud af var smart at opfinde, så de ku' hjernevaske alle som hoppede på den fidus !


    Minder meget om kristendommens gud, som også er et eller andet pseudofænomen, som også en stor del af jordens befolkning er blevet vildledt af og har slået ihjel for. :rolleyes:
    Tænk sig en fredelig verden det ville være, hvis der ikke fandtes disse manipulerende såkaldte forbilleder.
    Det ku' være rigtig rart - tror jeg. For der findes ikke mere destruktive ting end religion som helhed. Det være sig før - men også nu.

  • På mange måder har du ret, Bentzin. Jeg mener heller ikke det skiller sig ud fra tegninger af politikere eller andre på andre punkter end det ene at der er mange, mange millioner der tror. Og jeg har OGSÅ set karikaturtegninger af Jesus. har aldrig hørt om dusører.
    Men jeg synes nok lige du skal passe lidt på med dine udtalelser - det er TEMMELIG mange mennesker der lige bliver stemplet som idioter der.
    Lad nu religionen være. Det er ikke et emne man bør svine folk til på baggrund af - Fint at diskutere men lad os nu holde det sobert så det ikke bliver mudderkast.
    Selv tror jeg heller ikke. Ser intet behov for det og kan ikke se logikken i kristendommen (eller andre religioner).

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Minder meget om kristendommens gud, som også er et eller andet pseudofænomen, som også en stor del af jordens befolkning er blevet vildledt af og har slået ihjel for. :rolleyes:
    Tænk sig en fredelig verden det ville være, hvis der ikke fandtes disse manipulerende såkaldte forbilleder.
    Det ku' være rigtig rart - tror jeg. For der findes ikke mere destruktive ting end religion som helhed. Det være sig før - men også nu.


    Religion er ikke destruktiv .. Det giver mange mennesker fred, og noget at tro på - en ting som stort set alle mennesker har brug for, ligemeget hvilken form det så forekommer i ..


    Der hvor det bliver farligt er når religion skal fortolkes .. Stort set alle mennesker fortolker det de nu tror på til deres egen fordel og det er heri de store forskelle ligger ..


    Der er de "almindelige" mennesker som jeg, der nyder at komme i en kirke engang imellem .. Og som kan finde på at be en stille bøn når man føler allermest trang til det .. Og så er der ekstremisterne / fanatikerne .. De findes i alle religioner, i alle kulturer og samfundslag .. Det er dem der er farlige - og det er de ligemeget om de så er kristne, muslimer m.v. .. Ja, vi hører mest om de ekstremistiske muslimer fordi vestens øjne er vendt mod dem, og fordi de har noget meget ekstreme måder at gøre opmærksom på dem selv, men det betyder ikke, at alle andre ekstremister skal glemmes ..


    Og at du så sammenligner ekstremister og religiøse fanatikere med religion og troede i alt almindelighed er dybt forkasteligt, og jeg kan overhovedet hverken acceptere eller respektere det .. Det er generalisering når det er værst!

  • Syntes at det er dybt latterligt at de udlover en dusør, det er med til at begrænse vores ydrningsfrihed. Har for noget tid siden læst i JP et inteview med Frank Hvam, han sagde at han var bange for at fornærme muslimer pga. de voldige tendeser der er blandt nogle få fanatiske muslimer.


    Har også set nogle aviser fra mellemøsten, de havde intet problem med at fremstille fx. Ariel Sharon som en slagter og nedgjorde ham. Derfor syntes jeg at det er meget dobbelt moralsk at sige at man ikke må tegne ham, vi her i Danmark lever i et demokratisk samfund og der er fri ret til at tegne dem man vil indenfor lovens rammer, derfor syntes jeg at alle dem der ikke kan acceptere dette flytte til et andet land hvor disse dejlige ting forekommer.


    Jakob Lorenzen,
    Dansk statborger og træt af muslimer der ikke kan acceptere demokratier.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    På mange måder har du ret, Bentzin. Jeg mener heller ikke det skiller sig ud fra tegninger af politikere eller andre på andre punkter end det ene at der er mange, mange millioner der tror. Og jeg har OGSÅ set karikaturtegninger af Jesus. har aldrig hørt om dusører.
    Men jeg synes nok lige du skal passe lidt på med dine udtalelser - det er TEMMELIG mange mennesker der lige bliver stemplet som idioter der.
    Lad nu religionen være. Det er ikke et emne man bør svine folk til på baggrund af - Fint at diskutere men lad os nu holde det sobert så det ikke bliver mudderkast.
    Selv tror jeg heller ikke. Ser intet behov for det og kan ikke se logikken i kristendommen (eller andre religioner).


    Fornuftigt indlæg :9xo


    Jeg er heller ikke troende, jeg har ikke behov for det. Men selv om religioner er skyld i meget ondt, så tjener det jo også gode formål. I kristendommen ser man f.eks. Jesus som en person der hjælper sin næste, man ser Moses med de ti bud om at man bla. ikke må slå ihjel eller begære naboen's kone. Det er disse forhold man bør lægge vægt på i en religion, for det er nogle man rent faktisk kan brug til at udrette noget godt og poitivt, istedet for altid at lægge vægt på det destruktive. Kristendommen opfordrer folk til at behandle sin næste godt, og den tankegang er jo automatisk indbygget i de fleste folks hoveder, det er jo bl.a. den tankegang der gør at man hjælper en gammel dame op, der er faldet på et isglat fortorv.


    Disse værdier kunne fint indlæres uden der var religion til, men religionerne har da helt klart gjort det lettere at sprede budskaberne dengang de kom frem.


    Nu har jeg brugt kristendomme som eksempel da det jo sjovt nok er den jeg kender bedst, der er sikkert også positive ting at hente i andre religioner, bare en skam at nogle af dem er blevet misfortolket.


  • Korrekt. Og som Burger siger er det lige som at have en ekstra meget nær ven, og meget belejligt når man føler afmagt. At jeg så ikke føler at det er mig er mit "problem" jo.
    Angående at det er godt har du da helt ret. Det er som sådan den der er byggestenen for vores samfund på mange måder, for eksempel med de ti bud du nævner.
    Men man bør også være opmærksom på at Islam med ret stor sikkerhed indeholder mange af de samme værdier (uden at jeg ved det), og sandsynligvis ikke opfordrer til at udrydde alle vantro.
    Måske kan nogle tolke det sådan. Men er der ikke også mange der tolker i Bibelen at bøsser bør udstødes af samfundet og så videre?
    Jeg kender et par kristne fra min klasse. Når talen faldt på religion kunne man tydeligt mærke hvem der var de smarte ifølge dem - det var dem som troede. Os andre gav de sgu ikke meget for..
    Men nu var de så igen også mere ekstreme end snittet.
    Pointen er at det er farligt at generalisere som Burger også skrev. Man kommer nemt til at træde en masse folk over tæerne.
    For eksempel tænker jeg da på de kristne jeg nævnte før som fjollede og pisseirriterende med deres evige moralprædikener, underskriftsindsamlinger mod homoægteskaber og missioneren. Og det er helt klart folk som dem der fylder mest i min opfattelse af kristendom. Dog kender jeg ekstremt mange mennesker der har en fornuftig tilgang til kristendommen, ikke prøver at trække den ned over hovedet på os andre og så videre - og dem må man ikke glemme. Det er det samme med muslimerne - jeg ser i medierne om selvmordsbomber. Men glemmer jeg først den almindelige muslim som bare tror, beder og går med tørklæde og er temmelig flink har jeg begået en MEGET stor fejl.
    Og jo, der findes også kristne der dræber på grundlag af de værdier der findes i "vores" religion..


  • Lige præcis, som jeg også skrev i starten af mit indlæg "selv om religioner er skyld i meget ondt". Mit indlæg var blot for at vende synspunktet over i det positive, istedet for det negative ;)


    [Min egen holdning]
    I bund og grund handler det om at fortolke og misfortolke. Fortolker man en religion, så den er med til at skabe en bedre verden, så har man fortolket den rigtigt. Men fortolker man en religion til at man må slå ihjel, fordi nogle har tegnet en tegning af en religiøs figur, så har man misfortolket den.
    [/Min egen holdning]

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    På mange måder har du ret, Bentzin. Jeg mener heller ikke det skiller sig ud fra tegninger af politikere eller andre på andre punkter end det ene at der er mange, mange millioner der tror. Og jeg har OGSÅ set karikaturtegninger af Jesus. har aldrig hørt om dusører.
    Men jeg synes nok lige du skal passe lidt på med dine udtalelser - det er TEMMELIG mange mennesker der lige bliver stemplet som idioter der.
    Lad nu religionen være. Det er ikke et emne man bør svine folk til på baggrund af - Fint at diskutere men lad os nu holde det sobert så det ikke bliver mudderkast.
    Selv tror jeg heller ikke. Ser intet behov for det og kan ikke se logikken i kristendommen (eller andre religioner).


    Til det sidste - ja det er måske at generalisere. Dog ikke ment sådan. Men er kun et menneske og farer da også i blækhuset ind i mellem. Især når muslimer udtaler sig på så mærkværdige måder, som de gør herinde blandt andet.
    Til Burger: Sorry - det var ikke mindet på de fredelige mennesker og det ved du forhåbentlig godt. Respekterer da de mennesker der går i kirke med fredelige tanker. Men ikke dem som bruger religion til at omvende og manipulere andre til noget negativt og destruktivt.
    Jeg snakker generelt om hvad forskellige religioner har bedrevet af mord og andre destruktive ting igennem tiderne. Det er der vist ikke noget der kan bortforklares.