Hjælp til tøris isolering...

  • nede ved de varme bundkortkomponenter kan der vel hurtigt opstå lidt kondens.......der er jo også en grund til folk ikke bare kyler hele lortet ned i en spand og hælder tøris over :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    nede ved de varme bundkortkomponenter kan der vel hurtigt opstå lidt kondens.......der er jo også en grund til folk ikke bare kyler hele lortet ned i en spand og hælder tøris over :)


    Tror nærmere det har noget afgøre med blæsere og en række andre sager ikke har det super godt med subzero, især ikke harddiske etc... - Mener jeg heller ikek chipset har det... - Og så fordi det nok kræver liiidt mod, kan jo risikere hele hardwaret hvis den ikke holder stik, men tror næppe på at tørisen ikke har evnen til at holde gearet koldt nok, tror jeg endda slet ikke :)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    nede ved de varme bundkortkomponenter kan der vel hurtigt opstå lidt kondens.......der er jo også en grund til folk ikke bare kyler hele lortet ned i en spand og hælder tøris over :)


    Men det er ikke tørisen der smelter så. Det er kondensisen.
    Men kortslutning kommer nu heller ikke bare der er det mindste vand. Har set ret mange benche med vand på boardet.
    Problemet er at man får MEGET svært ved at få kondensatorer til at fungere korrekt ved -70c.

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Hehe måske. Jeg fatter ikke de stikker af. Min eks var sgu heller ikke for tosset med computersjov. Den var god til at lave musik og måske en film, og så kommunikation. Ellers tror jeg bare hun syntes jeg var åndssvag ;)
    Men helt ærligt, hvad kunne da være mere interessant end at se en celeron blive straffet under co2?
    Så forresten nogen nævne en ny wr i går på xtreme. En græker. Ved dog ikke om det var samme slags som din, men jeg kan lige prøve at grave den frem.
    Din isolering ser forresten god ud, havde ikke set de nye billeder før nu ;)


    Edit: ok. Jeg kom lige i tanker om en enkelt ting der kunne være sjovere at samarbejde om, i behøver ikke påpege det ;)


    Tja, hver sin fornøjelse, jeg plejer heller ikke at være meget for at blive trukket rundt i diverse tøjforretninger ;)


    Hmmm ny WR, så må man jo håbe at jeg kan slå den hvis det er på en cpu magen til min ;)


    og til din edit: jeg klarer mig ganske fint uden din hjælp :boxing:



    Jeg har en meget tæt isolering op omkring soklen på cpu'en, og når isoleringen er i højede med IHS på cpu så er der sluttet helt tæt op omkring kobberrøret, jeg er meget sikker på at lt er tæt, og de få steder jeg har været i tvivl er der blevet fyldt ud med fedt ;)


    har før set vand på mobo, i forbindelse med waterchiller projektet i sin tid, havde isoleret alt for lidt første gang jeg prøvede det :oops:



    Jeg har netop fået besked fra min "tøris-skaffer" han har en kasse med tøris klar til mig i morgen :evil:

  • Tøjbutikker er da sjove nok. Har som regel problemer med at blive uden for de der prøvebåse hvis jeg bliver slæbt rundt, dog :))


    Det var nu heller ikke et tilbud om hjælp, nærmere en tilføjelse til det med at jeg ikke kunne forestille mig noget bedre for hende end at smække co2 på en cpu. Foretrækker som regel lidt fred og ro til den slags, så hvis det endelig skulle være ville vi nok smide dig ud :))


    Edit: Held og lykke med det. Du har bare at have resultater inden jeg skal på job ;)
    Har du acetone?

  • Har en liter acetone er det nok?


    Jeg kommer nok først til at hente tøris ved en halv-fem tiden da ham der skaffer det lige skal hjem fra job med det først ;)


    Jeg tænkte forresten på... skal jeg lige prøve med en omgang vand bare lige for at teste at det duer fint nok eller?

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    Har en liter acetone er det nok?


    Jeg kommer nok først til at hente tøris ved en halv-fem tiden da ham der skaffer det lige skal hjem fra job med det først ;)


    Jeg tænkte forresten på... skal jeg lige prøve med en omgang vand bare lige for at teste at det duer fint nok eller?


    Vand i containeren?
    Det tror jeg ikke du behøver. Måske kan du køre uden.. ellers ville jeg ikke putte vand i den nu tror jeg.
    Men et skarn er du, jeg skal jo møde kl ½5. Så må jeg jo se hvad du finder ud af kl sent når jeg kommer hjem.
    En liter burde være længe nok. Der skal kun en sjat i så bunden er dækket, stort set, så vidt jeg har forstået.
    Det skulle være godt at knuse det i et klæde så man stort set har sne i containeren, især hvis det ikke er de små piller man får.


  • Ok..


    Dårlig timing med det job da :boxed:


    Det er sådan nogle små "piller" nærmest, men prøver ligat knuse dem, kunne godt forestille mig det ville give bedre køling :D


  • Ja overflade er altid godt ;)
    Men væk er jeg. Så du må nøjes med din ene guru mens du kører :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Ja overflade er altid godt ;)
    Men væk er jeg. Så du må nøjes med din ene guru mens du kører :))


    He he, jep, men mon ikke jeg klarer den, har efterhånden fået en del tips til hvad jeg skal gøre jo, og Jacobs nummer er tastet ind på mobilen hvis jeg skulle få brug for akut hjælp :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Ellers er der XS. De ved nok mere om det end jeg gør ihvertfald. Men regner da med at kunne lykønske dig med din nye WR omkring kl 23-24 ;)


    He he sæt nu ikke forventningerne for højt, er trods alt første gang der skal prøves...


    Men har netop stillet computeren op udenfor, så det skal nok bli en kold fornøjelse :boxed:

  • Damm, den her tråd er sku vokset en del siden sidst jeg var herinde, men glæder mig da til at se nogle resultater ... Gad også godt jeg have tiden til at få Drejet en ordenlig beholder så man evt. kunne prøve og smide sin 1800+ derunder for tror næppe den Alu beholder jeg har stående vil komme med nogle specielt gode Temps, men kunne da sikkert nok bruges - Men bliver da sikkert spændende at følge dette også ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Damm, den her tråd er sku vokset en del siden sidst jeg var herinde, men glæder mig da til at se nogle resultater ... Gad også godt jeg have tiden til at få Drejet en ordenlig beholder så man evt. kunne prøve og smide sin 1800+ derunder for tror næppe den Alu beholder jeg har stående vil komme med nogle specielt gode Temps, men kunne da sikkert nok bruges - Men bliver da sikkert spændende at følge dette også ..


    Ja det er sq spændende, jeg har lige hentet tørisen så nu smutter jeg ned og går igang :evil:

  • Ja... siden jeg allerede er tilbage efter kun en ½ time, så kan i vel godt gætte hvordan det gik :rolleyes:


    jeg fyldet tøris og acetone på dyret og og startede op ved 250*19 og det kørte fint, superpi 1M klaret på godt 40 sek...


    så prøvede jeg at genstarte for at skrue den op på 255*19, det gik også fint, igen en superpi på lige godt 40 sek (tog desværre ikke screenshot da jeg havde regnet med at score mere)..


    Jeg genstartede så igen og skruede op på 260*19, og så var der bare intet skærmbillede 8o


    prøvede clera cmos, tage batteriet ud og have strøm fra i længere tid, men lige lidt hjalp det :(


    når jeg tænder kan man lige se blæseren i psu'en begynde at snurre rundt, for derefter at slukke igen, præcis det samme som da jeg legede med vapo og kom til at smadre cpu'en så frygter lidt at den simpelthen er stået af ;(


    Øv bøv... men jeg har da et cpu-z validation (klar til registrering) af de 255*19=4845 mhz liggeden på harddisken....

  • Surt show, hvis det viser sig den er stået af - Du har da godt nok ikke været for heldig, tog du ikke også 1 eller 2 CPU´er med i døden da du legede med Vapo ?
    Frygter også godt nok lidt at komme til at nakke mit hardware, men tror nu at det skal prøves, vil gerne se hvor højt jeg kan komme ..... Hvad er det nu Std. hastigheden er på den CeleronD du leger/legede med ?

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Surt show, hvis det viser sig den er stået af - Du har da godt nok ikke været for heldig, tog du ikke også 1 eller 2 CPU´er med i døden da du legede med Vapo ?
    Frygter også godt nok lidt at komme til at nakke mit hardware, men tror nu at det skal prøves, vil gerne se hvor højt jeg kan komme .....


    Ja det ville være synd at sige at jeg er heldig, og jo vapoen tog 2 cpu'er med sig i graven :boxed:


    Jeg sidder lige og venter på at tørisen er fordampet dernede, så vil jeg lige ned og skille det ad og se på sagerne...


    I kan lige få et billede af setuppen imens som min far har taget, grunden til mit lidt fortvivlede ansigtsudtryk er at billedet er taget lige i det øjeblik det går op for mig at noget er galt :boxed:


    og det er så mig til højre og min lillebror til venstre hvis nogen skulle være i tvivl ;)