Spirituskørsel - Hvad syns I ?

Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Man kan bare gøre som i Norge - der er bøden for spritkørsel 15% af den årsindtægt man har - værs'go :boxing: in the face ! Og promillen er 0.2 (=nul øl overhovedet, måske lidt overdrevet en enkelt lille øl på 33 cl. kan man godt klare jo).

Læste om en tandlæge der fik en bøde på omkring 750.000 kroner...

Av :boxed:

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Oprindeligt indlæg af -Sandman-

Kun på cykel :P Men det er faktsik også ulovligt har jeg ladet mig fortælle...

Jepper - korrekt. Da min makker var 17 og igang med kørekortet, var han ude at drikke. Han kørte galt og slog sin fortand ud. Tilredte ringede til Flack, ikke 112 og han kom på sygehuset. Havde de ringet 112, ville han først som 19 årig havde kunnet fortsætte med at tage kørekortet

• :) Hehe, det var den nyhed jeg vågnede op til igår morges, da vækkeuret tændte for radioen - og det fik mig egentlig til at spekulere lidt...

For det første er vedkommende jo ikke rigtig dansker - han er oprindeligt fra Iran - det fortalte de også, så det synes jeg er lidt noget pjat... ;)

Men for at komme til sagens kerne, så er jeg lidt splittet i 2 med hensyn til den form for straf...

På den ene side synes jeg til er utilgiveligt at køre med højere promille i blodet end tilladt, især hvis det er en DEL for meget...! :rolleyes:
    Men på den anden side synes jeg det må være frygteligt for ham som kører spritkørsel, at blive tæsket med sådan et hårdt objekt - det er jo ikke nogen ond handling man har gjort, det er bare meget ubetænksomt...

Så jeg vil som de fleste andre konkludere at hårdere straffe skal der til! - men så kommer spørgsmålet jo så - hvilke ? :rolleyes:

For det kan jo ikke være noget der sker ved et uheld, jeg mener...man sidder jo ikke i trance uden at vide hvad man laver og lige pludselig vågner op og siger "Hov! - der drak jeg sku' lige 5 øl! Det var sørens..." 8o
    Man drikker ikke for meget ved et uheld - Og gør man endelig det, så kan man tage en taxa eller noget andet offentlig transport, og ellers kan man gå eller blive hvor man er, alternativer er der nok af! :)

Men man må jo også tænke på at alt det med længere fængelsstraffe også kræver mere fængselsplads og personale i fængslet, og så vidt jeg har hørt, er der mangel på fængselsbetjente i DK, og har været det i noget tid efterhånden... :(

• Man er ikke bare meget ubetænksom, man er direkte uansvarlig! Det er en utrolig egoistisk handling, og ekstremt dumt oveni .. Ja vel egentlig idioti ..

Sådanne personer er bare ikke egnede til at have kørekort ..

Oprindeligt indlæg af Burger
    Man er ikke bare meget ubetænksom, man er direkte uansvarlig! Det er en utrolig egoistisk handling, og ekstremt dumt oveni .. Ja vel egentlig idioti ..

Sådanne personer er bare ikke egnede til at have kørekort ..

Jeg kan kun give dig ret - folk ser nok ikke alvoren i det, tragisk må man sige :roller:

• Til din titel:

Synes spirituskørsel er ok, helt klart.. Jo flere folk man får mejet ned, desto bedre.

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

So what??? lad dem dog dø... De er selv ude om det... Totalt spild af penge... De sidder bare på bistand og stjæler for at få deres lorte fix... Totalt klamt... Man burde bare smide dem ud af landet eller lade dem dø i en busk eller wtf...

Jesus Christ - U are 2 :lame:

• Med Risiko for at blive skældet huden fuld og blive hadet af alle herinde tilstår jeg: Jeg har EEN gang i mit liv kørt Sprut. Og inden i nu kommer for godt i gang: Gudskelov kom ingen til skade, det var totalt uansvarligt og en ret ubehagelig oplevelse!!!. Og siden den gang har jeg uden undtagelse ikke drukket mere en EEN øl, hvis jeg har vidst at jeg skulle køre hjem.
    Der er intet der retfærdiggør Spritkørsel, det ved jeg godt, men jeg var ung (19), havde lige (en time tidligere) slået op med min kærest hvor jeg egentlig skulle have overnattet, kl. var 4 og på bølandet kører der ingen busser om natten...

Edit: JEg fik dog min straf: kl. 5:30 (en time efter at jeg var kommet hjem) stod min "eks"kærestes far foran min seng på mit værelse!!!!!! og forlangte at få at vide, hvor hans datter befandt sig!!!! Han har vel troet at jeg havde myrdet hende eller sådan noget. Men det var sku heller ikke en rar oplevelse - sådan at blive vækket af en vred far....

AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

Rettet en gang, sidst af solmusen ().