A64 luftkøling

  • Ey,


    Da jeg snart skal igang med at samle mit A64 s939 system, så vil jeg gerne høre lidt erfaringer om de forskellige kølere der er.


    Jeg vil gerne vide;


    Hvilken køler der bliver brugt
    Hvilke temperature man har, henholdsvis 'idle' og 'load'
    Hvor mange RPM's blæseren kører med
    Hvor højt man har præsteret at clocke med køleren
    Hvor den kan købes, og hvad ~prisen er


    -K32A :)

  • Jeg bruger den køler der følger med.
    Den er ca. 45 grader ved idle og ca. 60 ved load
    Og har 5000 rpm
    Jeg har ikke prøvet at oc'e den, jeg fik et størrer problem med vandkøling...

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Hvis du ikke har tænkt dig at overclocke vildt er box-køleren helt fin og jeg synes næsten ikke den larmer..
    Til hverdag kører jeg bare 2500mHz 1.400v og den bliver max. 43 grader og er 34 grader idle, så jeg klager ikke....

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TwinX
    Hvis du ikke har tænkt dig at overclocke vildt er box-køleren helt fin og jeg synes næsten ikke den larmer..
    Til hverdag kører jeg bare 2500mHz 1.400v og den bliver max. 43 grader og er 34 grader idle, så jeg klager ikke....


    Jeg har kørt A64 før, og synes at boxkøleren er ret ringe, men det er måske bare mig. :]


    Jeg tror bare at jeg køber en ThermalRight SLK-948U og en 92mm blæser, når jeg engang får skrabet pengene sammen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    efter min mening, sutter box køleren, min ligger idle på 40c, og fullload på 46c.


    tænker også på at invistere i en ny køler.


    Som taget ud af min mund :)

  • Hvor mange v får en 3500+?
    Får den ikke også bare de 1.400v?
    Min er max 42 grader varm og 32 idle med box-køler... sikker på at i ikke har gjort noget galt ved monteringen?

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af TwinX
    Hvor mange v får en 3500+?
    Får den ikke også bare de 1.400v?
    Min er max 42 grader varm og 32 idle med box-køler... sikker på at i ikke har gjort noget galt ved monteringen?


    Er der ikke noget med at man skal lægge 5-9 grader til, når det er et ASUS board ?

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PolluX^


    Er der ikke noget med at man skal lægge 5-9 grader til, når det er et ASUS board ?


    Nej, det tror jeg skam ikke.. Når jeg har haft den oppe på 57 grader har jeg lige været nede med fingrene på profilen og den var i al fald ikke over 60 grader varm... nærmere 50 tror jeg... Tror det målet meget rigtigt...

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • 40 grader er perfekt temp. I har sq ikke beskæftiget jer særligt meget med CPUer hvis i tror 40 grader idle er meget... det er meget lidt... :) box køleren på AMD fungerer perfekt og er stille. Bruger selv Thermalright 948U med 92mm silent Papst der er tempstyret. Virker fint.

  • hvd der galt med boxkøler
    den virker som den skal
    har en winchester amd 64 3500+
    der overclocket til 4200
    temp på den i full load er max 55grader
    på asus a8v deluxe board

  • Min ligger på ca 42 grader idle og max 55 ved full load, det er også en boxkøler (min A64 er en .130), og den larmer!, men der er ikke meget plads på mit mb, så jeg skal finde en køler der ikke fylder meget mere end box-køleren.


  • jeg kan ikke give dig det hele, men jeg kan fortælle at en Hyper6 er bedre end alt i denne klasse.
    der er en fra xtremesystems.org der nåede 3 ghz med denne køler og en winchester :D


    jeg kunne bestemt også kører hurtigt med mit tidligere socket 754 system og denne køler, 2 blæsere fra papst, 26 db og 39 cfm, det er bare toppen af proppen :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gom
    40 grader er perfekt temp. I har sq ikke beskæftiget jer særligt meget med CPUer hvis i tror 40 grader idle er meget... det er meget lidt... :) box køleren på AMD fungerer perfekt og er stille. Bruger selv Thermalright 948U med 92mm silent Papst der er tempstyret. Virker fint.


    nu er det en 90nm, jeg har...ved ikke hva "ikke beskæftiget sig meget" skal opfattes som.


    men 40-42c + (alt efter stuetemp) , ved std clock på en winchester er en del.


    udover det larmer den, for meget til mig.


    Btw. hvis boxkøleren er så perfekt, hvorfor har du så gidet at invistere i en Thermalright? ;)

  • Når alle jer den snakker om at jeres cpu er 32 grader idle.. Er den så slet ikke clocket..? Enten har i et vildt fårligt airflow elelr har puttet for meget/lidt snask på cpu'en...
    Som sagt ... Når man slet ikke er clocket er den 32 grader idle og ca 40 grader load vil jeg mene....
    Og ejg synes slet ikke den box-køler larmer :/

    A64 3200+, 1,5TB Storage, X800XT, Dell Ultrasharp 2408WFP.
    Macbook Pro: Core 2 Duo 2,2 gHz, 2GB Ram, 8600gt osv.

  • Jeg har lige bestilt en Winchester 3200+ og et MSI neo2 som jeg håber på at få i morgen. Har hørt at boxkøleren sagtens kan køle cpu'en, men at den larmer en del!


    Jeg regner selv med at bestille denne køler når jeg får tid (læs penge :) ): http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=357


    Hvis det skal være noget der er nemmere at betale kunne denne måske være en mulighed: http://www.bob.dk/?group=1000&…er=200&vareNummer=GT7200L

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SpRoX
    Jeg har lige bestilt en Winchester 3200+ og et MSI neo2 som jeg håber på at få i morgen. Har hørt at boxkøleren sagtens kan køle cpu'en, men at den larmer en del!


    Jeg regner selv med at bestille denne køler når jeg får tid (læs penge :) ): http://www.vcore.dk/shop/productinfo.asp?id=357


    Hvis det skal være noget der er nemmere at betale kunne denne måske være en mulighed: http://www.bob.dk/?group=1000&…er=200&vareNummer=GT7200L


    Ja bortset fra det er til sokkel 754 ;)