Microsoft imponerer igen...

Linux er ikke brugervenligt...

Det afhænger af din definition. Jeg er langt hurtigere og mere effektiv ved min keyboard-orienterede terminal end ved min Windows-laptop.

Software til millitær og atomkraftværk er ikke perfekt.. Uanset hvad du så siger... Det er det ikke...

Ikke almen militærsoftware, men styresystemer til fly, atommissiler og lignende er.

Militær.. Pentagon... De er da blevet hacket et par gange nu...

Deres webservere kører på almen hardware og software - jeg snakker om deres mission-critical systemer.

Linux kernen er overlegen... På en TOTALT ubrugbar måde... Hvor mange mennesker har brug for en 1024 way itanium OS??? Det har MS iøvrigt også lavet

Nej. Det har de ikke. Hvis de har, så giv mig et link. Desuden postulerede jeg bare at Linuxkernen er teknisk overlegen, og det er den.

Det hedder bare ikke NT... Pga NT/2000/2003 ikke sigter efter billiard folket

Kernen hedder NT (Windows XP hedder faktisk NT 5.1). Det ville du vide hvis du havde nogen anelse om hvad du snakkede om.

Det med at winXP er gammelt so what??

Der kommer rettelser til linux konstant... Linux er da ældre end winXP??? Men det understøtter langt færre ting...

Den seneste major revision af Linuxkernen er fra december, 2003. Men du mener måske den første udgave af Linux? Den er fra vinteren 1991, men samtidigt er Windows NT fra slutningen af 80'erne, så den sammenligning holder ikke.

Og jeg sagde find et OS der understøtter flere ting... er mere brugervenligt...

MacOS X understøtter alt hvad der er tilgængelig på PPC-platformen og er mindst lige så brugervenligt (dette vil du bestride, men eftersom du ikke aner noget om MacOS eller arkitekturen det kører på, vil jeg ikke tage din kritik synderligt alvorligt). Ydermere understøtter Linuxkernen faktisk mere hardware end Windows - i kraft af Linux' massive portabilitet understøtter det en masse hardware Windows kun kan drømme om, primært eksotisk server-hardware, javist, men du sagde ingen steder at vi snakkede desktophardware specifikt (hvordan definerer man forresten 'desktophardware'?). Lad os også se på arkitektur-support - Windows understøtter én arkitektur (x86), 2 hvis vi regner Windows 64 med. En kort optælling i mit eget arkiv over Linuxkoden viser at der er support for ikke mindre en 26 arkitekturer.

det er der intet os der er... sådan er det bare...

Nej, sådan er det ikke.

• jeg mener at NÆSTEN hele denne diskution er unødig da perfekt software ikke kan laves.. hvis software skal være flexibelt og brugervenligt vil der altid være fejl.. fx er mange af de fejl der er i windows fordi de gerne vil være lidt smarte og ikke får lukket alle hullerne ordentligt...

men hvis man tænker over det engang...... lad os fx sige at der sidder 1 mio (stærkt overdrevet ;) - - - - håber jeg :rolleyes: ) programmører hos microsoft..... hvis de 1 mio mennesker kan finde alle de huller der overhovedet kunne være kunne softwaren for det første ikke bruges til noget da det kunne sammenlignes med en menneske viklet ind i bobleplast som blev bedt om at danse ballet.. det kan ikke lade sig gøre.. hvis der skal kommunikeres med omverdenen kan omverdenen også kommunikere med dig og hvis det er mindre gode mennekser er det = virus, spyware, orme osv...

hvis de skal kigge al koden igennem og garantere at den er 100% fejlfri så vi jo aldrig en ny udgivelse igen.....

desuden kan folk jo også bare opføre sig ordentligt og lade være med at skrive vira og orme.. så ville det hele være meget lettere - dog måske knap så sjovt da hele denne diskution ikke ville have været kommet til verden... sidder da og hygger mig gevaldigt over alle de tomme argumenter og noget der kunne lyde som et skænderi i børnehaven... hvis i vil komme med et godt argument så brug da lige de 2 minutter det tager at søge på goooooogle... det er det den er lavet til ;)

og så tag da lige at droppe den tone.. det er da for latterligt at der skal sidde folk herinde med over 2000 posts og stadig opføre sig som om de lige var kommet til verden...........

• synes den her diskussion har nået en grim tone og uden nogen nye kommentarer så vil da lige stille et spørgsmål:

HVORFOR har man ikke (når nu linux er så godt) lavet en version af linux, der kan hentes, brændes ned, installeres af hr og fru danmark????
    med en inet-helper der selv finder drivere og andet guf man har brug for. Nu bruger jeg mest min til gaming og surfing, burde det ikke være nemt at lave en installations cd der henvender sig mest til den slags fx?......SÅ ville jeg sq prøve det med det samme....når i nu alligevel leger så meget med det (det lyder da somom der er nogle fans, der ved noget om linux ihvertfald) så gør det dog brugbart for almindelig folk.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

• lavet en version af linux, der kan hentes, brændes ned, installeres af hr og fru danmark???? (det kan fedora også NEMT imo, den finder da div opdateringer, driver osv skulle jeg mene !. corret me if im wrong er ik expert i fc2 ;) hehe har bare brugt det lidt, holder mig mere til gentoo

Oprindeligt indlæg af Mr.Mercie
    lavet en version af linux, der kan hentes, brændes ned, installeres af hr og fru danmark???? (det kan fedora også NEMT imo, den finder da div opdateringer, driver osv skulle jeg mene !. corret me if im wrong er ik expert i fc2 ;) hehe har bare brugt det lidt, holder mig mere til gentoo

Har prøvet Linspire, og må sige, den er meget let tilgængelig, og rimelig let at finde ting og sager til, hvis man er med i deres CNR ..

Edit: Det er selvfølgelig ikke gratis, men koster mindre end et tilsvarende Windowsbaseret system ..

• har altid brugt windows (og på OS området er jeg rimelig almindelig tror jeg) og jeg synes ikke det ser nemt ud...og har ikke lige hørt om den version du lige nævner (alle snakker om debian og redhat) .......og står fuldstændig på bar bund og kan sådan set ikke sige om det du siger er rigtigt eller ej.......lav en linux version af windåse, bare uden alle de ting der sløver win ned osv...men hvor folk stadig kan bruge erfaring fra win til at installere og bruge linux...så kan man efterhånden begive sig længere ind i hvad det kan og ikke kan......jeg vil vildt gerne prøve det og har en gammel comp der lige skal samles, som jeg regner med skal være reserve (dvs oxo gaming) men mest stå som fx FTP eller vt server, eller med til lan som cs server fx.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    har altid brugt windows (og på OS området er jeg rimelig almindelig tror jeg) og jeg synes ikke det ser nemt ud...og har ikke lige hørt om den version du lige nævner (alle snakker om debian og redhat) .......og står fuldstændig på bar bund og kan sådan set ikke sige om det du siger er rigtigt eller ej.......lav en linux version af windåse, bare uden alle de ting der sløver win ned osv...men hvor folk stadig kan bruge erfaring fra win til at installere og bruge linux...så kan man efterhånden begive sig længere ind i hvad det kan og ikke kan......jeg vil vildt gerne prøve det og har en gammel comp der lige skal samles, som jeg regner med skal være reserve (dvs oxo gaming) men mest stå som fx FTP eller vt server, eller med til lan som cs server fx.....

http://www.linspire.com .. Det er den de tidligere kaldte Lindows ..

• har hørt om det, men linux nødderne på de irc chans jeg er på rakker det ned....siger jeg ligesågodt kan tage springet fuldt ud og bruge debian....hvilket i mit tilfælde ville kræve al min fritid i ½ år tila t stene rundt på nettet efter info.... :)

Oprindeligt indlæg af Fragman
    har hørt om det, men linux nødderne på de irc chans jeg er på rakker det ned....siger jeg ligesågodt kan tage springet fuldt ud og bruge debian....hvilket i mit tilfælde ville kræve al min fritid i ½ år tila t stene rundt på nettet efter info.... :)

Jamen lad dem da rakke det ned .. Det er vel et OK sted at starte, inden man hopper helt ud i det .. Hvis man altså ikke har alt for meget tid at gøre godt med .. Jeg har i hvert fald fået blod på tanden til at prøve mere en anden gang ..

okay :) det er sq fedt nok der er nogen her inde der intressere sig for Linux;) ud ogver mig, blix, og wintersilence:D

Bestemt ;)

• well er det gratis...vil altså ikke spilde penge på noget hvis det ikke er noget jeg alligevel kan bruge....

okay :) det er sq fedt nok der er nogen her inde der intressere sig for Linux;) ud ogver mig, blix, og wintersilence:D

Synes det er meget underholdende egentlig .. Har så også min "egen" Linuxnørd på MSN, som må finde sig i forskellige spørgsmål engang imellem .. Han kan desuden betales i pizza .. *G*

Fragman .. Nej .. Linspire er ikke gratis ..