Indlæg af Gom

    Iøvrigt. Regner med at køre tråden til torsdag/fredag og så sende kortet til den der nu har fået budt højest så vedkommende har det mandag. Det hænger bl.a. sammen med at jeg lige skal have noget at sende kortet i, hvilket jeg regner med at bruge det nye kort der skal erstatte mit nuværendes' indpakning og kasse til :)

    Det er ASUS, som titlen antyder. Og ja, alt gejlet følger med. Selv den der læderlomme/taske til at have DVD'er i. Eneste jeg ikke er sikker på hvor er er driver-cd'en. Men der kan man jo bare (og bør) hente de nyeste udgaver af ASUS' apps fra deres download page, og så bruger man vel naturligvis AMDs Catalyst drivere direkte fra dem. Buddet er iøvrigt registreret.

    Hej. Jeg står og skal af med mit Radeon 4870 X2 kort. Hvorfor? Fordi jeg ikke gider lægge arm med ATis drivere mere. Jeg magter det simpelthen ikke. Kortet fejler intet - det er endda uden den ellers så berygtede pivelyd mange kort i serien har - og der medfølger naturligvis kvittering. Kortet kan sendes fra eller afhentes i Århus. Så, hvis man er en af dem der bare ingen problemer har med ATis drivere og gerne vil have et Radeon 4870 X2 er det nu man skal slå til.


    Varen er solgt.

    Hov. Har vist ikke fået opdateret min profil i lange tider :S Jeg er skam i Århus. Og ja, boardet kører perfekt med en E6600. Prøvede min egen i bare for at checke da min Q6600 gav problemer, og alt kørte bare som det skulle. Med den nye 0703 BIOS er det blevet en smule bedre med min Q6600 G0, men jeg har ikke rigtigt tålmodigheden til at vente på at der kommer nye BIOS'er. Så jeg skifter til et Abit Intel mobo som jeg ved allerede er gennemchecket og klar til kamp.


    Hvad jeg sådan ca. har forestillet mig? Tjo, altså, har både mulighed for at sende boardet, fuldt indpakket og med alt udstyr og kvittering og det hele. Eller man kan hvis man bor i Århus komme forbi og hente det hos mig. Begge dele virker for mig. Tror prisen bliver omkring 1300 da det er købt d. 14. der overhovedet ikke er OC'et på det, og jeg egentlig bare vil holde mig ca. "skadesfri" ifb. med køb af Intel mobo til at erstatte det :) Hvordan lyder det?

    Påstand? Er ikke nogen påstand. Check stort set ethvert større forum om hardware på nettet og du vil finde tonsvis af posts ang. 780i's nuværende stabilitetsproblemer og P5N-T Deluxe's problemer med Q6600. Det skal nok blive fixet i noget BIOS update - det kan jeg bare ikke rigtigt vente på :)

    Hey. Jeg står og skal af med mit spritnye P5N-T Deluxe. Hvorfor vil jeg af med det? Fordi det nægter at arbejde sammen med min Q6600 SLACR CPU og mine Crucial RAM. Hvilket jeg kan læse mig frem til på nettet er et alment problem med 780i og deres nuværende BIOS'er. Det skulle fungere fint med Q9000-serien og den rigtige RAM. Så bor man i Århus og har lyst til at spare nogle hundrede kroner på sit mobo til sit nye Q9550 setup er det her man skal lægge et bud. Og der følger slvf kvittering med.

    Ja du kan unlinke RAM'en så du kan clocke FSB'en seperat. FSB'en på det chipset/mobo når let forbi 400MHz uden at man rører ved chipsettets volt. Men CPUen skal have en del mere volt for at få den stabil ved de hastigheder.


    Dog er jeg mere for Abits nye nForce 650 mobo. Bedre transistorer og derfor bedre og lettere stabilitet ved OC, og så slvf den lækre uGuru BIOS der nærmest garanterer lydløs performance. Har dog også selv et helt nyt ASUS board. Men oh dear hvor ville jeg ønske jeg havde ventet :)

    Hey. Mit spørgsmål er meget simpelt: Suger en Scythe Infinity luft igennem heatsinken og ud gennem blæseren, eller suger den luft ind gennem blæseren og blæser igennem heatsinken? Tak :)

    Ok. Jeg står stadig og skal af med:


    En socket 939 AMD64 X2 4400+ med 2MB cache,


    Et ASUS A8V-E SE mobo http://asus.com/products4.aspx…3&model=576&modelmenu=1..


    2GB Crucial RAM fordelt ud over 4x512MB.


    Edit: Og så slvf en Thermalright XP90 køler med en stille Papst blæser på :)


    Hele herligheden kan blive nogens herlige ejendom for den nette pris af 2-2.5k.


    Og bor forøvrigt i Århus :)


    Iøvrigt skal det siges at tingene fungerer perfekt, men at jeg gerne vil have en Quad Core CPU da jeg renderer meget :) Og der er slvf kvitteringer med til det hele.

    Jeg står og skal af med noget gear. Det fungerer perfekt, men vil godt have mig noget quad core da jeg renderer meget :)


    Det drejer sig om en socket 939 Athlon64 X2 4400+ CPU m. 2MB cache. En Toledo.


    Et ASUS A8V-E SE mobo http://asus.com/products4.aspx…143&model=576&modelmenu=1


    4x512MB af Crucials normale DDR400 RAM.


    Og så med en Thermalright XP90 køler med en stille Papst blæser på.


    Skidtet kører som sagt perfekt. Har ikke rigtigt kørt med det clocket, men har lige prøvet hvor jeg kunne smide den op på 2.5GHz både med SnM, SuperPi og Prime95 tests uden rigtigt at rode ved volten. Man kan sikkert nå 100-200 MHz højere op med mere volt og bedre køling :)


    Tænkte på om 3k var en rimelig pris eller hvad siger i? Skal bare have at vide hvad der ville være realistisk


    Edit: Ah ja, og så er der slvf kvitteringer på det hele :)

    Er rimelig meget tryk på så kunne godt være. Blæseren larmer ihvertfald enormt meget. Så den skal ihvertfald smørres.


    Og tak for tippet ^^ det virkede. Bare irriterende at den kun vil ændre Core mellem 2D og 3D og ikke også RAM.