Hjælp til tøris isolering...

  • dette er måske et tåbeligt forslag..


    Men, hva med ingen isolering?? - ud over lige om røret så du får lav temp...


    Eventuelt ligge selve mobo i en gang tøris, og derved sørge for det hele bare er godt og grundigt frossent, så bør der ikke være problemer med kondensvæske - fordi den væske derved er is, så det ikke kortslutter skidtet ?? :)


    EDIT:
    http://img435.imageshack.us/my.php?image=12konln29pq.jpg
    er isolering på... men prøv at tjek, is omkring det hele... :|
    den sorte HS på corsair ram'ne vi startede med, var helt iset til ;) - sådan var hvid istedet for sort :D

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

    Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().


  • tja, det lyder da som et spændende forslag, og garenteret også effektivt ;)


    men siden dette er mit første forsøg med tøris holder jeg mig lige til hvad de mine mentore Jacob Hansen og Slacker har at sige :))


  • Teoretisk fin ide. Der er kun et par punkter:
    Kondensatorer har det ikke vildt godt med ekstrem kulde.
    Derudover er man pinedød nødt til at holde vandet frosset, hvilket kunne være et problem enkelte steder, hvor tørisen ikke har optimal kontakt eller ved mosfets som generelt bare bliver meget varme.


    Edit: Hov. Er jeg mentor? Nice. Jeg troede jeg var den irriterende type der ikke engang gider skrive dit nck og vil stjæle din kæreste :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Edit: Hov. Er jeg mentor? Nice. Jeg troede jeg var den irriterende type der ikke engang gider skrive dit nck og vil stjæle din kæreste :))


    He he jep, når du ikke lige prøver på at spille smart så har du da nogle ganske fornuftige inputs :))


    desuden tror jeg ikke du har en chance for at stjæle kæresten :boxing: ;)

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    He he jep, når du ikke lige prøver på at spille smart så har du da nogle ganske fornuftige inputs :))


    desuden tror jeg ikke du har en chance for at stjæle kæresten :boxing: ;)


    Hah du skulle bare vide. jeg kan godt sige til. Skal i din retning onsdag, så hvis du lige siger til kan jeg da godt svinge omkring på vej til tyskland og tage hende :razz:

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Hah du skulle bare vide. jeg kan godt sige til. Skal i din retning onsdag, så hvis du lige siger til kan jeg da godt svinge omkring på vej til tyskland og tage hende :razz:


    He he In your dreams :razz:


    men hvis du kommer herforbi onsdag kan vi måske finde ud af at lave tøris forsøget den dag? (altså hvis det lykkes mig at skaffe en masse tøris ;))

  • Njah tror nok det ca er planlagt med tur til tyskland og efterfølgende fest hos fætters kæreste nær Horsens sammen med ekskæreste og alle de tilhørende veninder som jeg kender og ikke ser nok. Så det må nok blive en anden gang :cheers:

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Njah tror nok det ca er planlagt med tur til tyskland og efterfølgende fest hos fætters kæreste nær Horsens sammen med ekskæreste og alle de tilhørende veninder som jeg kender og ikke ser nok. Så det må nok blive en anden gang :cheers:


    ok, det skal der jo også være plads til ;)

  • det slacker så fornuftigt prøver at sige er at teoretisk var det en optimal løsning....men smelter tørisen bare 1 sted har du en kortslutning.............og det gør det næsten 100% efter få sekunder.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hehe SlackeR, Horsens? Der bor jeg jo, du skal sku da et smut forbi så. :D

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Hvis du tvinger mig forbi en dag skal hun sgu også være der ;)


    Kan jeg desværre ikke garentere, hun plejer at kunne finde på ting hun finder mere interessan når jeg skal "nørde", men hvem ved når det nu er dig kunne det måske være en undtagelse... :razz: :))

  • Quote

    Originally posted by Try-this


    Kan jeg desværre ikke garentere, hun plejer at kunne finde på ting hun finder mere interessan når jeg skal "nørde", men hvem ved når det nu er dig kunne det måske være en undtagelse... :razz: :))


    Hehe måske. Jeg fatter ikke de stikker af. Min eks var sgu heller ikke for tosset med computersjov. Den var god til at lave musik og måske en film, og så kommunikation. Ellers tror jeg bare hun syntes jeg var åndssvag ;)
    Men helt ærligt, hvad kunne da være mere interessant end at se en celeron blive straffet under co2?
    Så forresten nogen nævne en ny wr i går på xtreme. En græker. Ved dog ikke om det var samme slags som din, men jeg kan lige prøve at grave den frem.
    Din isolering ser forresten god ud, havde ikke set de nye billeder før nu ;)


    Edit: ok. Jeg kom lige i tanker om en enkelt ting der kunne være sjovere at samarbejde om, i behøver ikke påpege det ;)

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det slacker så fornuftigt prøver at sige er at teoretisk var det en optimal løsning....men smelter tørisen bare 1 sted har du en kortslutning.............og det gør det næsten 100% efter få sekunder.


    Hvad mener du??


    Tøris er skam ikke normal is såfremt du er itvivl..
    Den kondens der dannes derimod kan skabe kortslutning, men skader skam ikke at tørisen fordamper i sig selv, ingen farer ved det..

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Hey Casper


    Jeg har ikke set dine billeder før nu. Det du skal tænke på er at holde røret adskilt fra mobo. Forstået på den måde at kobberet må ikke kunne "se" mobo.. :crazyeyes:


    Alt kobber skal være dækket godt af isolering, og som jeg skrev tidligere så skal der været hermetisk lukket omkring cpu. Så har du den mest optimale køleløsning. Dog skal du holde øje med området omkring cpuen, da der på mobo vil komme en smule kondens, hvis du ikke gør som jeg siger - holder maskinen i et "konstant" load. :)


    Det lyder somsagt dumt, men man klor noget når der er brugt flere timer på at isolere - så når man har clocket, og lige skal uploade resultaterne sejler mobo i vand!

  • Quote

    Originally posted by 1_2_know


    Hvad mener du??


    Tøris er skam ikke normal is såfremt du er itvivl..
    Den kondens der dannes derimod kan skabe kortslutning, men skader skam ikke at tørisen fordamper i sig selv, ingen farer ved det..


    kender skam meget til tøris....og snakker ikke om fordampning....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvad mener du så med " men smelter tørisen bare 1 sted har du en kortslutning.............og det gør det næsten 100% efter få sekunder." ?