Hærværk....

• så skal det også kun være tilladt at kører bil for dem som har det som job? der bliver jo kørt en del flere ned end der bliver ramt af fyrværkeri og de fleste der kommer til skade med fyrværkerri er jo også selv skyld i det såå..

Oprindeligt indlæg af c-k
    så skal det også kun være tilladt at kører bil for dem som har det som job? der bliver jo kørt en del flere ned end der bliver ramt af fyrværkeri og de fleste der kommer til skade med fyrværkerri er jo også selv skyld i det såå..

Jeg har aldrig udtalt mig om, at det kun skulle være tilladt for professionelle at fyre fyrværkeri af .. Jeg gjorde bare opmærksom, at på andre områder er der samme problem, at reglerne altså rammer dem der godt kan finde ud af at gøre ting rigtigt ..

så skal det også kun være tilladt at kører bil for dem som har det som job? der bliver jo kørt en del flere ned end der bliver ramt af fyrværkeri og de fleste der kommer til skade med fyrværkerri er jo også selv skyld i det såå..

TIl det med at køre bil - sikke dog en sammenligning. :rolleyes:
    Tl det sidste: Ham den 2-årige som blev dræbt, har sikkert også været skyld i det selv ! :T Den 16-årige der gjorde det - er ihf. blevet løsladt. Fedt ! :roller:

Oprindeligt indlæg af bentzin

Tl det sidste: Ham den 2-årige som blev dræbt, har sikkert også været skyld i det selv ! :T Den 16-årige der gjorde det - er ihf. blevet løsladt. Fedt ! :roller:

og hvorfor kan man så ikke lige sammeligne det? det er da begge farligt for en selv og andre især hvis man har drukket.!

Han er 16 år... Get a grip? Han skal leve med et liv på samvittigheden! er sikker på det er straf nok for en 16 årig!

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Krillen

Han er 16 år... Get a grip? Han skal leve med et liv på samvittigheden! er sikker på det er straf nok for en 16 årig!

"Get" selv et eller andet. X( - om han er 16 el. 40 år. Er bedøvende ligegyldigt. Han skal straffes, lige så vel som alle andre der slår nogen ihjel. Hvis han ikke bli'r det - tjah så kan en anden idiot, jo bare gøre det samme - der sker jo ikke noget ! Hvor f... ender vi så henne, hvis vi skal lade idioter gøre, som de nu har lyst til. Uden det har nogen konsekvenser.
    Men det er jo så synd - hvis det er en ung tumpe, som har gjort noget forkert. Ham må vi hellere pusle om, så han ikke får mén af det !!!!!!! :boxed:

og hvorfor kan man så ikke lige sammeligne det? det er da begge farligt for en selv og andre især hvis man har drukket.!

Get a grip! Det er så også yderst ulovligt at køre bil når man har drukket .. Men du kender måske ikke lovgivningen på det punkt?

Krillen .. Ligemeget hvor gammel han er, så skal han straffes for den handling han har gjort .. Selvom det var uagtsomt, så er der stadig en lille dreng der er død af det!

Hvordan ville du have det, hvis det var en fra din familie, ville det så også bare mene, at det var helt i orden han blev sluppet løs, når han havde slået en lille dreng ihjel?!? Tror næppe du ville mene det samme så ..

"Get" selv et eller andet. X( - om han er 16 el. 40 år. Er bedøvende ligegyldigt. Han skal straffes, lige så vel som alle andre der slår nogen ihjel. Hvis han ikke bli'r det - tjah så kan en anden idiot, jo bare gøre det samme - der sker jo ikke noget ! Hvor f... ender vi så henne, hvis vi skal lade idioter gøre, som de nu har lyst til. Uden det har nogen konsekvenser.
    Men det er jo så synd - hvis det er en ung tumpe, som har gjort noget forkert. Ham må vi hellere pusle om, så han ikke får mén af det !!!!!!! :boxed:

Han skal nok få sin straf.. Men du syns simpelthen han skal have 10 år i fængsel for uagtsomt drab?

MSI 6701 1024 MB PC 2700 Samsung 2.6 GHz P4 Audigy 2 120 GB Seagate Creative 6.1 

Oprindeligt indlæg af Krillen

Han skal nok få sin straf.. Men du syns simpelthen han skal have 10 år i fængsel for uagtsomt drab?

Ja - hvorfor ik' ! Så ku' det være at han ku' lær' det og andre måske lige tænkte sig om, inden de måske gjorde noget tilsvarende. Vores retssystem er alt for blødsødent, når det gælder vold og drabs hændelser.

Ja - hvorfor ik' ! Så ku' det være at han ku' lær' det og andre måske lige tænkte sig om, inden de måske gjorde noget tilsvarende. Vores retssystem er alt for blødsødent, når det gælder vold og drabs hændelser.

FÆNGSEL ER VEJEN FREM! SÅDAN STOPPER VI KRIMINALITET! :clap:

• Ved ik så meget om sagen, men hvis det er en "normal" ung fyr på 16 der har en pletfri straffeattest og aldrig har gjort noget ulovligt, og HVIS det nu var et uheld (ved det ikke) f.eks. at den væltede eller hvad ved jeg, syns jeg ikke han skal have 10 år, men syns nok han skulle ind og sidde i 2 år måske.... der er jo ikke nogen grund til at ødelægge en 16 årig drengs fremtid, pga. han lavede en fejl som 16 årig?

Oprindeligt indlæg af WinXioN
    Ved ik så meget om sagen, men hvis det er en "normal" ung fyr på 16 der har en pletfri straffeattest og aldrig har gjort noget ulovligt, og HVIS det nu var et uheld (ved det ikke) f.eks. at den væltede eller hvad vej jeg syns jeg ikke han skal have 10 år, men syns nok han skulle ind og sidde i 2 år måske.... der er jo ikke nogen grund til at ødelægge en 16 årig drengs fremtid, pga. han lavede en fejl som 16 årig?

Den væltede ikke .. Han har selv indrømmet han affyrede den med vilje hen ad jorden, han vidste dog ikke ham ramte nogen ..

Det gør det til uagtsomt manddrab ..

Oprindeligt indlæg af Burger

Hvad er det lige du betegner som drengestreger?

Nå - det er vel bare at sende raketter afsted vandret - pyt med at der er nogen der dør af det. :rolleyes:
    Ku' også være en ventesal, der bliver sprunget i luften eller et legehus. Der bli'r jo bare bygget et nyt. :T :rolleyes:

Oprindeligt indlæg af Burger

Den væltede ikke .. Han har selv indrømmet han affyrede den med vilje hen ad jorden, han vidste dog ikke ham ramte nogen ..

Det gør det til uagtsomt manddrab ..

Netop. Problemet er jo så, at love skal skrives universelt, således at de dækker et hvert tænkeligt tilfælde.

Uagsomt manddrab er jo mange ting. At han affyrer en raket hen ad jorden, kan siges at være dumt, men man får ikke noget ud af at fængsle en person som ham i 10 år. Det var ikke med vilje, men det kommer den lille dreng jo stadig ikke tilbage af.

Spritbilister, der dræber fodgængere, skulle, hvis det stod til mig have en kugle for panden. De vidste jo, da de satte sig ind i bilen, at de var berusede, og at det de gjorde, var farligt.

Egentlig er det vel det samme, som er hovedkernen i denne sag. At han bare er så dum, at han ikke fatter, at det er livsfarligt at sende en raket langs jorden, er jo bare sørgeligt.

Strafferammen for uagsomt manddrab er 4 år, så længere kan han ikke komme i fængsel. Derudover er der hans unge alder, som alt andet lige skal tages i betragtning.

• Mht. spritbillister er jeg fuldstændig enig! Sådanne mennesker har jeg slet ingen respekt for, og der er mange af dem der aldrig lærer det er forkert ..

Ja knægten er måske dum, men det berettiger ham ikke til at slippe uden straf .. Selvom den lille dreng ikke kommer tilbage af, at den 16 årige bliver straffet, tror jeg familien ville føle sig utrolig "røvrendt" hvis han slipper helt uden straf ..

Jeg tror ikke på at fængsel er løsningen i alle tilfælde, specielt ikke med vaneforbrydere - hvilket knægten nok ikke er, men han skal IMO ikke slippe helt uden straf ..