Hjemmeværnet skal sige bang ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Du er åbenbart ikke istand til at læse hvad jeg skriver, har jeg på noget tidspunkt ytret negative holdninger om Forsvaret? Nej, jeg sagde faktisk at hvis man vil forsvare Danmark kan man bare smutte derind! HVIS 3. verdenskrig kommer imorgen, hvordan fanden skulle fjenden så komme helt op til Danmark og jeg tvivler på næste verdenskrig bliver andet end en atomkrig eftersom, nævnt før, NATO-landene vil stå sammen.


    Fjernstyret bomber/misiler ?


    Hvem ville være fjenden til 3.Verdenskrig ?... Nordkorea... IMO ;)


    Men tror næppe krigen kommer inden indenfor den nærmeste fremtid... Så er det løst :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    btw ... Nu når i snakker om våben ... nogen af jer der vidste at der er radioaktiv isotoper i det sigtemiddel der er på politiets H&K 9mm´ere ?... Spooky shit ... :))


    Det er der da også i Mit Elcan sigte på min Colt Hardball skyder... Tritium for at være nøjagtig.. det er meget normalt da det giver godt lys uden at bruge strøm... holder ca. 8-10 år inden det skal genfyldes..


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BukkeMand


    Men tror næppe krigen kommer inden indenfor den nærmeste fremtid... Så er det løst :))


    Jamen så kan vi jo godt sove roligt... bukkemand siger vi er sikre...


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Jamen så kan vi jo godt sove roligt... bukkemand siger vi er sikre...


    Fed7haS


    Jeps 8) :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Det er der da også i Mit Elcan sigte på min Colt Hardball skyder... Tritium for at være nøjagtig.. det er meget normalt da det giver godt lys uden at bruge strøm... holder ca. 8-10 år inden det skal genfyldes..


    Fed7haS


    Ja det er faktisk skide smart. Bare lad vær med at slå glasset istykker :D


    Vi monterede også et par optiske sigte på vores hardball rifler som en kammerat havde i "overskud" da han reparede udstyr inde ved det danske forsvar.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Ja det er faktisk skide smart. Bare lad vær med at slå glasset istykker :D


    Vi monterede også et par optiske sigte på vores hardball rifler som en kammerat havde i "overskud" da han reparede udstyr inde ved det danske forsvar.


    Tritium er ikke farligt i den forstand... det er på listen over lavt radioaktive stoffer og er derfor også godkendt til civilt brug... det ligger kun få hak over Dubtrum der normalt bliver kaldt kontrast væske og bruges ved scanninger ved at bliver inført i kroppen.. så der er ikke nogen fare ved det...


    For noget andet vilde jeg gå meget stille ved dørende med jeres "lånte" millitære sigtemidler... det danske millitær er meget emsige med den slags... var det ikke fordi jeg hade kviteringer fra det udenlanske firma hvor jeg købte mit elcan hade jeg selv været en tur i ratten da Hmak mente det var stjållet fra dem... da de faktisk intil for nyligt var de eneste der måtte indføre dem..


    Fed7haS


  • Lidt skadeligt er det vel? Sidder der ikke sådan en fin advarsels label på? Det mener jeg da der gjorde på vores.


    ang. "lånte" sigtemidler så var de netop kun lånte. Efter som vores hardball interesse kun varede en uge tog han dem med sig igen. Men det var da meget sjov mens det varede.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Lidt skadeligt er det vel? Sidder der ikke sådan en fin advarsels label på? Det mener jeg da der gjorde på vores.


    ang. "lånte" sigtemidler så var de netop kun lånte. Efter som vores hardball interesse kun varede en uge tog han dem med sig igen. Men det var da meget sjov mens det varede.


    hehe det er radioaktivt :P så lidt farligt er det væl altid... og ja der var også advarsels mærker på min..


    Fed7haS

  • hvem skulle også stå for en WW3 ???? kina/USA med europa i midten???? nej tror nok krigen ville blive ført den anden vej rundt....det varer ihvertfald mange år inden der kommer en rigtig verdenskrig da der reelt kun er 1 supermagt....om det så er en god ting kan diskuteres...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Synes lige jeg vil bidrage med lidt fakta om Hjemmeværnet:


    Quote

    Hjemmeværnet i Danmark koster hvert år skatteyderne 600 millioner kroner. Det frivillige personel bestod i 1993 af 68.000 medlemmer. Hertil kommer ca. 1.000 ansatte officerer, stampersonel og civile m.v. Gennemsnitsalderen på de frivillige medlemmer er på ca. 38-39 år. Lidt over 1/3 er under 29 år.


    Kvinderne udgør kun ca. 17 % af den samlede styrke. En undersøgelse fra 1987 viste, at 30 % af de frivillige medlemmer var uden arbejde, kun 6 % havde en gymnasieeksamen og kun 2 % har en højere uddannelse.


    Knapt halvdelen af de frivillige har modtaget en militær uddannelse i et af de militære værn.


    Jeg synes ikke man bør afskaffe hjemmeværnet - det gavner en masse af de arbejdsløse så de fjoller rundt og får lidt motion og småopgaver, istedet for at sidde på en bænk på torvet og drikke guldøl og råbe af forbipasserende *G* :))

  • Fatter slet ikke hvorfor folk brokker sig over at de skulle sige Bang Bang og rende med kosteskafte - Sådan burde der sku også være ved politiet ... Det er denne video jo et tydeligt bevis på :


    http://www.dumpalink.com/media/1123787158


    Det direkte link :
    http://media2.dumpalink.com/me…npPqZkeQ/4dwq6R79b8ai.wmv


    Som enhver kan se lykkes det tydeligt at overmande og nedlægge forbruderen .. Og så brokker i jer over denne nye træning metode .. :T :))

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Tja .. render rundt med kosteskaft .. hvorfor ikke.
    Så afviger de sq da ikke fra stilen.
    Kender sq kun hjemmeværnet fra parkerings-retningvisere og store køretøjer med 350 liter skibberlapskovs....
    tror pokker tyskerne vadet ind over grænsen i 40'erne.
    "jah Guten tag .. så er der lapskovs du" :D


  • [Blocked Image: http://img398.imageshack.us/img398/1748/lol7sy.png]


    .... God humor ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Hjemmeværnet er under alle omstændigheder til grin. Bang eller ej. En flok campister med automatrifler.
    Jeg synes det er en fin regel. Så mangler vi bare at skifte deres geværer ud med plastik replikaer og konfiskere alle motoriserede køretøjer, så tror jeg budgettet passer.


    GIVER DIG FULDSTÆNDIG RET:D


    de kan ikke en skid... en af mine venner var så tæt på at knalde en fra hjemmeværnet ned til 24 timers løb her i viborg for nogle dage siden... og nu siger jeg det som det er... Nogle gamle mænd der har været under tøflen af konen, og derfor går ud og leger Politimand...


    de er virkelig elendige og sådan er det...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Nu udgør hjemmeværnet ca. 50% af det danske forsvar...


    Fed7haS


    OMG når jeg siger folk skal hoppe fra hjemmeværnet og ind i Forsvaret mener jeg selvfølgelig hæren, søværnet, flyvevåbnet etc. Du angriber mig for en enkel fejl jeg har lavet fordi du tydeligvis ikke er istand til at forsvare de andre påstande (ellers havde du vel gjort det?). Uanset har jeg på intet tidspunkt sagt at Forsvaret skal fjernes.



    Det er over 50 år siden, verden så anderledes ud, derfor kan det på ingen måde sammenlignes med idag da risikoen for at Danmark bliver besat er så godt som lig nul. Pointen var at hjemmeværnet vil kæmpe når militæret ikke vil og det er da skudt i hovedet. Hjemmeværnet må jo heller ikke bare tage kampen op, hvis regeringen har valgt anderledes, de er ikke fredløse frihedskæmpere.



    Hvad var det jeg skrev i sætningen efter det du har markeret? Diskussionen gik på at hjemmeværnet skal forsvare landet og så må Fedthas jo mene at der er risiko for at vi bliver invaderet af styrker som hjemmeværnet kan bekæmpe, dvs. ikke fjernstyrede bomber eller missiler.



    Så hvis Danmark en dag bliver invaderet tror i seriøst at alle hjemmeværnsfolkene tager deres våben og går i kamp? Selv hvis de gør det har de sgu da intet at stille op mod en invaderende hær! En anden ting; militæret er sgu da de første der er klar over at landet bliver invaderet. Hvordan skulle en lokal hjemmeværnsmand i en eller anden jysk by vide det før militæret med deres radarer, kommunikationsanlæg osv?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Hvad var det jeg skrev i sætningen efter det du har markeret? Diskussionen gik på at hjemmeværnet skal forsvare landet og så må Fedthas jo mene at der er risiko for at vi bliver invaderet af styrker som hjemmeværnet kan bekæmpe, dvs. ikke fjernstyrede bomber eller missiler.


    Ved godt diskussionen ikke gik på 3. ww... Men ville bare inddrage at hvis der blev krig ville det nok være Nordkorea, som nok ville gå amok med atombombning ;)
    Jeg stopper her...

  • Hjemmeværnets våben har drabt flere civile dansker gennem tiderne end de har drabt mennesker som har truet Danmarks frihed! Det er sygt, at almindelige mennesker får lov til at tage maskinegevær med hjem. Hjemmeværnet eller ej!

  • For at gå tilbage til topic, så vil jeg også sige at det er fint at de afskaffer deres våben udenfor militære område.. Jeg kan ikke se hvorfor de skal bruge våben..

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.