HL2 Fryser!!!

  • Hej! Jeg har lige installeret HL2 og tilhørende programmer... Og jeg har lige nået at spille ca. 5 min, og så begynder spillet ellers at fryse og jeg bliver nød til at rive strømkablet ud af computeren?! Hvad er nu det for en fejl?
    Jeg har ingen problemer med andre spil som f.eks. Doom3.


    Nogen der har foreslag til hvad jeg skal gøre?

  • har sammen problem med mit 6800ultra dog skal jeg ikke hive strømstikket ud. min fryser ca hvær 10-15min i ca 30sec :( har hørt at en ny bios til ens grafikkort skulle løse problemet

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Det spil er da lidt af en farce.. Undskyld jeg siger det... Men altså, det provokerer mig lidt at man skal betale penge for en gang software der fryser ens computer.. Ovenikøbet kan jeg heller ikke få den der console til at virke og endnu værre.. jeg kan ikke engang lave en privat server i CSS.. Connection failed after 4 retries... er jeg den eneste der oplever så mange problemer med det spil her?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franche
    Det spil er da lidt af en farce.. Undskyld jeg siger det... Men altså, det provokerer mig lidt at man skal betale penge for en gang software der fryser ens computer.. Ovenikøbet kan jeg heller ikke få den der console til at virke og endnu værre.. jeg kan ikke engang lave en privat server i CSS.. Connection failed after 4 retries... er jeg den eneste der oplever så mange problemer med det spil her?


    Tror nu også bare du har været mere end almindeligt uheldig. Har ikke prøvet CSS endnu med LAN server, og har aldrig oplevet den fryse. Dog har jeg det kendte lag problem, men det er Valve ved at kigge på, og har allerede udgivet én patch, som dog ikke løste mit problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franche
    Hej! Jeg har lige installeret HL2 og tilhørende programmer... Og jeg har lige nået at spille ca. 5 min, og så begynder spillet ellers at fryse og jeg bliver nød til at rive strømkablet ud af computeren?! Hvad er nu det for en fejl?
    Jeg har ingen problemer med andre spil som f.eks. Doom3.


    Nogen der har foreslag til hvad jeg skal gøre?


    havde samme problem - det var mine ATI 4.12beta drivere - så prøv at skifte driver og se om det ikke hjælper

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Hmm, har prøvet at skifte drivere.. lige pt kører jeg med nVidia 67.02 ... Men den bliver ved med at fryse... Hvor kan jeg evt. finde nogle ældre drivere som folk ikke har haft problemer med?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franche
    Hmm, har prøvet at skifte drivere.. lige pt kører jeg med nVidia 67.02 ... Men den bliver ved med at fryse... Hvor kan jeg evt. finde nogle ældre drivere som folk ikke har haft problemer med?


    har prøvet både 67.02 66.93 66.81 0g andre og det hjælper ikke

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Har siddet og kigget på steam forummet og fundet en del mennesker med samme problem... (http://steampowered.com/forums…3&perpage=15&pagenumber=2 )


    De kommer vist frem til at det ikke er et "varme problem" ... Ham fætteren som poster og har alle problemerne kommer dog frem til en løsning. Han henter nogle ATI DNA drivere, og det løser problemet for ham... Men nu sidder jeg jo desværre med ed Geforce 6800.. og jeg kan ikke lige finde nogle tilsvarende drivere... Men findes de?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franche
    Har siddet og kigget på steam forummet og fundet en del mennesker med samme problem... ( http://www.steampowered.com/fo…ad.php?s=&threadid=182472 )


    De kommer vist frem til at det ikke er et "varme problem" ... Ham fætteren som poster og har alle problemer kommer dog frem til en løsning. Han henter nogle ATI DNA drivere, og det løser problemet for ham... Men nu sidder jeg jo desværre med ed Geforce 6800.. og jeg kan ikke lige finde nogle tilsvarende drivere... Men findes de?


    har hørt det skulle hjælpe at få en ny bios til dit kort fra producenten

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Franche
    Nu er jeg lidt (meget) n00b til computere og sådan... Men hvordan opdaterer jeg bios'en til grafikkortet? Producenten er http://www.pointofview-online.com


    Skriv en mail til dem og bed dem om at sende den nyeste bios til dig. Men husk på hvis du flasher forkert så dur dit kort ikke

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Virker lidt drastisk at opdatere bios'en.. Der må da være en anden mulighed... Det er forhåbentlig et problem Valve er klar over og vil rette... For det er dybt frustrerende at købe et produkt som mere eller mindre ødelægger computeren...


    Tja, jeg tager det med sindsro nu... Venter på patchen og så må det spil bare vente... Så kan jeg også fokusere lidt mere på det virkelig liv ;)

  • Bios opdatering af mit kort hjalp da jeg havde problemet i andre spil, der var det dog kun 4-5 sekunder den frøs, så kørte den igen.


    Men jeg skrev til producenten og fik en ny BIOS.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Det eneste tidpunkt min fryser, er vis jeg sætter på pause midt i et spil i mere en et par minnuter. Så låser spillet. Så det gør jeg bare ikke mere :]


    Lenz

    Amd 2000+
    Bundkort ECS k7vza
    Kingston 768 mb sdram
    Sparkle Fx 5700 Ultra, Vivo
    IBM DeskStar 60GXP 60GB