Microsoft imponerer igen...

• købkøb hold nu kæft :roller:

jeg ved ikke en skid om det, jeg ved bare at linux er bedre end windows, men sværer at finde ud af.. har prøvet linux engang (lindows 4.2 tror jeg det var) og det fattede jeg hat af 8o Windows bliver brugt af så mange fordi det er stortset idiot sikkert, og man skal ikke vide særlig meget om ting før man fatter hva det går ud på... selv de mest snotdumme blondiner ka finde ud af at bruge det :)) så det siger ik så lidt ;)

Og wizzard bare pga folk ikke melder om fejl er nok pga at hvis du vil lave ballade prøver du der hvor det kan ramme flest mennesker...

Det laver vel ikke om på at det er MS som sender et skodprodukt på gaden - som ikke er ordentligt gennemtestet - nu er et Win OS jo ikke ligefrem gratis - så skal det vel også være iorden når det forlader firmaet.

At det er grotesk tja... Gør det bedre selv... Der er da MASSER af andre OS... Linux, MacOS, Novell, Unix... Der er mange flere.,..

Endnu en grotesk - og :roller: udtalelse - Linux er allerede nævnt - MacOS er mærkeligt nok til en Mac - og virker ikke på en PC - Novell og Unix bruges næppe af så fandens mange private..... :roller: :roller:

INTET er perfekt... Og bare det at det ikke er et problem i SP2 betyder at de rettede det i SP2... Dvs for lang tid siden...

Der burde vist stå : Intet MS er perfekt - og SP2 kom vist for omkring 2 måneder siden - så det er vist næppe lang tid siden....

Nu hvor det er sådan et skidt produkt så brug et andet OS og hold op med at brok dig...

Ja nu ved du jo rent faktisk ikke en fløjtende skid om HVAD jeg bruger eller ikke bruger - bortset fra det - så brokker jeg mig lige så meget det passer mig - kan du ikke lidet det - så pis ud af min tråd fjols...

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Vil bare lige tilføje, at jeg er s.. meget tilfreds med mit Windows XP. Synes det virker fint til det, som jeg skal bruge det til. Jeg skriver dokumenter, hører musik, spiller fede spil, leger lidt med grafiske ting, ser film, surfer rundt på cyberspace, søger viden og oplysninger og hygger mig her på tweak.dk og andre fora. Altsammen uden nogen nævneværdige problemer.
    De få jeg har oplevet, har næsten altid været fejl 40 - fordi jeg lige skulle spille lidt for smart og udfordre skæbnen. En gang har jeg oplevet at en samtidig opdatering fra Symantec og Microsoft lavede kludder i det - men det blev hurtigt rettet. 8)
    Forstår ikke helt alle de diskussioner, der går ud på at nedgøre det ene eller det andet styresystem. Eller al den bøvlede snak om hvad der er bedst og hvem der har flest brugere og alt det andet IMO - tåbelige og ubrugelige bavl, som folk og fæ fyrer af omkring dette emne. Men okay det må de så om.

Jeg har da heller ikke de store problemer med den PC som kører Win XP - men at jeg ikke har det - er sgu ikke MS skyld - det hænger mere sammen med at jeg kører via en router - en fuld sikkerheds pakke fra Mcafee - og lidt sund fornuft.

Kender flere som har købt en firma PC - og som første gang de har været på nettet er blevet hacket - Det burde ikke kunne lade sig gøre - Og det kan KUN være MS skyld/problem - OG det er det jeg synes er til grin - Selve XP kører ganske fint

• Tja... intet MS er perfekt... Nææh det passer... Jeg ved ikke hvad du kører med... Det passer...

Men siden ingen andre har gjort det bedre end MS så synes jeg du burde slappe lidt af med at svine dem til...

Og hvis du kan vise mig et OS der understøtter flere ting og er mere brugervenligt end windows ville jeg være utrolig overrasket...

Som ikke er ordentligt gennemtestet???

Siger hvem?! De kan ikke finde ALLE fejl i et produkt... Beta test er der til at fjerne mange fejl.. Ikke ALLE...

Tror ikke der er 1 eneste stykke software som er 100% perfekt...

Synes da det er federe at de sender et produkt på gaden som virker men som har et sikkerhedshul... Retter det så... end at de skal bruge flere år på at finde hver eneste fejl...

Men ok... Det må du jo om... Det er din holdning... Der er intet stykke software som er perfekt... Tror alt software kan brydes/udnyttes eller bare har en fejl...

2 måneder er lang tid i mine øjne...

At andre OS ikke blir brugt er vel nettop pointen??? Hvis 1 millard mennesker bruger 1 produkt og 1 million mennesker prøver at hacke eller lave virusser til det er der vel større chance for de finder fejl en at hvis 10 millioner mennesker og 100.000 hackere eller folk der laver virusser gør??

Eller er jeg helt gak i låget i det???

• Måske lidt bavlet, men for lige at komme med noget konkret i stedet for postulater - i forhold til alt den snak om linux og hvor stor del, der bruger det.
    Så er her lige nogle konkrete tal fra en af verdens største countere. Som tjekker hvad folk har af OS, resolution og andre ting, når de besøger en side, hvor deres tæller er på. (Kilde: The Counter.com)
    Her er så facts:
    Main Stats
    Sun Aug 1 00:05:02 2004 - Tue Aug 31 23:55:03 2004 31.0 Days

93656199 Visitors
    125910 Visitors/hour

Af dem brugte følgende:
    OS Stats
    Sun Aug 1 00:05:02 2004 - Tue Aug 31 23:55:03 2004 31.0 Days

1. Win XP 52521937 (56%)
    2. Win 98 19093152 (20%)
    3. Win 2000 14893835 (15%)
    4. Mac 2129273 (2%)
    5. Unknown 2057456 (2%)
    6. Win NT 1640617 (1%)
    7. Win 95 637010 (0%)
    8. Linux 351217 (0%)
    9. Win 3.x 156084 (0%)
    10. Unix 88470 (0%)
    11. WebTV 62901 (0%)
    12. Win ME 20772 (0%)
    13. OS/2 2692 (0%)
    14. Amiga 788 (0%)

Så kan i bruge det eller la' vær - jeg ved godt hvad jeg tror på. ;) Edit: Ihf. ikke alle de mange karlsmarte herinde, der mener de tror de ved noget !!

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Så kan i bruge det eller la' vær - jeg ved godt hvad jeg tror på. ;)

hmm at grise kan flyve? :T

lidt overraskende at NT ligger på 6. pladsen må jeg sige og at Win 3,11 overhovedet er med *G*

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

• HEr er der så en side der siger noget helt andet, jeg syns det er godt at MS sender updates på gaden ofte. Jeg henter dem nu ikke selv, men jeg syns det er godt de dækker de "paranoides" behov for sikkerhed.
    statistik

En ting jeg har lagt mærke til er at mange tror at alle de ting adaware finder er viruser og trojaner, hos mig er størstedelen cookies som altid vil komme..

Quote fra postal2: Hvis du ikke er en del af løsningen, så er du en del af problemet..

AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

Rettet 2 gange, sidst af Dalingo ().

• Det er sgu da utroligt at nogle folk absolut skal nedgøre det OS de ikke bruger og forsvare det de bruge, næsten som om de havde skrevet det selv!!

Men det kan de umuligt have gjort, for så ville de vide at det perfekste stykke software (i den størrelse vi snakker om her) ikke findes!!

Der vil ALTID være en eller anden bebumset og bebrillet nørd som finder et sikkerhedshul, og så retter MS det - PUHAA MS ER DJÆVLENS VÆRK!!! OMFG!!!! :dots:

Og den udtalelse der var én der kom med her om "at Linux bare ER bedre end windows, men sværere at finde ud af"?!?!

OMG En omgang vrøvl!

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Oprindeligt indlæg af Dalingo
    HEr er der så en side der siger noget helt andet, jeg syns det er godt at MS sender updates på gaden ofte. Jeg henter dem nu ikke selv, men jeg syns det er godt de dækker de "paranoides" behov for sikkerhed.
    statistik

En ting jeg har lagt mærke til er at mange tror at alle de ting adaware finder er viruser og trojaner, hos mig er størstedelen cookies som altid vil komme..

Quote fra postal2: Hvis du ikke er en del af løsningen, så er du en del af problemet..

Linket virker ikke :rolleyes:

• Hvor tit hører du om folk der kører linux???

Der er ikke engang 1% af det antal folk der kører med linux som der kører med Windows...
    (LOOOOOOOOOL, hva ved du om det?, har du en pool hvor alle mennesker fra hele verden har stemt på ?)

Hackere osv vil hellere gå efter windows da det er mere attraktivt...
    (nej, da der er flere fejl !m og huller osv )

Og hvad ved du om linux har fejl??? Ingen skriver om det pga det er stort set ligemeget... Der er ikke mange der bruger det... Derved ikke ret mange der interresserer sig om det...
    ( Dohh, der er MANGE der interessere sig for det, og har du et bevis på at der ikke er mange der har det...
    kan du ikek bare stoppe med at skrive her du har ikke en skid forstand på det adligevel?...

• Ej stop nu!

Please! jeg kan ikke tåle mere "linux er såååfedt, Windows Suger" lige nu!!

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Og hvis du kan vise mig et OS der understøtter flere ting og er mere brugervenligt end windows ville jeg være utrolig overrasket...

Jeg vil ikke have et styresystem der der mere brugervenligt - jeg vil have et der kører ordentligt, kører hurtigt og som IKKE går i vejen for mit arbejde. GNU/Linux er alt dette, Windows er intet. I modsætning til dig tror jeg på at det er værd at tage sin tid til at lære et redskab der måske umiddelbart ser ud til at være sværere, men som i sidste ende er langt mere effektivt. Ydermere er det MEGET imponerende hvis en 'brugervenlig' GNU/Linux-distribution som Mandrake eller Fedora Core kun har lige så mange sikkerhedshuller som Windows, idet Windows kun er et styresystem og nogle få utilities, mens Mandrake eller Fedora Core både indeholder compilere, tonsvis af editorer, en 3-4 webbrowsere, MINDST en officepakke (KOffice, OpenOffice.org og GNOME-office som oftest) og meget, meget mere.

Tror ikke der er 1 eneste stykke software som er 100% perfekt...

Du er dum. Software bygget til supercomputere og militærinstallationer er ofte matematisk perfekt, de RTOS'es der styrer atomkraftværkerne rundtomkring i verden er ligeså perfekte.

Synes da det er federe at de sender et produkt på gaden som virker men som har et sikkerhedshul... Retter det så... end at de skal bruge flere år på at finde hver eneste fejl...

Hvornår var det lige at Windows XP udkom? Ja, det tænkte jeg nok. ;)

Eller er jeg helt gak i låget i det???

Ja.

Så kan i bruge det eller la' vær - jeg ved godt hvad jeg tror på. Wink Edit: Ihf. ikke alle de mange karlsmarte herinde, der mener de tror de ved noget !!

De 2% "unknown" er sikkert GNU/Linux, Unix eller lignende, for det første fordi mange sætter deres maskiner til ikke at fortælle hvad de er, og sekundært fordi mange sætter deres maskiner til at sige at de er Internet Explorer på Windows fordi så mange slamkodede hjemmesider ellers lukker dem ude. Du kan ikke føre statistik på den måde når halvdelen af alle GNU/Linux-brugere skjuler deres operativsystem.

Og den udtalelse der var én der kom med her om "at Linux bare ER bedre end windows, men sværere at finde ud af"?!?!

OMG En omgang vrøvl!

Jeg beder om detaljer. Linuxkernen er NT-kernen langt overlegen - man kan diskutere userspace, ja, man kan diskutere feel, ja, men teknisk er GNU/Linux _suverænt_ overlegent Windows. Hvilken anden kernel kan måske skalere lige fra en lille 386 i protected mode til et 1024-way Itanium-cluster? I hvert fald ikke NT.

• Linux er ikke brugervenligt...

Software til millitær og atomkraftværk er ikke perfekt.. Uanset hvad du så siger... Det er det ikke...

Militær.. Pentagon... De er da blevet hacket et par gange nu...

Linux kernen er overlegen... På en TOTALT ubrugbar måde... Hvor mange mennesker har brug for en 1024 way itanium OS??? Det har MS iøvrigt også lavet ;)

Det hedder bare ikke NT... Pga NT/2000/2003 ikke sigter efter billiard folket ;)

Det med at winXP er gammelt so what??

Der kommer rettelser til linux konstant... Linux er da ældre end winXP??? Men det understøtter langt færre ting...

Og jeg sagde find et OS der understøtter flere ting... er mere brugervenligt...

det er der intet os der er... sådan er det bare...

• Men det understøtter langt færre ting... prøv nu at forstå det under støtter næsten alt det samme som windåse..
    Linux er ikke brugervenligt...( nej, som om at windows meget mere?.) der popper fejl op hver andet sekund næsten jo, men i linux kan man da idemindste rette dem. ( og hver program der er til linux er der en rigtig god manual / readme med ..

Oprindeligt indlæg af Mr.Mercie
    Men det understøtter langt færre ting... prøv nu at forstå det under støtter næsten alt det samme som windåse..
    Linux er ikke brugervenligt...( nej, som om at windows meget mere?.) der popper fejl op hver andet sekund næsten jo, men i linux kan man da idemindste rette dem. ( og hver program der er til linux er der en rigtig god manual / readme med ..

Tja... Jeg har selv arbejdet med begge og windows er mere brugervenligt... dEt er 100% sikkert...

Jeg mener at når du har installeret windows understøtter det en HEL bunke ting...

Når du har installeret linux skal du til at installere 2000 ting for at understøtte det hele...

Feks så diverse USB ting... De virker vel ikke bare når man smider dem til på en frisk installeret linux??? Der skal installeres drivere og alt muligt...

Men anyway jeg synes mere om windows... De fejl mercie... Dem har jeg sq ikke... Får 1 fejl hver 4 måned... Så...