må vi se ID..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Disc0ne
    hvad mener du med han ikke har lov at bruge de ord han bruger ? vi lever i danmark her er fri ytringsret


    Ja, vi har fri ytringsret men eftersom ekspedienten sikkert ikke har papirer på, at han er en idiot - så er det faktisk injurier at påstå det ..


    Derudover er det en latterlig barnlig opførsel at begynde at kalde folk for Perker og Neger bare fordi man ikke lige får sin vilje .. Og ekspedienten var nok ikke både perker og neger ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Disc0ne


    hvad mener du med han ikke har lov at bruge de ord han bruger ? vi lever i danmark her er fri ytringsret


    "O.K! NEGER her er mit studei kort SLASK"


    Aha, ytringsret?!
    Racistisk? Injurie Lov?!


    Edit: Burger var hurtig

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Disc0ne


    hvad mener du med han ikke har lov at bruge de ord han bruger ? vi lever i danmark her er fri ytringsret


    Mener der er noget med, at man ikke komme med racistiske udtalelser offentligt. Er ikke helt sikker på hvordan bekendgørelsen lyder. Heller ikke lige særligt relevant IMO i denne her sammenhæng.
    Det er værre, at ekspedienter skal kaldes idioter el. andre nedladende ord fordi, de udfører deres arbejde efter loven. Bare fordi det ikke går lige efter nogle små super-egoister's velbefindende.
    Godt nok under lavmålet, med sådan et syn på den daglige trommerum og opfattelsen af andre mennesker. Godt trist - men desværre ikke enestående. Der er dseværre en del utolerante og snævertsynede rundt i blandt os. :(

  • Jeg er blevet spurgt om ID i fakta fordi ejg skulel kæbe 4 flasker sprut. Da jeg smed mit kørekort op var det nu ikk fordi hende der sad der grinte, mend et gjorde jeg derimod!


    Men jo, folk på 13/14/15 går ind og køber smøger osv! meget endda!


  • Hold kæft hvor er det synd for dig..


    Tag dig dog sammen.. Måske var det din opførsel der ledte til at du skulle vise ID..


    Og det ordvalg er lige til et :ban: IMO


    :chain:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Ja, vi har fri ytringsret men eftersom ekspedienten sikkert ikke har papirer på, at han er en idiot - så er det faktisk injurier at påstå det ..


    Derudover er det en latterlig barnlig opførsel at begynde at kalde folk for Perker og Neger bare fordi man ikke lige får sin vilje .. Og ekspedienten var nok ikke både perker og neger ..


    Neger er da ikke racistisk?? - er per-osv. derimod.. :\


    - Pejsen
    Jeg ryger bestemt heller ikke ;) - Har astma, men at drikke er noget jeg gør! :D


    - 12k


    PS: Synes sq ID uden billede er fint nok... :| - For så skal personen alligevel have lånt det af en ven? - Og hvad pokker er så formålet i at vennen ikke bare går ind og viser ID og køber ??? - På diskotekerne hvor folk laver det med sygesikringskort, hvis de spørg om navn på en person som har lånt en andens ID, og hans venner svarer forkert - så kan han ryge på stationen for dokumentfalskneri eller hva det nu hedder - som er en... Forbrydelse af lidt større omfang.. - Endvidere...
    Hvis folk vil fake er det let anyways? - Da jeg var på studietur i Prag sidste år - blev jeg spurgt om ID på et værtshus - var selvfølgelig inde sammen med nogle af mine klassekammerater - en mate fra min klasse lurrede den straks - og jeg lod somom jeg var ved at finde ID i min pung, gjorde det slow så ham den andne nåede at finde sit frem - han var 18, jeg 17 - og de troede jeg var 18 efterfølgende ;) - Større problem var det skam ikke.. :|

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious


  • Ja og det er desværre mange der åbenbart ikke ved! Det værste tilfælde jeg kender til, fik han dog bare taget sit sygesikringsbevis, og så kunne han hente det næste dag på stationen.

  • Kæft hvor bliver han flamet :D


    Men ja, en jeg kender (han er 14 år) slipper nemt af sted med at købe smøger, hvis ham der står bag disken spørg, siger han bare "Det er til min mor" får han dem uden problemer

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    He he...var i Medford,Oregon sidste sommer og blev nægtet servering på et værtshus da jeg ikke havde ID på mig. Det skal så lige siges at jeg er 34 år.


    Min søster på 34 skal også vise ID for at købe cigaretter og alkohol ..


    Derudover så er der faktisk kommet en lov nu, hvor alle skal vise ID - faktisk ligemeget hvor gamle de er .. Og man skal - selvfølgelig - være 18, bare for at opholde sig i en tobaksforretning ..


    Nu ryger jeg ikke selv - men har da købt alkohol herovre .. Eller - det vil sige jeg betalte for det, men min søster købte det for mig for en sikkerheds skyld, da jeg ik havde pas med, ikke har noget kørekort, og mit studiekort er på dansk ..


  • De var knap så strikse i L.A. der blev jeg ikke spurgt en eneste gang......Men i Oregon er det ulovligt at være på et værtshus, hvis du ikke kan bevise du er over 21. Så både jeg og en af mine kolleger, der er 54, måtte tilbage til hotellet og hente vores punge. Lidt fjollet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile


    Du kan ikke se noget problem i at sælge smøger eller sprut til børn? Hvad sker der for dig?


    nææ.. det er vel deres eget problem.. købte da også selv sprut/smøger da jeg var 12.. såå..

  • Når ekspidienten (uanset udfarve, religion, what so ever) spørger om billed-id hvilket han er i sin gode ret til ifølge dansk lovgivning kan jeg ikke se problemet.


    Mon ikke du bare er en 17 årig dreng der er lidt træt af folk af anden etnisk herkomst end dansk?


    Det er direkte usmageligt! Hvorfor er disse mennesker "dårligere" end danskere og bør behandles efter dit velbefindende?
    Bare giv mig eén god grund.


    Hville du have lavet samme tråd hvis du havde fået samme melding fra en 20årig gut der var 110% dansk? Jeg har min tvivl.


    Der er mange integreret ny-danskere der klarer sig ganske udemærket, har fast job, passer sin egen hverdag. De har deres måde at gører tingene på (tænker på religion, nogle må f.eks ikke spise svinekød, andre bærer tørklæde og hvad ved jeg), men disse ting kan da ikke genere dig på nogen måde.


    Så vær venligst at opføre dig pænt.


  • Du kan lige tro det er racistisk... hvorfor tror du at det ikke må hedde negerboller/negerkys men derimod flødboller?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k


    nææ.. det er vel deres eget problem.. købte da også selv sprut/smøger da jeg var 12.. såå..


    Skræmmende holdning...

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know


    Skræmmende holdning...


    HØRT..!!! Men hva faen vi snupper sq da lige en smøg og en sixpack med bent fra 6. og så er den røv barberet... :lame: