Microsoft imponerer igen...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af købkøb
    Alle andre OS har da mindst lige så mange fejl...



    Det tror jeg så ikke lige du skal regne med.



    LOL :))


    Hvor tit høre du om sikkerhedshuller i linux fx?


  • Hvor tit hører du om folk der kører linux???


    Du da en tåge at høre på...


    Der er ikke engang 1% af det antal folk der kører med linux som der kører med Windows...


    Hackere osv vil hellere gå efter windows da det er mere attraktivt...


    Og sfølig hvis der er 1 milliard mennesker om at finde fejl eller der er 2 millioner.. hvem tror du finder flest???


    Og hvad ved du om linux har fejl??? Ingen skriver om det pga det er stort set ligemeget... Der er ikke mange der bruger det... Derved ikke ret mange der interresserer sig om det...


  • Der er langt flere sikkerhedshuller i Windows end i Linux.


  • Selvfølgelig er der også rigtig mange sikkerhedshuller i fx Linux hidtil har der bare ikke grundlag for at begynde at lede efter dem og rette dem.


    Hvis man gerne vil genere folk er det jo meget logisk at man vælger at ramme der hvor flest mennesker bliver generet.


    ...Det er da altid noget de gider rette fejlene :D

  • jeg tror heller ikke på at der er mange flere huller i windows... der er så mange som bruger det.. men der hvor m$ har det helt store forspring er på det private marked.. hvor folk er super bange for at de skal få virus som skal stjæle deres passwords til netbanken osv osv osv

  • MS har 2 millioner ting der kan komme huller i...


    Linux har 10.000...


    Linux understøtter ingenting... Og det er sq rigtigt... Linux er også utrolig anti plug and play... fra starten af.. Kan så være man kan gøre dit og dat... Men alt i alt er windows et bedre produkt for private ;)


    Og egentlig også for de fleste virksomhedder...


    Server er så en HELT anden ting ;)

  • Nu kæfter du igen op købkøb, som sædvanlig uden at vide noget om det du snakker om...


    http://counter.li.org/estimates.php


    Der er nu over 8% private Linuxbrugere og helvedes mange flere procent firmabrugere...


    http://www.linuxworld.com.au/index.php?id=378759792


    IDC analyst Dan Kunetsky estimates that Linux accounts for 27% of the server market, and AllNetResearch says 39%


    http://www.informationweek.com/story/IWK20010613S0012


    http://www.newsfactor.com/stor…mall-Gains&story_id=25985


    Tilfældigvis har jeg jo netop lavet og designet Danmarks største Linuxinstallation med "kun" 3500 brugere...på klientsiden...



  • 1. Pointen - som åbenbart endnu en gang går henover hovedet på dig - ER at det er grotesk at de sender så meget lort på gaden - som de senere skal rette til - Det er sgu da til grin (at XP med SP2 ikke er berørt - det er sgu ikke nogen undskyldning) - og svarer vel til at VW sender en bil på gaden hvor det lange lys tænder når man træder på bremsen - eller hvor airbaggen går hvis du tænder katastrofe blinket.


    2. Alle andre OS - øøøøøh - nu er der jo ikke ligefrem så helvedes mange andre OS'er - udover Linux og nogle få andre som stort set kun bliver brugt i specielle tilfælde..


    3. Hvis du vil have bevis på at Linux er mere sikkert end MS - tjaaaaa - så brug da google - så behøver du vist ikke lede længe.... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinterSilence
    Nu kæfter du igen op købkøb, som sædvanlig uden at vide noget om det du snakker om ...



    10000000000000% enig..... ;) ;) - især omkring det fremhævede.... :boxed:


  • Er det så 8% af hele verdens befolkning?? Inkl. dem som ikke har betalt for deres windows???


    Eller er det en lille scarce på 1 million mennesker ligesom man plejer at lave undersøgelser...


    Og wizzard bare pga folk ikke melder om fejl er nok pga at hvis du vil lave ballade prøver du der hvor det kan ramme flest mennesker...


    At det er grotesk tja... Gør det bedre selv... Der er da MASSER af andre OS... Linux, MacOS, Novell, Unix... Der er mange flere.,..


    Det er jo logisk at når MS har det største mest udbredte mest angrebet og det OS der understøtter mest software såvel som hardware at der så bliver FUNDET flest fejl hos dem...


    INTET er perfekt... Og bare det at det ikke er et problem i SP2 betyder at de rettede det i SP2... Dvs for lang tid siden...


    Nu hvor det er sådan et skidt produkt så brug et andet OS og hold op med at brok dig...


    Mon ikke linux har 10 gange så mange huller???


    Vil væde med at hvis man fik alle dem der brugte windows til at skifte over ville fejl, viruser, hacking tilfælde og bare ALT andet stige DRASTISK... Support er sq heller ikke ligefrem det bedste på det plan...


  • Ellers svarer det vel bare til at VW sender en bil på gaden som man kan åbne låsen på med noget værktøj måske???


    Nå nej det har de jo allerede...


    Edit: Det er sikkerhedshuller... Ikke fejl... Hvis du læste det du linkede til så ville du vidde det ;)


  • hvornår lærer du kun at bruge 1x?,man får da stress af at læse dine posts.

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psykozen


    hvornår lærer du kun at bruge 1x?,man får da stress af at læse dine posts.


    Så lad vær med at læse dem...


    Lærer det aldrig... Jeg kan godt lide at bruge dem... Også flere punkum ad gangen...



    Edit: Iøvrigt wintersilence så var det med 1% bare et udtryk.. Ligesom man siger at nogen er en million gange bedre... Så lad vær med at tage alting så bogstaveligt som du gør...

  • Quote

    Ellers svarer det vel bare til at VW sender en bil på gaden som man kan åbne låsen på med noget værktøj måske???


    Nå nej det har de jo allerede...


    Edit: Det er sikkerhedshuller... Ikke fejl... Hvis du læste det du linkede til så ville du vidde det ;)


    Er du debil eller hva´ - At du kan knække dørlåsen på en VW - kræver jo en FYSISK handling (de eksempler jeg kom med - ville jo kunne fremprovokeres af en evt. software fejl i bilens computer system - som jo præcis er tilfældet med MS) - det kan man vist ikke lige sammenligne med om man f.eks. kan lave en HP som via diverse snedigheder giver dig adgang til en "gæsts" PC.


    Ok så beviste du lige ovenstående spørgsmål (ikke at vi ikke vidste det på forhånd) - et sikkerhedshul er altså ikke en fejl i dine øjne - hmmmmmmmm hvad fanden er det så.


    Btw: Gu´ fanden har jeg da læst det jeg linkede til.... :lame:


  • Jo det er en fejl...


    Men det er ikke noget der påvirker folk uden at en anden udnytter det ;)


    Iøvrigt hvad mener du med fysisk handling??? Såvidt jeg ved er det ret svært at lave en fysisk handling på software... Hvis du mener direkte at røre ved det...


    Anyway jeg synes ikke det er ret vildt at MS udgiver et produkt som ikke er perfekt... Og derefter retter det...


    Det er set 1 milliard gange... Både hos MS men fandme også mange andre steder...

  • Vil bare lige tilføje, at jeg er s.. meget tilfreds med mit Windows XP. Synes det virker fint til det, som jeg skal bruge det til. Jeg skriver dokumenter, hører musik, spiller fede spil, leger lidt med grafiske ting, ser film, surfer rundt på cyberspace, søger viden og oplysninger og hygger mig her på tweak.dk og andre fora. Altsammen uden nogen nævneværdige problemer.
    De få jeg har oplevet, har næsten altid været fejl 40 - fordi jeg lige skulle spille lidt for smart og udfordre skæbnen. En gang har jeg oplevet at en samtidig opdatering fra Symantec og Microsoft lavede kludder i det - men det blev hurtigt rettet. 8)
    Forstår ikke helt alle de diskussioner, der går ud på at nedgøre det ene eller det andet styresystem. Eller al den bøvlede snak om hvad der er bedst og hvem der har flest brugere og alt det andet IMO - tåbelige og ubrugelige bavl, som folk og fæ fyrer af omkring dette emne. Men okay det må de så om.


  • Hvad er der at diskutere hvis at man siger ting man ikke mener? som feks. din 1%..


    Jeg har umiddelbart fået indtrykket af at der er en masse foredomme, forestillinger og lidt bla vla. indvolveret i diskusionen.


    Jeg ved at der er mange forskellige slags miljøer og omgangskredse man kan omgås, og nogle steder bruger man linux+windows og andre steder kun windows.


    der var en der sagde at intet var perfekt.. Selvfølgelig er der ting der er perfekte, bare husk at dine forventninger har en del at sige når du bedømmer et produkt.


    Det jeg ville sige er at i godt må overveje jeres udtalelser, der er trods alt også nogle der kigger på og det ville da være ærgleligt hvis nogle folk fik det indtryk at 1% af verdens befolkning havde linux eller sårn.

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB