Indlæg af T-max

    Hej Mikael


    .. hate to say i told you so ;)


    Jeg kan ikke se nogen grund til at du skulle gå Micro ATX vejen, med mindre du har et direkte ønske om at få en mindre PC (her snakker vi fysisk størrels).


    Jeg ville gå efter dette bundkort http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=670258


    og vælge et ATX kabinet.


    ATX er generelt = mere stabilitet, og flere features.


    Når du skal have den samlet, er du velkommen til at komme forbi til en kop kaffe i karise, så skal jeg nok finde muggerten frem, den klarer selv de mest genstridige sockets !! :boxed:


    Mvh. en fortidslegende inden for sporten :cheers:

    Nu skal du lige huske at ikke alle boards er lige velegnede for nybegyndere, specielt DFI, laver bioser som stiller store krav til brugeren for at kunne opnå de bedste resultater, du får typisk i en DFI bios lov til at stille på stort set ALT, og det er de færreste bruger som reelt, kan administrere alle disse muligheder.


    mine erfaringer med DFI er helt klart et ultimativt tweaker board.


    Asus og Gigabyte gå lidt i samme legue, med at være gode oc produkter i deres highend klasser men er lidt mere lige til i biosen, og nemmere at oc på for en nybegynder /let øvet.


    Jeg har til dato ikke ejet/testet et evga kort, så dette vil jeg ikke udtale mig om.


    Jeg sætter generelt min lid til asusprodukter, da de generelt har de bedst gennemarbejde produkter ( de har midlerne til det)

    Kortet er let overclocket fra fabrikken (685 mhz)


    Kortet har monteret en EK - FC9800 GTX SLI - Acetal vandkøleblok på nuværende tidspunkt.


    Kortet er i dag flashet med en bios der kører med hastighederne:


    core: 800mhz (kan benches ved 850mhz)
    Shader: 1950mhz
    Ram: 2400 mhz


    Disse hastigheder kører kortet til dagligt 100 % stabilt og kan game 24/7.
    vandkølesystemet er et passivt vandsystem med en vandtemperatur på 40C når det er varmt, så et alm. vandsetup kan sagtens opnå disse resultater.


    kortet kan sælges enten med den nuværende vandkøleblok eller med den originale køler, jeg kan også flashe den originale bios på kortet hvis dette ønskes.


    Kortet :
    http://www.foxconnchannel.com/…spec.aspx?ID=en-us0000064


    Køleblokken:
    http://www.coolerkit.dk/product.asp?product=926&sub=5&page=1


    Kortet har sort PCB, og matcher den sorte acetal køleblok.
    Kvitering haves IKKE


    Tråden forefindes også på HWT.dk
    http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=247878


    Mvh hilsen.

    Det er rigtigt nok den kan godt køre ved 90 C.


    Jeg havde mn c2d e6600 océd til 3,8ghz til 24/7 brug og der lå den på ca 80C load, og hvis den fik lov at stå et og prime et stykke tid sneg den sig op på 90c selv med vandkøling, hvorefter computeren bare slukker når kernens indre termsikring slukker cpuén, men ellers kørte den stabilt nok :)


    de referede temperature er de registrede temperature i bundkortets temp probe, og kan svinge fra bundkort til bundkort, så man kan aldrig helt regne med dem, men cpuén slukker kan man regne med at den har nået sin maks temp i cpusikringen, man kan således registrere den temperatur som bundkortet registrede inden nedbrudet, og derved estimere temperatur differensen mellem cpuéns indre varme, og det registrede i bundkortet , og bruge denne foreskel til at vurdere hvor langt man er fra cpuéns nedbrud/ maksimal potentiale rent varmemessigt.


    Jeg vil selvfølgelig ikke stå inde for at din også kan gøre det samme, og hvis du ikke har råd til at miste den, skal du slet ikke operere i de temperature.

    hej jeg sælger dette kort, hvis prisen er god:
    Link her


    det har kun kørt et par måneder.
    i øjeblikket er der monteret EK vandblok på, som godt kan medfølge mod ønske, eller sælges seperat.


    Den originale køler haves og monteres mod ønske.
    Der er tale om den nye model med Heatpipekøler som er meget mere lydsvag end den gamle turbineblæser.


    Jeg har ikke kvitt på det, men stpr inde for at det fungere som det skal.
    der er original imballage med