jeg sidder her og er egentlig på vejh i seng, og lige på min nyhedsrunde falder jeg over dette på newz.dk
En ny Gallup-undersøgelse viser, at der sidste år er blevet kopieret musik over på 6 millioner CD'er i Danmark. Det skal stå mål med de knap 10 millioner solgte CD'er i samme periode.
Ikke alle kopier er ulovlige, men CopyDan er alligevel urolige over disse tal, idet der for 4 år siden blev solgt dobbelt så mange CD'er. De ser kopieringen som en af hovedårsagerne til, at pladesalget er faldet.
Aldersspredningen for folk, der kopierer er i følge undersøgelsen også blevet bredere. Hvor det tidligere var fortrinsvis unge, der kopierede, er det nu også folk, der er langt ældre.
Undersøgelsen viser desuden, at hver femte dansker har en bærbar musikafspiller og at kun hver syvende køber musik til deres afspiller.
Hvordan kan de forvente at de kan opretholde et pladesalg når priserne på musik cd'er flyver op og koster på den træls side af 150 kr?
Og så ovenikøbet sætter kopispærringer på sådan at vi ikke kan afspille den extremt dyrtindkøbte musik i vores musikafspillere!
Jeg kan blive noget så sur på folk som kan tude så meget over andres gøren, når det er deres egen skyld.
Det de gør er jo som at pisse i bukserne når det er koldt udenfor. Det varmer godt i starten, men fuck det bliver koldt bagefter.
Er der bare mig, eller skal de til at se virkeligheden i øjnene, og se at få sænket de pladepriser eller begynde at satse mere på online salg?