SportscarEvent 2005 29.5 & 4.6

  • Det gik supergodt igår.


    Mange besøgende, vi havde til sidst næsten ikke flere billetter!!


    Der blev kørt mange ture, og ingen uheld (bortset fra nogle enkelte "snorreture" i svinget inden langsiden.


    Det var hyggeligt at møde et par "tweakere" selv om jeg havde nok at gøre med at kører. Jeg brugte ca 100 liter benzin! hvilket er et snit på lidt under 2 km/l Dækkene ser også lidt blanke ud idag, men holder til et par dage endnu...
    Idag er nakken og benene godt ømme, og bilen er fyldt med pollen og støv, samt overdænget med gummirester og olie. Formiddagen er gået med at klargøre den igen.
    Imorgen går det løs med et lukket arrangement på jyllandsringen for børn fra Skajby Sygehus. Jason Watt kommer i sin Klemann tunede "TAXA" Mercedes. Så må vi se om jeg er blevet bedre til at hænge på, sidst år blev jeg "nakket" i sving 4.


    Der er billeder fra Det lukkede arrangement med de kræftsyge, men glade børn i Roskilde 23.5 her:
    http://www.sorth.dk/p/20050523/


    Der kommer også snart billeder fra Søndagens Ræs.


  • Ja det var genialt :)


    Mange tak for diplomet, det er allerede printet :cheers:


    Billederne i kan se på sorth.dk er taget af min gode kammerats far Lennart Sorth.

  • Tom, jeg er dybt forelsket i din bil!!! Min Saxo 1,4i blegner en smule i forhold til en slæde som din... :boxed:

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Det var noget af en oplevelse at være med ude på KTI, og jeg siger tak forturen Tom, det var mig der sad bag dig da du kørte sammen med Jacob Hansen.


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR
    Ved du noget om hvordan priserne ser ud i herning??
    kunne sagtens hænde at jeg kommer derind en af dagene.. og kunne da være hyggeligt med en lille tur ;)


    Du kan se i billisten på http://www.sportscarevent.dk hvilke biler der deltager i Herning. Det er kun den "Hårde kerne" ikke bilmæssigt men køremæssigt, fordi banen i Herning er smal med en masse 90 graders sving. Der står ligeledes nogle beton! dæksler her og der.
    -Altså banen er lidt svær at køre bredt på.
    Priserne er typisk 50-75% af listeprisen for minimun 2 omgange (evt 3 hvis der ikke er kø, vi skulle jo gerne bevare varme i dækkene)


    På billedet ses nogle af de få der IKKE turde tage en tur! Til gengæld sad de så bag rettet med motoren i gang.
    (Det turde jeg ikke lade Jacob Hansen prøve, han var bare kørt.....)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af w3ber
    Det var noget af en oplevelse at være med ude på KTI, og jeg siger tak forturen Tom, det var mig der sad bag dig da du kørte sammen med Jacob Hansen.


    Rart du ku' li' det, det er ellers lidt af en tur at holde sig fast på bagsædet, men du sad vel i "spænd" med bøjede ben på hver side af hovedet...LOL
    :crazyeyes:



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    http://www.sorth.dk/p/20050529/


    Ja så kom billederne fra Søndagen.


    På billedet trækker den G. Se mit hoved, det er nok derfor der er lidt ømhed i nakken :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Tom Holck


    Rart du ku' li' det, det er ellers lidt af en tur at holde sig fast på bagsædet, men du sad vel i "spænd" med bøjede ben på hver side af hovedet...LOL
    :crazyeyes:


    Hehe ja, men sådan er det jo når det går stærkt :))


    Asus maximus v extreme
    Intel Core i7 3770k

    Corsair H100
    Corsair Dominator GT 1866
    Samsung 830, 256GB
    2x Asus 7970 DIRECT-CUII
    Corsair HX 1050


  • Jeg håber du er kommet helskindet hjem Tom. :) Endnu engang tak for turen, det var en oplevelse ud over det sædvanelige.. Sådan siger min Mazda desværre ikke... 8)


    Jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg ikke måtte prøve at sidde i din bil.. Jeg ville ellers have lovet ikke at køre i den.. :evil:


    Jeg fik ellers kun 1 billede af dig.. :)

  • Trods kulde og regn, var 65 børn og et tilsvarende antal pårørende mødt op på Jyllandsringen i tirsdags.


    Selv om fotografen ikke syntes min bil skulle med i klippet (man ser et glimt efter Jason snurre anden gang) er her et link som meget godt giver stemningen.
    Bagefter fik de kage og sodavand.


    Nu er bilen IGEN sølet til, men skal være klar til lørdag på Jyllandsringen. Der er allerede forkøbt 200 turer fordelt på alle biler, så der bliver travlt fra start.
    3 biler er udgået pga mekanisk svigt og kommer ikke så vi bliver lige knap 30 biler.


    http://infocast.dk/mediamaker_silkeborg/mediamaker.php#


    (klik på "01.06.05 Super seje biler")


    opdate:


    prøv også "08.06.05 Lamborghini"
    Bilen foran der overhales er en Maserati 3200 V8 Biturbo. Lamboen kører langsomt til ære for fotografen, det er arrangør Bo Jørgensen der kører den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    http://www.sorth.dk/p/20050529/


    der er sq mange fede vogne på de billeder

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Misunder jer virkelig drenge, det må have været en kanon oplevelse. Unikke biler, og ja så ellers bare alle de dyre. Vil bl.a. gerne have en tur i den 911GT3 Pejsen nævner, elsker bare porsche :D


    Til jer der skal afsted: hav endnu en fed raceday næste weekend!

  • -Men det kunne være blevet mere....



    Pressemeddelelse:


    Børnecancerfonden mistede 200.000kr.


    Trods de værst tænkelige forhold rent vejrmæssigt med silende regn næsten hele dagen blev Børnecancerfondens Sportscar Event på Jyllands-Ringen et sandt tilløbsstykke med over en halv million kroner til Børnecancerfonden i år sammenlagt fra KTI i Roskilde og Jyllands-Ringen.
    Med publikums rekord over 2200 mennesker tør vi slet ikke tænke på, hvordan det var gået, hvis der havde været solskin og dermed mange flere gæster, udtaler arrangør for Sportscar Event på Jyllands-Ringen Bo Jørgensen. For vi havde et problem, som langt oversteg gennemblødte biler og mennesker. Vi måtte lukke billetsalg til bilture allerede kl. 13, hvor der var allerflest mennesker. Vi kunne simpelthen ikke nå at afvikle turene. For støjmåleren viste , at vi skulle holde pause 20 minutter for hver time og det skabte en flaskehals i afvikling af turene i en sådan grad, at vi måtte betale en masse folk deres penge tilbage for ikke kørte ture.
    Det var meget frustrerende at måtte skuffe folk, som var mødt op langvejs fra. Mange blev sure over ventetid og det gik ud over de frivillige hjælpere, som måtte stå for skud. Og chaufførerne var frustrerede over at holde stille, når de var indbudt til at køre med publikum.
    Jeg anslår, at vi måtte sige farvel til 200.000 kr. i ekstra overskud til Børnecancerfonden på den konto. Men det er ikke det væsentligste. Jeg mener ikke, at vi kan fortsætte med Sportscar Event på de foreliggende vilkår rent støjmæssigt. Det er meningsløst at holde stille i 20 minutter, for at et tal på en støjmåler går ned. Hvem har glæde af det?
    Vi kunne ønske forsøgsvis at køre med 10-12 biler ad gangen alle typegodkendt til gadebrug. Efterfølgende kunne støjniveauet bedømmes og naboerne høres om det havde været en gene for dem.
    På KTI i Roskilde har man samme problemer med støj og naboer som på Jyllands-Ringen, men her har både politikere og naboer udtalt, at de bakker vores arrangement op! Vi håber, at vi kan få en dialog med naboer og politikere, så vi kan se, om der er basis for at afholde Børnecancerfondens Sportscar Event på Jyllands-Ringen til næste år.

  • hmm der har altid været problemer ved jyllands ringen hvad støj angår :rolleyes: altid er der naboer der klager og der skal ikke meget til...


    det er utroligt at folk ikk kan leve med lidt støj en gang i mellem! spcielt når det går til et godt formål! :dots:

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • det er sq forkasteligt at sådan noget som et kan ødelægge et så godt arrangement som det i har haft gang i der tom.


    men godt der alligevel kom nogle grunker ind til de børn.