QuoteOprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Hej Tom - Jeg ville blot påpege at cascaden er fysisk større end din.
Jeg har jo set begge cascader, din og Brians. Og Brians er større fysisk IMO. Dog er den ikke kraftigere som du selv påpeger.
Mmmm
Hej Tom - Jeg ville blot påpege at cascaden er fysisk større end din.
Jeg har jo set begge cascader, din og Brians. Og Brians er større fysisk IMO. Dog er den ikke kraftigere som du selv påpeger.
Mmmm
Nu skal vi ikke konkurerer på størrelse
Mænnn
2 stk 18" fylder nu mere end 2 stk 15"
Og varmeveksleren er vel ca dobbelt så stor.
Forestil dig at du går "hen" til ASUS, og beder dem lave et bundkort til dig. Som skal kunne overclocke din CPU til 1000Ghz, og skal kunne give 6.7367 vcore, samt 5v til rammene. Og designet skulle være helt specielt.
Historien er åbenlyst fiktiv og er bare et eksempel.
En helt anden ting Jacob.
Der er lige fortrolig snak på Xtreme. Bemærk f.eks i Pifasttråden, at der nu ikke oploades resultater.
Der er kommet programmer der kan simulerer OC hastigheder på PC. De kan "snyde" benchprogrammer og det er vanskeligt at se forskel.
Det ødelægger det noget at benche.
Her ses SuperPi M1 ved P4 som kører 20Ghz !!
Der er ikke lavet noget i paintshop.
Vi tester i øjeblikket programmerne, eneste mulighed er, at lave kode på, ligesom på CPU-Z der kan genkende snydeprogrammerne, som virker på rigtig mange af benchprogrammerne også 3D suk.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Tom Holck
En helt anden ting Jacob.
Der er lige fortrolig snak på Xtreme. Bemærk f.eks i Pifasttråden, at der nu ikke oploades resultater.
Der er kommet programmer der kan simulerer OC hastigheder på PC. De kan "snyde" benchprogrammer og det er vanskeligt at se forskel.
Det ødelægger det noget at benche.
Her ses SuperPi M1 ved P4 som kører 20Ghz !!
Der er ikke lavet noget i paintshop.
Vi tester i øjeblikket programmerne, eneste mulighed er, at lave kode på, ligesom på CPU-Z der kan genkende snydeprogrammerne, som virker på rigtig mange af benchprogrammerne også 3D suk.
Jah hvis det er tilfældet - er superpi ude.
Det kan der ikke ændres på, skrevet i 1995 vist, og kildekoden er hemmelig.
Også derfor der ikke rigtig er nogen der ved hvorfor det er så langsomt - reelt kan beregningen udføres meget hurtigere.
Desuden vil det betyde enden på MANGE andre benches.
Det store sprøgsmål er: Hvordan?
At man kan ændre hvad der står den kører er en ting - noget andet er, hvordan kan man øge performance??
Jeg har lavet en tråd her:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=32238&sid=
SlackerR, det er egentlig simpelt, ved at ændre "tiden" på PC narres programmerne til at tro PC'en er meget hurtig. Den superPi tog i realtid lige så lang tid at lave, mens jeg sad og kikkede på, men PC'en kørte ligesom i slowmotion fordi tiden gik langsomt. På den måde troede programmet, at PC'en var super hurtig.
QuoteOprindeligt indlæg af Tom Holck
Jeg har lavet en tråd her:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=32238&sid=
SlackerR, det er egentlig simpelt, ved at ændre "tiden" på PC narres programmerne til at tro PC'en er meget hurtig. Den superPi tog i realtid lige så lang tid at lave, mens jeg sad og kikkede på, men PC'en kørte ligesom i slowmotion fordi tiden gik langsomt. På den måde troede programmet, at PC'en var super hurtig.
Jah smart nok i bund og grund. Det må man give dem, skide godt fundet på.
At de så bruger deres kreativitet på at ødelægge det hele for os andre er jo bare surt.
Nå men nok offtopic fra min side. Det ER jo denne hersens køler det handler om
Jeg må give Tom ret i at varmeveksleren er noget klejn. Der ryger en hel del kapacitet der, men som sagt kan det ikke være anderledes.
En anden ting er at der for at man som brian nævner kan optimere den til et vist load bruges en såkaldt TXV, hvilket også kan tage toppen af kapaciteten, da man koger det sidste kølemiddel af efter både fordamperen og sugeslangen, hvo det normalt ville være fordampet.. et kapilærrør er en lille smule mere besværligt at tweake, men det yder en anelse bedre også. Desuden gør det at temperaturen vil dykke vildt hvis der ikke er en konstant tilførsel af væske til TXV'en.
Sådan har jeg forstået det, er ingen pro, men bruger dog en del af min tid på faseskiftsteori.
Hvad bruger du, Tom?
Helt enig i din forklaring SlackeR.
Kapillærrør er besværlige når vi taler extreme cascader.
Jeg valgte helt at undlade det i den endelig udforming af Cascaden (i prototypen endte vi med at korte det helt ned til 10 cm!!!) Der sidder så en slags dysse direkte i kølehovedet, og sprøjter kølemidlet ud, det er en mere kompliceret teknik, men SÅ er der altid køling nok. Det er Xtremt...
Jeg er også ved at få lavet en cascade køler. Kølemanden regner med at den ender mellem -80 og -90 grader. Men lad os nu se.
Skal nok komme med flere specifikationer på det.
Lyder spændende. Bliver det en dual evap eller single?
Ja ok Tom - Jeg mindes bare at dine cascader ikkke var SÅ store. Hm. De så ikke så store ud ihvertfald.
MEn nok om det - Det er utrolig ærgeligt med superPi... RIGTIG ærgeligt. :lame:
Ellers et fedt program.
Ja ok Tom - Jeg mindes bare at dine cascader ikkke var SÅ store. Hm. De så ikke så store ud ihvertfald.
MEn nok om det - Det er utrolig ærgeligt med superPi... RIGTIG ærgeligt. :lame:
Ellers et fedt program.
Ja det er rigtigt ærgeligt
Skal se om jeg ikke kan få min lære i programering til at lave et tilsvarende program hvor vi kan ændre i koden så den kan genkende disse "fake" hastigheder.
Flot køb Gomer, lige en tanke...hvad faen siger dine underboer til sådan en sucker der står og hopper på gulvet
den må da kunne høres neden under...godt nok en midre detalje, men...alligevel
QuoteOprindeligt indlæg af DoH-Riis
Flot køb Gomer, lige en tanke...hvad faen siger dine underboer til sådan en sucker der står og hopper på gulvet
tror den larmer lige så meget som 2 Køleskabe der står ved siden af hindanden
QuoteOprindeligt indlæg af DoH-Riis
Ellers kan han bare flytte ud til mit nabolag. De er vant til Delta blæsere for åben altandør på meget underlige tidspunkter af døgnet....
Wow den er cool;)
kan man ikke få den under -100
QuoteOprindeligt indlæg af DoDo
Wow den er cool;)
hvis du har penge nok
QuoteOprindeligt indlæg af DoDo
Wow den er cool;)
jo det kan ha godt. han kan skrue helt ned for ventilen, eller han kan smide noget gas.
fælles for begge dele er at han mister alt hvad der ligner kapacitet, dvs han vil ikke kunne køle noget.