Mit første forsøg med ægte vandkøling!

  • Goddag drenge og piger,



    De sidste par dage har jeg ekspermenteret med vandkøling. Min nye computer har en skidt tendens til at blive meget varm når jeg køre excel, word og paint.


    Den nye computer jeg var nede i Merlin og købe sidste Tirsdag har følgende specifikationer:



    Celeron 2.0 Ghz
    256MB Ram
    Onboard "Grafisk" kort, med 32mb ram ( Delt )
    Onboard Lyd Ac'97
    20GB harddisk ( 5400 RPM, 2mb Cachce )
    20x Speed Cd-rom ( Defekt )
    250w psu


    ( Pris 15.500 + moms ( Uden Windows ) )


    Denne "high-end" Computer er den som bliver ekstrem varm til tider.


    I går åbnede jeg "dyret" 8) og så at der var monteret passiv køling på diverse hardware dele
    som jeg ikke mener er acceptabelt på sådan en god maskine, så jeg afmonterede dem hurtigt og lod den køre uden. Jeg kiggede i BIOS og så jeg den kørte på 130 grader, det undrede mig bare den ikke lukkede computeren ned automatisk. Hmmm :boxed:


    Men, nu til sagen.
    Jeg var i Thansen og så to dunke kølervæske til 1100kr. ( Billigt! :cheers: ) og tænkte om man ikke kunne købe noget haveslange osv. til at lave sit eget køler system og spare en masse penge!


    Giv mig et hurtigt svar, jeg vil meget gerne igang med dette projekt så hurtigt som muligt


    Tak


    -Microsofter ( Microsoft Hotline Medarbejder )


    :dance:

  • Du mener ikke seriøst du har betalt 15000kr for den spand der vel?

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jK^
    Du mener ikke seriøst du har betalt 15000kr for den spand der vel?


    Mener du at det er et skidt køb? Sælgeren sagde det var et meget godt køb .....

  • Er indlæg fra den første april?


    Selv hvis det var laptop ville dne pris være BLÆST


    Endvidere er 1100 for kølervæske ikke billigt


    for det tredje anvender du demivand + noget specielt kølevæske til vandkøling til vandkøling...

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • ikke engang en laptop af denne størrelse ville koster over 6000kr


    stationær kan du samle den comp der til 2000-3000kr

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM


  • Hvis din tråd er seriøs , så brug din 14 dages returret som Merlin kører med , du kan bygge en monstermaskine med de penge, incl Windows Xp Pro.



    The_Unforgiven

  • Tror det er en joke, der ikke fungerer helt for forfatteren af tråden!


    Noget der kunne være sjovt, ville være hvis du faktisk havde hældt det kølervæske ind i maskinen mens den kørte, og du havde optaget det på video, man kunne jo være heldig at både den skodmaskine og forfatteren døde af følgerne..!


    :lame:


    :D

  • håber sq oxo der er tale om en joke.....man handler bare ikke i merlin......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Hvis du har købt kølervæske , så er det jo godt nok! ..
    Du skal nu bare helde hele dunken ned i kabinettet , og derefter skal du bare ringe og klage til merlin , og sige der er et eller andet fuldkommen galt med computeren...

  • Efter flere Reposts fra brugere her på tweak.dk - lukkes denne totalt useriøse tråd.
    Sådanne mærkværdige tråde hører ikke til i dette forum.
    Til trådens forfatter - tænk dig lige om, næste gang du skal poste en tråd !