QuoteOriginally posted by zweb.dk
Dig og shahid
Jamen skriver jeg ikke sandheden ellers så forklar mig sandheden hvis jeg er galt på den.
QuoteOriginally posted by zweb.dk
Dig og shahid
Jamen skriver jeg ikke sandheden ellers så forklar mig sandheden hvis jeg er galt på den.
QuoteOriginally posted by Shooqer
Hva er der med Muhammed tegningerne
Har ikke læst tråden igennem
en venlig sjæl der kort fortalt hvad sagen går ud på?
1. Man må ikke tegne tegninger af muhammed og de har end da tegnet lidt ekstra på dem.
2. Dem der har tegnet dem er blevet truet med at miste hovedet, eller nogen har sat dusør på deres hoveder..
3. Folk siger alt muligt fordi jeg har sagt at de kan lære det. altså dem der har tegnet de tegninger.
4. RAC tror han er noget
det var lidt om det
QuoteOriginally posted by shahid_2dk
Ved du nu hvad, kan du ikke deltage i en ordentlig debat uden at komme med sådan noget fis, så burde du ikke engang at deltage.
Medmindre du kommer med noget fornuftigt så der jo ingen grund til at deltage. Nu har du fået din pointe ud ikke?
Og nej hvor er det surt at disse mennesker er så flinke...
Så er vi da enige.
QuoteOriginally posted by Shooqer
Hva er der med Muhammed tegningerne
Har ikke læst tråden igennem
en venlig sjæl der kort fortalt hvad sagen går ud på?
Jyllandsposten har fået nogen billed tegnere til at tegne profeten Muhammed. 11 har deltaget, alle udkom.
Billederne er ment som humor.
mange Muslimer raser over det fordi at de synes at det er respektløst at afbillede Muhammed, når der i Koranen står at han ikke må afbilledes.
Nogen er gået så vidt at fremsige dødstrusler mod tegnerne.
Men da tegnerene ikke er muslimer det ikke betyder så meget for dem, men muslimerne synes stadig det er provokation og respektløst når tegnerne nu ved at profeten ikke må afbilledes af muslimer.
Der er så mange der raser over at muslimerne ikke kan tåle humor, og ikke fatter ytringsfriheden etc.
Jeg synes personligt ikke at det er humor når man afbilleder en profet med dynamit i sin turban, tolking af billedet: hvis profeten er terrorist så er de alle sgu terrorsiter. Blandt andre tegninger.
QuoteOriginally posted by RAC
Så er vi da enige.
Hvad med at diskutere noget fornuftigt en at svine til?!?
Det du siger er ikke sandt, happy? læs de posts der er sat så forstår du måske hvorfor?
Ellers kunne du jo undersøge sagen fra en pålidelig kilde.
QuoteDisplay MoreOriginally posted by zweb.dk
1. Man må ikke tegne tegninger af muhammed og de har end da tegnet lidt ekstra på dem.
2. Dem der har tegnet dem er blevet truet med at miste hovedet, eller nogen har sat dusør på deres hoveder..
3. Folk siger alt muligt fordi jeg har sagt at de kan lære det. altså dem der har tegnet de tegninger.
4. RAC tror han er noget
det var lidt om det
FORKERT !!! Jeg må tegne alle de tegninger jeg vil af mohammed... kan godt være at muslimer ikke må iflg. koranen, men ellers må folk tegne ham som de vil... ligesom man må tegne alle andre... big deal..
4. RAC tror han er noget
det var lidt om det
Og med de ord, siger du netop at det er i orden at man har udlovet en dusør på et andet menneskes hoved. Det gør dig ikke en skid bedre. Undrer det dig så virkelig at du får så megen modgang her? og at "allesammen er imod dig", som du så flot skriver?
QuoteOriginally posted by Torque
Og med de ord, siger du netop at det er i orden at man har udlovet en dusør på et andet menneskes hoved. Det gør dig ikke en skid bedre. Undrer det dig så virkelig at du får så megen modgang her? og at "allesammen er imod dig", som du så flot skriver?
DET DER STÅR DER OPPE ER KUN HVAD DENNETRÅD HANDLER OM OG HVAD JEG STARTEDE MED AT SKRIVE... Så han hvad ved hvor det hele begyndte
Det er ikke noget nyt jeg har skrevet..
DET DER STÅR DER OPPE ER KUN HVAD DENNETRÅD HANDLER OM OG HVAD JEG STARTEDE MED AT SKRIVE... Så han hvad ved hvor det hele begyndte
Det er ikke noget nyt jeg har skrevet..
Jeg melder pas. Spild af tid.
Det er da totalt underordnet om det er noget du har skrevet før eller nu. Det er stadig forkert.
Selvfølig er jeg da noget jeg er RAC, men spørgsmålet er om du er noget når du skriver sådan noget.
Hvorfor ikke gøre ligesom Bentz siger, skriv koranen om (omformulere den), så den ikke kan misforståes/misfortolkes ? Så let er det...
Jeg gider ikke engang at skrive mere... Folk ved sikkert hvorfor.
Tror ikke man bare sådan kan desværre. Man kan jo heller ikke skrive biblen om.
Begge bøger ligger i fiction afdelingen.
Koranen er lavet sådan at man kan forstå den på den måde man vil sådan er det også med bogen.
Jeg stopper også, da der igen er kommet så tåbelige og ulæselige indlæg, at det kan være lige meget.
Og helt ærligt - hvordan kan man påberåbe sig lighed, når man ikke en gang kan formulere sig på forståelig dansk.
Ville også være rart hvis de muslimer der er herinde, lod være med at føle sig så forfulgte. Det ender altid med en gang ævl og kævl.
Slut - også herfra !
Synes faktisk at det er lidt skræmmende at folk på den anden side af jorden, stadig befinder sig i middelalderen..
Religion er og bliver den største krig!
Det er egentligt ikke så svært at fatte religion,
Man skal bare huske at få det hele med, bla. at mennesket har fri vilje og IKKE må tvinges til at gøre, eller tro på et eller andet
Men hvis vi heroppe i Danmark i det mindste lærer at leve med hinanden er det jo et super fint led, er det ikke?
QuoteOriginally posted by shahid_2dk
Det er egentligt ikke så svært at fatte religion,
Man skal bare huske at få det hele med, bla. at mennesket har fri vilje og IKKE må tvinges til at gøre, eller tro på et eller andet
Men hvis vi heroppe i Danmark i det mindste lærer at leve med hinanden er det jo et super fint led, er det ikke?
Jo men IMO gør vi det i forvejen
Jeg føler ikke der skal gå's på kompromis, for Danmark er et kristent land selvom de fleste (inkl. mig selv) er ATI-ster
Det jeg mener med det, mener ikke man skal gå på kompromis med f.eks at tillade fællesbøn i skolerne (især ikke efter det med ham hatte Imamens søn som uddelte Hizbuttharirah løbere ud netop til fælles prædigen @ skolen..)
Jeg synes det er fair nok at selvom de pr. lov ikke må afvise invandre @ jobs at de gør det, for nogle jobs skal man være meget i kontakt med kunder, og om man kan li' det eller ej er det et faktum at mange folk har fordomme, især ældre mennesker, og derved vil det IKKE være sundt for forretningen, kynisk, men er sq min holdning - jeg mener også at det foreslag med kvinder skal have minimum 40% af pladserne i bestyrelserne @ virksomheder i Danmark er håbløst forslag... (dette grundet man skal kigge på kvalificationerne, IKKE blot ligestille for at ligestille...)
hvorfor skal folk da osse dræbe hinanden?
i Bibelen står der at man ikke må dræbe andre mennesker... jeg vil vædde på at det også står i Koranen, da den til dels også bygger på det gamle testamente.
Kristendommen og islam bygger faktisk på det samme fundament, eneste forskel er at kristendommen har Jesus og islam har Mohammed som "messias".
Igen må muslimer ikke lave tegninger af Mohammed, men der bliver stadig ikke sagt noget om at ikke- muslimer må eller ej. Jeg er faktisk tindrende ligeglad om folk tegner Mohammed eller ej, men så snart at folk vil til at myrde hinaden på grund af en lille tegning, så er jeg ikke så ligeglad mere.
folk der dræber hinanden er hverken kristne eller muslimer eller noget andet end dumme svin.
hvad er problemet med muslimer?, ja de laver ballade, som de siger, men der er også flinke muslimer.
Mange af de ting i siger har stærk indflydelse fra medierne, der har det med kun at vise den ene side af sagen. der er radikale muslimer, men der er også radikale kristne.
Personligt holder jeg mig fra at være religiøs, og tro på de ting som ens religion omhandler. Jeg synes selv at religion er noget der hører til i middelalderen, og bremser menneskehedens udvikling, jeg synes ikke at mennesker skal kaldes muslim, buddist eller kristen, bare for at skildre hvad de tror på. For mig er mennesker mennesker, som skal behandles ens uanset hvad de tror på.
Desuden er det ikke kun os danskere der er racistiske, hvad med dem der laver æresdrab bare fordi deres døtre kommer sammen med en dansker? er det måske også racistisk? og hvad med indvandrere? for min skyld skal de bare komme ind i landet, men de skal da i det mindste være taknemmelige for at må være her.
den her verden er noget lort, og jeg ville gerne kunne komme væk fra alt det her på en eller anden måde, der er en løsning: selvmord, men jeg vil ikke gøre det da jeg i det mindste vil prøve at ændre verden bare ne lille smule.
prøv, alle her i denne tråd, at stille spørgsmålstegn ved det i tror på og den verden i kender, og så vil i finde svaret på stort set alle problemer i verden. prøv at tage en tænkepause før i skriver noget.
de eneste to barrierer som vi skal over, før vi kan lave denne her verden til et bedre sted er: religion og penge.
og til sidst: tro ikke på alt hvad de siger i medierne.
Næten 100 % enig med Tigerplayer.
Religion skulle dog også være på vej hen mod at blive personlig da vi jo alle lever i en verden hvor der ikke KUN er muslimer, eller KUN er kristne etc.
Hold religion personligt og væk fra staten så vil det hele straks køre meget smooth.
er nødt til at smide en post her.... IMO er det da helt i orden med de tegninger. Hvis ikke der er nogen der engang imellem udfordrer ytringsfriheden så flytter samfundet sig jo ikke ... Så bliver det dødvande..
Problemet opstår først når en flok rabiate muslimer ikke har sat sig ind i hvilke regler/normer der er gældende i det her land de nu engang har valgt at være gæst i... MÅ VI SÅ BEDE OM NOGET RESPEKT FOR LANDETS LOVE....
Dem der ikke finde ud af det må jo forlade landet igen. Der er jo ikke forbud mod at rejse igen (et frit land ikke??)