Scholomance - Western Plaguelands

• Lvl : 56 - 60 | Player limit : 10

The Scholomance is housed within a series of crypts that lie beneath the ruined keep of Caer Darrow. Once owned by the noble Barov family, Caer Darrow fell to ruin following the Second War. As the wizard Kel'thuzad enlisted followers for his Cult of the Damned he would often promise immortality in exchange for serving his Lich King. The Barov family fell to Kel'thuzad's charismatic influence and donated the keep and its crypts to the Scourge. The cultists then killed the Barovs and turned the ancient crypts into a school for necromancy known as the Scholomance. Though Kel'thuzad no longer resides in the crypts, devoted cultists and instructors still remain. The powerful lich, Ras Frostwhisper, rules over the site and guards it in the Scourge's name - while the mortal necromancer, Darkmaster Gandling, serves as the school's insidious headmaster.

Map.:

• Scholo, er nok den sværeste insetance jeg har været i, syntes den er lidt hård, måske fordi jeg ikke havde en god gruppe. Men syntes den er for svær til de få drops der er. og hvis man er rogue syntes jeg man skal holde sig langt væk derfra, dropper ikke noget specielt godt til en rogue, men hvis man er paladin eller priest skal man, de droppede 2 x lightforge items og 1 devout item. som er OK godt ;)

• Scholomance er temmelig lang og lidt belastende at komme igennem, men efter noget tid er det faktisk ikke så galt. Efter den sidste patch har de smidt en del nye drops derind, som f.eks. Specter's Blade (god mainhand dagger (http://www.thottbot.com/?i=37357) hvis du ikke er meget for at bruge en flaske (Barman Shanker) mainhand :p).

Der er faktisk en del gode drops for en Rogue efterhånden derinde (Specter's, Tombstone Breastplate (2% crit), Frostbite Girdle, SC cap, SC boots, Ancient Bone Bow (+11 agi, en mini Precisely Calibrated Boomstick, som nok er det bedste du kan bruge i dit ranged slot som Rogue (den giver +14 agi, er dog epic)), Cadaverous armor (noget af det er ok), men jo, ikke ligefrem mit favorit-instance.
    Når alt kommer til alt kan du altid løbe det igennem for Argent Dawn reputation. Med alle de mindre bosses der er får du en MASSE reputation ud af det (og en masse scourgestones som er AD tokens som er en masse goodies som potions/recipes/enchants til head/shoulder slots).

Og, så er der også lige en temmelig lang quest-linje der som til sidst fører til at du kan købe nogen relativt vigtige recipes også (specielt som alchemist).

Scholomance er et nødvendigt onde. ^^

Klauz, 60 UD Rogue, DarkStorm, Al'Akir
    Klauz, 4x Gnome Mage, Care Police, Bloodscalp
    Find mig i: #darkstorm.wow, #wow.dk, på QNet

Oprindeligt indlæg af ZeroKill3r
    Scholo, er nok den sværeste insetance jeg har været i, syntes den er lidt hård, måske fordi jeg ikke havde en god gruppe. Men syntes den er for svær til de få drops der er. og hvis man er rogue syntes jeg man skal holde sig langt væk derfra, dropper ikke noget specielt godt til en rogue, men hvis man er paladin eller priest skal man, de droppede 2 x lightforge items og 1 devout item. som er OK godt ;)

Ok, scholo er svær, det er rigtigt, men den dropper eddermame godt rogueloot, har endnu ikke fået SC-cap (dropper fra bossen der spawner når man nakker de 6 andre i det der rum), men boots dropper fra rattlegore, og bracers har ca. 2% to drop fra risen contructs. + som en sagde et nice girdle fra bossen i alchemist laboratoriet. Mange laver denne instance 10 personer, det er god træning (for den er stadig svær 10 ppl, hvis ikke man bruger lidt taktik) og der er gode drops for alle classes.

Oprindeligt indlæg af Draid

Ok, scholo er svær, det er rigtigt, men den dropper eddermame godt rogueloot, har endnu ikke fået SC-cap (dropper fra bossen der spawner når man nakker de 6 andre i det der rum), men boots dropper fra rattlegore, og bracers har ca. 2% to drop fra risen contructs. + som en sagde et nice girdle fra bossen i alchemist laboratoriet. Mange laver denne instance 10 personer, det er god træning (for den er stadig svær 10 ppl, hvis ikke man bruger lidt taktik) og der er gode drops for alle classes.

Yup. Efter jeg har været derinde nogle gange er den sq det rene barnemad.. Fik min Shadowcraft boots derinde :)

• Var i Scholomance i ca. 5 timer. Kan ikke mindes så dårlig en group, og der var næsten kun Cloth drops. Jeg fik Lightforce helm, men hvad skal jeg bruge den til som hunter - tror jeg mistede flere penge end jeg tjente, kommer til at tage tid før jeg tager derned igen efter sådan nogle nederlag.

CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

• Scholo er mega nem, har taget den med 4 spillere!
    Det samme med Stratholme den er også snuppet med 4 spillere, tror UBRS står for tur med 8 personer næste gang. :D

• Jeg er oppe på +25 runs nu .. Med kun et drop SC cap , hvor jeg blev outrolled ..

Bah , kedeligste instance ever. =(

MC + Pizza er det eneste der holder.

Gigabyte GA-P35-DS3
    Core 2 Quad Q6600 G0 Xigmatek @ 3,2 ghz
    G.Skill PC6400 CL 4-4-4-12
    Raptor 10k rpm 74 gb
    320 GB Western Digital
    8800 GTS @ 800/1800/2100
    Antec P182 m. 2x Yate Loon 2x Zalman ZF3
    Corsair 620w HX

Originally posted by Madsass
    Scholo er let og sjov. 5 man i scholo med guilidies. Det varer ca. en time :P

Hehe vi klarede lige den der quest hvor man får penelopes rose pga vi kedede os :P 3 runs tog 1 time og 15 min...

5 man sfølig... IMO en fed instance...