Codec's på Computeren

  • Hey,


    jeg har lige formateret min computer og installeret de samme codecs som jeg havde før, nemlig Ace mega codecs 6,03 Pro. men denne gang er farverne helt underlige hvergang jeg ser noget?? hvad kan der være galt?? jeg har installeret præcis på samme måde og rækkefølge. Men hvilke Codecs kan i ellers foreslå jeg bruger ??

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Har samme problem som dig :boxed:


    Hvis jeg bruger den nyeste GFX driver er farverne helt hen i vejret på mit TV Kort, men hvis jeg instalere en ældre driver funker det.


    Er det samme GFX driver du bruger som inden du formateret ?

  • nej det var Nvidia driverne 71.89 og nu 77.72


    hva med dig ??

    Abit IS7-E2G
    P4 3 Ghz, 800 mhz FSB, 1 mb cache socket 478
    Geforce 6800LE
    1024 DDR RAM PC3200 fra Apacer
    120 Gb Seagate HD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anirac
    nej det var Nvidia driverne 71.89 og nu 77.72


    hva med dig ??


    Ja mit TV kort fucker med 77.72, og hvorfor ved jeg ikke, kører nu med MSI's 76.45


    Prøv evt. og gå tilbage til 71.89 og se om det så funker.

  • vlc har haft problemer med visse film..


    men media player classic kunne klare mosten..


    den kan sku alt..
    prøv den..


    bruger selv nvidia gfx kort og har opdateret driverne.. og installeret ace mega codec pack..
    filmene virkede fint..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anirac
    Hey,


    jeg har lige formateret min computer og installeret de samme codecs som jeg havde før, nemlig Ace mega codecs 6,03 Pro. men denne gang er farverne helt underlige hvergang jeg ser noget?? hvad kan der være galt?? jeg har installeret præcis på samme måde og rækkefølge. Men hvilke Codecs kan i ellers foreslå jeg bruger ??


    Ey dude jeg har selv oplevet en masse fejl i ace mega codec packet. Dog ikke lige den version. Du kan søge på google også finde den nyeste version :) Den bruger jeg uden fejl

  • gå ind i farve korrektion ændre noget, og ændre det tilbage og tryk apply og vips er farverne fine igen...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af icemann


    Ja mit TV kort fucker med 77.72, og hvorfor ved jeg ikke, kører nu med MSI's 76.45


    Prøv evt. og gå tilbage til 71.89 og se om det så funker.


    Pudsigt nok har jeg installeret 77.72 driverne for lidt tid siden og mit tv-ud har ikke virket siden.
    Tror lige jeg prøver 76.45


    EDIT:
    Icemann du er den bedste!
    Installerede lige 76.45 og nu virker det igen.
    Var ellers begyndt at blive helt bange for det var stikket ind i tv'et det var galt med.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Vigilant
    Drop codecs!! Bare brug VLC player, divx og mediaplayer.. så ka du spille ALT!! Især VLC ka spille ALT!
    Det er meget bedre end de diverse codec packs!


    Mvh Mads :T


    LOL ... VLC er sgu spækket med codecs, så den er ikke bedre end codec-packs.


    ... og som du kan se, så kan den IKKE spille alt ... som du ellers påstår ... :roller:


    http://www.videolan.org/vlc/features.html


    Den bedste løsning er at installere de få codecs man har brug for ... og ikke mere end det.


    evt. bruge WMP Classic med Real Alternative og Quicktime Alternative og ligende for at undgå at have for mange players. Med hensyn til DivX, Xvid og AC3 så er den bedste løsning IMO at hente den nyeste version af det rene codec. Ikke en gammel version fra en codec-pack.


    Bruger ikke selv Quicktime- eller Real Alternative mere da jeg hader "Real" og nægter at bruge det format. Quicktime bruger jeg Quicktime Pro. Kan godt li det format.


    DivX bruger jeg DivX 6... Xvid bruger jeg ikke så meget mere, men et godt Xvid-codec kan jo nemt findes hvis det skal bruges. AC3-codec kan jeg ikke undværre, så det er installeret.


    Ud over det, så er der ikke noget installeret. Ud over PowerDVD 6, WMP 10 og iTunes

  • Har et lignende problem...og jeg har ikke engang installeret nogle ekstra codecs.


    Lige så snart jeg bevæger mig over NVIDIA 61.76 er alt hvad der hedder video totalt skod.
    Med ovennævnte driver er der ingen problemer overhovedet.


    Lidt nedern at man ikke kan opdatere sin driver...den skulle jo være kompatibel med med FX 5200 også.


    Nogen ideer til en løsning??

  • Jeg har selv ACE mega Codecs pack og kan spille alt, men så kan man ikke spille Sierra spil uden at slå lyden fra inden man prøver at hoppe ind i spil.
    Det samme med Medal Of Honor Serien, de laver bare en system fejl og kan ikke åbnes.

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

    Rettet en gang, sidst af SoulExtreame ().