Cascade OC DK Pentium 670 del 8

  • Ahh ok, troede vi snakkede 12-13GB/s ;) - på trods af de høje timmings, er jo en viiild hastighed det drejer sig om :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Nå. 400 er en god slat. ville nok hellere bruge dem på at få opgraderet den her computer engang så ;)
    Hvis det er muligt kan det da ske jeg lige kommer og siger hej. Altså hvis man kan komme så tæt på og i har tid til den slags fis.


    Altid tid til en sludder med dig SlackeR ;)
    lør og søn er der fint tid til OT i denne sammenhæng, snak!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Hmm, jeg skal måske til Hering d. 27, men intet er sikkert endnu. Hvis jeg skal, så kommer jeg lige forbi og siger hej, Tom :-) Så må vi se om der er råd til en prøvetur ;)


    Til koncert? ;)
    Jeg ved ikke hvilken dag jeg kommer. Skal måske til koncert der om fredagen, og skal helt sikkert noget lørdag. Så torsdag, måske fredag eller søndag.

  • OT: efter en hurtig tur til Hannover i sidste uge, var der pludselig problemer med Maseratien. Det lykkedes at "humpe" hjem med motorstyringen på nødprogram... (max 170 i højt gear 3 km/l og masser af sod, fordi motoren fik for fed blanding. Vi har arbejdet med den en uge, begge lamdasonder var brændt af og en bolt i den ene udstødningsmanifold var brækket pga varmeudvidelse.


    Nuvel bolten i blokken er boret ud, og nye lambdasonder er monteret. Motoren kørte idag, trak fint, men den ene turbo hyler ved høje omdrejninger. Det viser sig, at 2 blade er bøjet lidt. Det er formentlig sket pga benzin eksplosioner i turbosystemet der er slået bagud pga den fede blanding. Gode råd er dyre, ny turbo på vej fra Italien, kan være her tirsdag, montering onsdag...Håber jeg er klar til Herning-messen torsdag morgen.


    Vi er kun 2 biler der kan have mere end een passager, så Far/søn turerne er i fare. Håber vi når det. :( ;( :rolleyes:


    Jeg må have lidt "luft" så lidt bench må der til.


    Der kommer en Wr i Pifast lige straks


    :)


  • Nice one ;)
    Jeg håber da at du bliver at finde derinde. Kan se mit program er lidt pakket, men håber da at finde tid til bilmessen..

  • Quote

    Originally posted by SlackeR


    Nice one ;)
    Jeg håber da at du bliver at finde derinde. Kan se mit program er lidt pakket, men håber da at finde tid til bilmessen..


    Jeg kommer, sikker på det, det er bare sjovere at køre ræs, end at agerer "dørmand" og sætte folk ind og ud af bilerne ;)


    Pifast nu tæt på 30 sek :boxing:

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Det er hurtigt. har du skiftet cpu eller løst problemet eller overdrev du det bare hele tiden? ;)


    nyt Mobo, de der mosfets var jo lidt urolige. Rodet lidt med bios, og dermed memstyring, der var lidt at hente. Det er windows tweaks. Jeg har jo altid været mest til "hardware" med rå power. Mange har jo senere fået samme resultater som mig ved mindre clocks.


    Jeg ved ikke om jeg har overdrevet problemerne, men det var fustrerende at pifast ikke lige gik i hus ved 7Ghz+


    feks svare Pifast med Fx på 32.xx til ca Superpi 21 sek.
    så burde SuperPi på 17 sek (17.98 ) jo snildt være bedre end 32.....


    Den kunne fint køre omkring 32-33 uden tweaks. Så rekorden har selvfølgelig været indenfor rækkevidte hele tiden.


    skal under 30 sek....................


  • Ja det har jeg lagt mærke til. Har ofte tænkt på hvad det ville ende med hvis du begyndte at tweake ordentligt ;)
    Men mange gange ville det vel også gå ud over dine clocks..

  • Quote

    Originally posted by Tom Holck
    ahhhh.


    30.13 Pifast ved 7210 Mhz


    Se det er jo ikke helt ringe ;)


    Edit:
    Det er jo ved at være kedeligt det her. Kinc sidder 100% på 3d og Tom 100% på Pi. Nordic power ;)


  • LOL Tom, den er da helt gal efterhånden. Pifast ved over 7.3 Ghz. Vildt!


    Har du slået turbo og hyperpath 3 osv til i bios? Og hvad med timings? Jeg får altså konstant bedre pi tider med 4-3-3-8 end 4-2-3-4 som mine ram også klarer fejlfrit i memtest. Ganske vist marginalt, men alligevel.

    E6700 2.66@4.5 Ghz | Mach II GT | Abit AW9D-Max | Corsair PC5400UL

    Viewsonic VP201s + Dell FP2001 | 2x Sapphire X1950XTX/CFE | SB X-Fi Fata1ty

    3dmark2001se: 76259 | 3dmark06: 13055 | 3dmark05: 24572

    3dmark03: 42873 | PCMark05: 11452 | Superpi 1M: 10.938

  • Quote

    Originally posted by LarsK


    LOL Tom, den er da helt gal efterhånden. Pifast ved over 7.3 Ghz. Vildt!


    Har du slået turbo og hyperpath 3 osv til i bios? Og hvad med timings? Jeg får altså konstant bedre pi tider med 4-3-3-8 end 4-2-3-4 som mine ram også klarer fejlfrit i memtest. Ganske vist marginalt, men alligevel.


    Ja, man kan vel sige at chippen er ved at være kørt godt til 8o
    Jeg vil nødig være en lille transistor inde i processoren der får banket elektroner i hovedet ved den hastighed. Pifast er jo mere "mild" end SuperPi M1 og M8. Så den burde også ligge på den hastighed. Jeg kan også køre M1 lidt højere en tidligere, men det giver stadig "kun" 17 sek.


    Alt i bios er enablet turbo etc. etc. Ramtimings er 4-3-3-4 det er bedst (kun muligt) der. volt på ram er lige 2.6 volt. Det er mobo der har problemer med at leverer "varen". Der sker også mærkelige ting med grafikken, netforbindelsen sætter ud osv osv.
    Som jeg tit har sagt, kan de dog ikke lave nogle MOBO der kan bruges, uden at komponenterne eksploderer, eller begynder at flyde rundt i deres eget loddetin X(