Hjemmeværnet skal sige bang ..

  • Sjovt som folk har fordomme om hjemmeværnet som en camping forening af halvfede 50 årige der ikke laver andet end at drikker snaps og spiser sild...


    I virkeligheden er hjemmeværnet meget mere end det... hjemmeværnet råder over mere end 50.000 mand 2.000 køretøjer og 30 skibe.. de laver mange opgaver der vilde koste staten millioner/milliarder hvis de ikke fandes... 40% af den danske kystbevogtning og rednings styrke er FRIVILLIGT Hjemmeværn...


    Hjemmeværnet er en overskuds virksomhed vi ikke kan undvære og heller ikke skal undvære... hjemmeværnet er heller ikke ment som en disideret forsvars del af DK... i et tilfelde af krig vil de blive brugt til Forsyning og andre praktiske opgaver some f.eks evakuering, mad fordeling, oprattelse af felthospitaler og den slags...


    og til Topic om de skal rande og sige bang.. nej det skal de abserlut ikke.. selv om hjemmeværnet ikke er en disideret kampenhed har de som alt millitær brug for at være 100% bekendt med deres våben og deres brug og funktion i en krigs situration.. og den får de ikke med et kosteskaft...


    Fed7haS

  • Jeg synes de er godt skøre i hovederne :crazyeyes:

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    og til Topic om de skal rande og sige bang.. nej det skal de abserlut ikke.. selv om hjemmeværnet ikke er en disideret kampenhed har de som alt millitær brug for at være 100% bekendt med deres våben og deres brug og funktion i en krigs situration.. og den får de ikke med et kosteskaft...


    Fed7haS


    En krigssituation som aldrig nogensinde vil forekomme, i det nuværende samfund. Hvis folk vil forsvare Danmark kan de hoppe ind i forsvaret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    Jeg synes de er godt skøre i hovederne :crazyeyes:


    Ja en flok menesker der bruger deres fritid GRATIS på en organisation hvis hoved formål er at hjælpe danmark og danskere i nød og krig er virkelig skøre.... hvad fanden bilder de sig ind..


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    En krigssituation som aldrig nogensinde vil forekomme, i det nuværende samfund. Hvis folk vil forsvare Danmark kan de hoppe ind i forsvaret.


    Hvad ved du om hvad der vil forekomme?


    Og det med de skal hoppe i forsvaret er da totalt latterligt... lad os antage at du arbejder en normal 37 timers arbejds uge og ikke ønsker at droppe dit arbejde for at bruge 100% af din tid i militæret men stadig ønsker at være aktiv i den hjælpende og forsvarende del af danmarks befolkning.. hvis du ønsker at levere noget gratis arbejdskraft for at hjælpe andre så har du hjemmeværnet...


    Bare fordi man ikke er villig til at bruge hele sit voksenliv i millitær tjæneste er det jo lækkert at man har hjemmeværnet til dem der gider lægge lidt ekstre krafter i at hjælpe andre...


    Hvem tror du der bygger dier osv. når der er oversvømmelser, hvem rydder op efter orkaner, osv. det gør Frivillige ikke betalte hjæmmeværns folk...


    Fed7haS


  • Hvem er det lige der har mulighed for at angribe Danmark? Der er en grund til at vi har NATO.


    Jeg siger ikke at de ikke skal hjælpe til ved oversvømmelser osv, det er kun godt, jeg mener bare at tanken om at de skal forsvare landet i en krigssituation er dybt latterlig.

  • Quote

    Hvem er det lige der har mulighed for at angribe Danmark? Der er en grund til at vi har NATO.


    Der sad sikkert en eller anden klovn i slutningen af 30'erne og sagde stort set det samme :)


    Vi ved aldrig hvad framtiden bringer... og hvis vi tror vi gør så er vi naive og blåøjet


    Fed7haS


    EDIT : er ked af at jeg er nød til at quote blåspejderne men "Vær Beredt" er meget passende... bare fordi sansynligheden er lille for krig skal man stadig være forberedt... du har sikkert også på et eller andet tidspunkt taget et første hjælpe kursus eller lignende.. selv om du statistisk set nok aldrig kommer til at bruge det er det godt at være forberedt HVIS det nu skulde blive nødvændigt... det samme med millitæret og hjemmeværnet..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    ...våbenbrug må fremover kun finde sted på militære øvelsesarealer.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Afskaf dog hele hærhjemmeværnet nu i er igang. Bare tanken om at de skal forsvare Danmark, hvis vi kommer i krig, er sørgelig og en smule komisk.


    Hm, du syntes at hjemmeværnet er sørgelig i forhold til "hæren" ? ... Hvis Danmark nogensinde bliver besat, så er det sgu nok ikke hæren der gør modstand ... :))


    Hvis det stod til mig, så var det sgu hæren der blev afskaffet og så istedet oprettet et lille "EU-korps" på 100 mand for synets skyld så vi kan sende soldater ud som EU-soldater der kan blive slagtet ... bare for at vi "er med" ... :crazyeyes: ... Hvis folk vil det, så bevares ... farvel farvel ... :))


    Modsat hæren, så laver hjemmeværnet jo også noget når der ikke er krig ... Hvilket bringer os tilbage til at hæren er KOMPLET ubruglig ... Lige bortset fra EU-landminde-finder-kopset ... eller hvad man nu skal kalde det ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg er helt enig .. Kan heller ikke helt se grunden til at hjemmeværnet stadig eksisterer, og da slet ikke, hvis de skal lege røver og soldater med et kosteskaft ..


    Tja, hvis de vil lege krig, så giv dem et par håndfulde "skrape" skud og smid dem ud i en skov ... Så kan de "lege" løs lige så meget de vil med hinanden.


    ... Eller endnu bedre ... Hvis de vil virkelig vil lege krig, så kan de jo melde sig til det før omtalte EU-landmind-finder-korps ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS


    Der sad sikkert en eller anden klovn i slutningen af 30'erne og sagde stort set det samme :)


    Vi havde hverken NATO eller FN dengang.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haSVi ved aldrig hvad framtiden bringer... og hvis vi tror vi gør så er vi naive og blåøjet


    Fed7haS


    EDIT : er ked af at jeg er nød til at quote blåspejderne men "Vær Beredt" er meget passende... bare fordi sansynligheden er lille for krig skal man stadig være forberedt... du har sikkert også på et eller andet tidspunkt taget et første hjælpe kursus eller lignende.. selv om du statistisk set nok aldrig kommer til at bruge det er det godt at være forberedt HVIS det nu skulde blive nødvændigt... det samme med millitæret og hjemmeværnet..


    Jeg skal da ikke kunne sige om der et land der har mulighed for at angribe Danmark om 50 år, men det gælder i dette tilfælde om at finde sandsynligheden for at noget sker og så må man aftale et budget eller en plan derefter. Det er her jeg mener det er spild af penge, og tid, at give hjemmeværnet våben og træning, da risikoen for at Danmark bliver angrebet er minimal. Selv hvis vi bliver angrebet har vi jo utallige lande i ryggen, som vil forsvare os hvis vi har brug for det.


  • jeg er fandenme glad for det ikke er dig der står for danmarks sikkerhed.. jeg gider ikke spilde mere tid på dig du lever tydeligt i en verden hvor intet ondt sker og big brogther beskytter os altid.. hvis 3 verdenskrig nu skulde bryde ud i morgen tror du så vores nato venner vilde have tid til at forsvare en klat jord som danmark... tro mig du vilde være lykkelig for at millitæret og hjemmeværnet var der for at holde din røv i live bare et par uger endnu...


    Fed7haS


    EDIT : forasten er en af forudsætningerne for at vi er NATO medlemmer den millitære sammenarbejde aftale... hvis du fjerner det danske forsvar og hjemmeværn vilde vi ikke længere kunde opfylde vores del af aftalen.. måske USA også skulde nedruste til det bare ingenting de har jo nato i ryggen til at hjælpe hvis der nu skulde bliver balade i framtiden..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Hm, du syntes at hjemmeværnet er sørgelig i forhold til "hæren" ? ... Hvis Danmark nogensinde bliver besat, så er det sgu nok ikke hæren der gør modstand ... :))


    Forsvarets vigtigte formål er at "forebygge konflikter og krig," og "at hævde Danmarks suverænitet og sikre landets fortsatte eksistens og integritet", det har næsten 62.000 aktiverede styrker, 3 typer kampvogne, 4 typer pansrede mandskabsvogne, selvkørende og trukket artiller, hjulkøretøjer, panserværnsmissiler, F-16 jagere, kamphelikoptere, og luftforsvarsmissiler, men nej nej da de forholder sig jo fuldstændig passive hvis vi bliver angrebet og lader hjemmeværnet om at smide fjenden på porten.


    ...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    jeg er fandenme glad for det ikke er dig der står for danmarks sikkerhed.. jeg gider ikke spilde mere tid på dig du lever tydeligt i en verden hvor intet ondt sker og big brogther beskytter os altid.. hvis 3 verdenskrig nu skulde bryde ud i morgen tror du så vores nato venner vilde have tid til at forsvare en klat jord som danmark... tro mig du vilde være lykkelig for at millitæret og hjemmeværnet var der for at holde din røv i live bare et par uger endnu...


    Fed7haS


    EDIT : forasten er en af forudsætningerne for at vi er NATO medlemmer den millitære sammenarbejde aftale... hvis du fjerner det danske forsvar og hjemmeværn vilde vi ikke længere kunde opfylde vores del af aftalen.. måske USA også skulde nedruste til det bare ingenting de har jo nato i ryggen til at hjælpe hvis der nu skulde bliver balade i framtiden..


    Du er åbenbart ikke istand til at læse hvad jeg skriver, har jeg på noget tidspunkt ytret negative holdninger om Forsvaret? Nej, jeg sagde faktisk at hvis man vil forsvare Danmark kan man bare smutte derind! HVIS 3. verdenskrig kommer imorgen, hvordan fanden skulle fjenden så komme helt op til Danmark og jeg tvivler på næste verdenskrig bliver andet end en atomkrig eftersom, nævnt før, NATO-landene vil stå sammen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Du er åbenbart ikke istand til at læse hvad jeg skriver, har jeg på noget tidspunkt ytret negative holdninger om Forsvaret? Nej, jeg sagde faktisk at hvis man vil forsvare Danmark kan man bare smutte derind! HVIS 3. verdenskrig kommer imorgen, hvordan fanden skulle fjenden så komme helt op til Danmark og jeg tvivler på næste verdenskrig bliver andet end en atomkrig eftersom, nævnt før, NATO-landene vil stå sammen.


    Nu udgør hjemmeværnet ca. 50% af det danske forsvar...


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Forsvarets vigtigte formål er at "forebygge konflikter og krig," og "at hævde Danmarks suverænitet og sikre landets fortsatte eksistens og integritet", det har næsten 62.000 aktiverede styrker, 3 typer kampvogne, 4 typer pansrede mandskabsvogne, selvkørende og trukket artiller, hjulkøretøjer, panserværnsmissiler, F-16 jagere, kamphelikoptere, og luftforsvarsmissiler, men nej nej da de forholder sig jo fuldstændig passive hvis vi bliver angrebet og lader hjemmeværnet om at smide fjenden på porten.


    ...


    Ja, det lyder sgu flot på et stykke papir.


    Mere eller mindre, så har de jo sagt det siden konge ruder var knægt... og hvad skete der sidste gang DK blev besat ?


    Medmindre det er en polsk bondefamilie der beslutter sig for at besætte Danmark, så er der sgu ikke det store vi kan gøre ved det.


    Hvis man lige ser bort fra at vi ikke må gå i krig uden NATO´s tilladelse ... For ikke at snakke om EU ... Der skal sikkert også godkendes noget der. :crazyeyes:


    Men fint nok du har tillid til Danmarks forsvar hvis der endelig bliver brug for dem. Det kunne jo også være at de for en gang skyld ville lave noget for deres penge. Fortiden siger dog noget andet ... og tvivler på at det har ændret sig med tiden.


    Til den pris som forsvaret koster kunne man sgu lige så godt lade fjenden bombe hele landet og så bygge det op igen bagefter når USA eller hvem der nu har lyst og midler til at bekæmpe dem har gjordt det. Det ville være billigere ... og i disse sparetider skal vi jo tage den billigste løsning. Når man ikke engang kan sørge for sine egne pensionister der har bygget landet op som det er i dag, så kan man vel heller ikke moralsk forsvare at bruge penge på en hær der er unødvendig ...

  • Hjemmeværnet er jo i virkeligheden mere Local Defence... hvis danmark skulde falde under belejring er de hurtigst ude af starthulderne.. det er grunden til at de ensistere i delinger i lokalsamfunde og har våb en derhjemme,... de han hurtigt samle sig lokalt og beskytte sevilbefolkningen...


    Fed7haS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Hjemmeværnet er jo i virkeligheden mere Local Defence... hvis danmark skulde falde under belejring er de hurtigst ude af starthulderne.. det er grunden til at de ensistere i delinger i lokalsamfunde og har våb en derhjemme,... de han hurtigt samle sig lokalt og beskytte sevilbefolkningen...


    Det er jo det ...


    Det tager et par timer og besætte Danmark ... og et par dage før hæren vågner op ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Det er jo det ...


    Det tager et par timer og besætte Danmark ... og et par dage før hæren vågner op ... :))


    man skal også tænke på det ud fra et synspunkt om skalering... hvis danmark kommer under belejring så er millitæret skovlen og hjemmeværnet tesken.. hvem beskytter den lille by i jyland fra fjenden... ikke hæren den har travlt på fronten... det gør de 25 lokale hjemmeværns folk..


    Fed7haS