Hjælp til tøris isolering...

  • Hey


    Hvor meget skal jeg isolere når jeg skal køle med tøris?


    jeg har fået lavet mig en fin monteringsting til røret, så nu mangler jeg bare at isolere, så er den sådan set klar til at proppe tøris ned i...


    1: skal der isoleres bagpå bundkortet? hvor meget?


    2: skal der ikke ledende fedt ned i en sokkel 775?


    3: skal der isolering på mobo rundt om soklen? hvor meget?


    4: hele røret skal isoleres right?

  • Isolering over hele røret, bagsinden og rundt om soklen. Og du vil stadig se is, sandsynligvis. eller lidt fugt.
    hvis du isolerer ordentligt op burde ikkeledende ikke være nødendigt. Men hvis du er ligeglad kan du gøre det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Isolering over hele røret, bagsinden og rundt om soklen. Og du vil stadig se is, sandsynligvis. eller lidt fugt.
    hvis du isolerer ordentligt op burde ikkeledende ikke være nødendigt. Men hvis du er ligeglad kan du gøre det.


    hvor meget vil du anbefale mig at gøre mht isolering og ikke ledende fedt?


    kvadre soklen til i fedt, og så give den masser af fedt i god omkreds af soklen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    hvor meget vil du anbefale mig at gøre mht isolering og ikke ledende fedt?


    kvadre soklen til i fedt, og så give den masser af fedt i god omkreds af soklen...


    Jamen det er jo det der er spørgsmålet. Altså jeg ville nok give bagsiden af kortet et lag fedt, smide et eller to lag neopren over og så bagplade over det. hele røret. Fedt i soklen har jeg ikke et specielt forhold til, tror som sådan meget sjældent det er nødvendigt. Men ellers lige lægge en opbygning af neopren op om soklen, igen med lidt fedt under. Og så smide is på og se. Hvis der kommer meget vand må du jo bare på den igen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Jamen det er jo det der er spørgsmålet. Altså jeg ville nok give bagsiden af kortet et lag fedt, smide et eller to lag neopren over og så bagplade over det. hele røret. Fedt i soklen har jeg ikke et specielt forhold til, tror som sådan meget sjældent det er nødvendigt. Men ellers lige lægge en opbygning af neopren op om soklen, igen med lidt fedt under. Og så smide is på og se. Hvis der kommer meget vand må du jo bare på den igen..


    ok...


    jeg prøver lige at smække noget isolering på så...


    har ikke isen endnu, men regner med at skaffe noget enten i weekenden eller i starten af næste uge...


    EDIT: hvad med selve pins'ene i soklen, skal de ikke have en gang fedt eller hvordan?


  • Nu har jeg ikke lige prøvet sådan en. Det kan egentlig godt være det er smart at bruge det i sådan en. Der kan vandet godt lave en pyt som dækker flere pins kan det ikke?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Nu har jeg ikke lige prøvet sådan en. Det kan egentlig godt være det er smart at bruge det i sådan en. Der kan vandet godt lave en pyt som dækker flere pins kan det ikke?


    det ser ud til at være forholdsvist nemt at samle en pyt vand ja ;)


    så jeg kvadrer det til ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    det ser ud til at være forholdsvist nemt at samle en pyt vand ja ;)


    så jeg kvadrer det til ;)


    hehe splatter snask ud over det hele simpelthen.

  • Havde helt glemt hvor stort et arbejde det er at isolere, men er da godt i gang...


    Jeg har så fået besøg af kæresten så der er dømt pause ;)


    Her får i så lige et billede af hvor "langt" jeg er nået, og hvordan jeg har valgt at montere tøris kontaineren ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Det ser ganske fornuftigt ud.
    Er du sikker på det neopren er godt at isolere med?
    Man skal helst ikke kunne ånde igennem det..


    Har lige testet om der kan åndes igennem det og det kan der ABSOLUT ikke, he he, så fik jeg lige gjort mig til grin over for damen :crazyeyes: :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this


    Har lige testet om der kan åndes igennem det og det kan der ABSOLUT ikke, he he, så fik jeg lige gjort mig til grin over for damen :crazyeyes: :))


    Det var også det der var planen. Jeg sender lige min adresse :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Det var også det der var planen. Jeg sender lige min adresse :))


    He he, ikke nok med at du vil kalde mig TT, du vil også tage damen (forstår jeg godt 8)) :razz: