Hvorfor er spil hellige på warez markedet?

• Hejsa.

En tanke, som strejfede mig var, hvorfor spil får frit spil på warez markedet? Hvordan kan det være det kun er film og musik APG jagter? Jeg er godt klar over, at det er pga. de har "kunder" som Koda, men har spil producenterne ikke noget lignende?

• Jeg tror da ikke der er noget der der helligt for APG - men det er klart at der er flere kunder i Danmark til at finansiere jagten på musik- og filmpirater.

APG skal jo også leve 8)

De fleste spilfirmaer er jo geografisk placeret andetsteds end Danmark (IO undtaget). De store spilvirksomheder som f.eks. EA benytter næppe APG til at finde synderne.

• Det kan da ikke være så meget værre end film. Og hvis det er så meget større, burde det så ikke være spil som klovne som APG jagtede, nu hvor de trods alt kører med den teori om at statuere eksempler ved at give børn og unge bøder i tusindkroner klassen?

• APG går kun op i hvad der rager nogen indenfor DK's grænser. Nordisk film osv.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Jeg mener bare, at det ikke er lovligt for APG er at sagsøge tyskere f.eks., eller det er det måske ikke? Det fremgik bare flere steder, at RIAA f.eks. ikke måtte lægge sag an mod mig f.eks.

• I princippet tror jeg ikke der er noget i vejen for at APG kunne anlægge sag mod en tysker - Vi har jo et retsligt samarbejde i EU.

Det klart at der skulle være en forbindelse fra tyskeren til Danmark - ellers ville det give mere mening at nappe ham i hans hjemland.

Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hejsa.

En tanke, som strejfede mig var, hvorfor spil får frit spil på warez markedet? Hvordan kan det være det kun er film og musik APG jagter? Jeg er godt klar over, at det er pga. de har "kunder" som Koda, men har spil producenterne ikke noget lignende?

APG har ikke noget samarbejde med spil producenterne - de arbejder sammen med BSA hvis det skal være nogen og de går mest efter firmaer her hjemme. Desuden tror jeg også en del af spilproducenterne har givet lidt op over for det - de ved at rigtige fans af deres spil vil købe det og de er jo sådan set også glade for at nogle spiller deres spil.
    Får de dækket deres omkostninger og råd til at lave et nyt er de jo sådan set tilfredse nok. Det bare ikke det de siger i medierne da det vil være tåbeligt :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• det vil altid være muligt at retsforfølge andre statsborgere, hvis de vel og mærke har begået deres kriminalitet i danmark.. ;)

grunden til at spil ikke bliver eftersøgt er kort og godt at apg ikke samarbejder med ret mange spil producenter - hvis nogen overhovedet.... derimod har de et kæmpe samarbejde med fx warner bros. i dk om film.. og ligeledes med de store pladeselskaber om musikken..

dertil er det lidt svært at dømme nogen for besiddelse af ulovlige spil da de ofte fylder langt mere end fx musik.. et mp3 nummer fylder ca. 3mb og du skal have mindst 200 før de gider gøre noget = 600mb.. hvis vi dividerer dette tal med 15 (ca antal af numre på en cd) = 40 albums... værdien sættes til 150kr = 6000kr...

hvis samme regnestykke bliver lavet med spil og man sætter dem til at fylde 1gb og prisen til 400kr vil man hurtigt se hvorfor det ikke kan betale sig at gå efter spil - der er ikke ret mange mennesker som har så meget plads at det vil være værd at begynde en efterforskning på det...