vcore

• Hey.... nu sidder jeg med et lille problem

Jeg har et ASUS A8N-SLI primium

Problemet er at jeg ikke kan hæve min vcore til mere end 1,55 ...
    er der en der ved hvorfor ??

Oprindeligt indlæg af Finnen-Niels
    Hey.... nu sidder jeg med et lille problem

Jeg har et ASUS A8N-SLI primium

Problemet er at jeg ikke kan hæve min vcore til mere end 1,55 ...
    er der en der ved hvorfor ??

Hvis du har opdateret til nyeste BIOS er det sikkert derfor. Havde samme problem med et A8N-SLI. Går ud fra det skyldes at X2 sikkert ikke vil have godt af 1.65v...

• Ja har den nyeste bios

Question

When I set the CPU voltage to 1.575V or higher in BIOS, the system will detect the CPU‘s real voltage is only 1.55V with defult Vcore at 1.4V. Why?

Answer

Due to AMD CPU’s limitation, the voltage of AMD CPU can only be raised to +0.15V higher at most. So when you set the CPU voltage to 1.575V or higher in BIOS, the CPU‘s real voltage will be limited at 1.55V with defult Vcore at 1.4V.

Det er hvad ASUS skriver på deres HP ... men det kan da vel ikke passe

• Lyder sgu lidt underligt. Da jeg prøvede at sætte den til 1.65v viste både BIOS og Sandra det.

• Grunden til jeg vil ha' den højre op er at jeg vil have en højre fsb ..... varme er ikke noget problem lige nu bruger jeg zelman Reserator ... og på mandag for jeg en ECT kompressor køler .....
    Når jeg sætter den til 243 x11 restarter den bare hele tiden .... har også fundet et hardware mod, men det vil jeg ikke bruge ..... men den skulle gerne meget længer op en de 2650 mhz jeg kan få den op på nu !!

• ehm, en kendt sag at Asus A8N ikke vil mere end 1,6v du kan sætte til noget af det højeste med FLEST decimaler, og så fra windows vælge i clockgen en enkelt VID højere, derved får du 1,6...

Men kortet kan ikke mere..

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• Har samme problem med at når jeg hæver vcore til over 1.5 vil står den stadig på 1.5 i bios og everest :pokey: Det er noget lort da min winny ikke vil mere end 2550 ved 1.5 X(

Edit: Havde egentlig tænkt på om ikke det ku være fordi jeg bruger 24 pins konverter, istedet for et rigtigt 24 pins stik :roller:

• Agh ... ASUS er nogle paderhatte !!!

Man smider ikke en begrænsinig på et mobo...... hvis jeg vil brænde min CPU at er det vel min sag .... og det skal de ikke bestemme

• asus boardet har altid været kendt som et middelmådigt oc board fordi det netop ikke kan give ekstreme volts

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Maverick
    Fatter det ikke. Fik sgu da de 1.65v jeg satte det til med det jeg havde.

Jeps, i nogle gamle bios'er stod der 1,65... Men under hardware monitor eller diverse målemetoder fik du 1,55v... ;)

Skiftede fra A8N til DFI's bud for at kunne klare højere FSB med T1, mere vcore til CPU...

De 2,95v var fint nok til mine ballistix, men mine BH5 ram nyder sq godt af 3,4v...

:|

- 12k

--- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

• ja hvilket er mere end rimeligt for oz andre

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Oprindeligt indlæg af Finnen-Niels
    Dvs. at den er fysisk begrænset til 1,55 ??

nej, ikke hvis det 12k skriver passer.
    Så skulle du kunne sætte den til 1.575 eller sådan noget. Den sidste inden 1.6 vil jeg tro. Og så med clockgen fra http://www.cpuid.com sætte den op til 1.6 og få det. men ikke mere.