Ey jeg er lidt nysgerrig....hva er minimum requirements for at kører hl2 når det kommer? Er der en officiel side hvor man ka se det?

Requirements til hl2?
-
-
Her det offiicielle:
Minimum system requirements:
Windows98/200/Me/xp
700 MHz CPU
128 MB RAM
DX6 compatible video card
~ 3 GB free hdd spaceRecommended system requirements:
Windows98/200/Me/xp
2 GHz CPU
256 MB RAM
DX9 compatible video card
~ 4 GB free hdd spacekan også findes [EMAIL=http://www.steamgames.com/half-life2/system_requirements.php]her![/EMAIL]
-
Så du skal altså regne med minimum en 2GHz P4 800MHz FSB CPU, 512 DDR RAM, et Radeon 9700 Pro eller derover, og en forholdsvis hurtig HDD.
-
Jeg mener Valve har sagt at de vil blive ændret inden udgivelsen. De minimale holdt ihvertfald ikke stik.
QuoteOprindeligt indlæg af Alaza
Så du skal altså regne med minimum en 2GHz P4 800MHz FSB CPU, 512 DDR RAM, et Radeon 9700 Pro eller derover, og en forholdsvis hurtig HDD.Hvorfor lige en Pentium?
-
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Jeg mener Valve har sagt at de vil blive ændret inden udgivelsen. De minimale holdt ihvertfald ikke stik.Hvorfor lige en Pentium?
Fordi spil altid har Intel CPU'er som minimum requirements...
Det er først nu at de er begyndt at poppe frem med AMD...
-
Hvis der står 2,8 ghz betyder det Pentium 2,8 ghz og AMD 2800+. Derfor kan man vel godt sige at de kun skriver Pentiums, men han skrev det jo som om man kun kunne bruge en Pentium.
-
Jeg har prøvet betaen på et system med bla geforce 3, det kørte flydende i 1024x768 og det laggede en del i 1600x1200 selvfølgelig.
Men jeg har svært ved at forestille mig det kommer til at trækkke lige så mange tænder som Doom 3.
Det skal lige siges at det var på et system magen til mit (AMD hvis nogen skulle være i tvivl)..
-
Hvis der står 2,8 ghz betyder det Pentium 2,8 ghz og AMD 2800+. Derfor kan man vel godt sige at de kun skriver Pentiums, men han skrev det jo som om man kun kunne bruge en Pentium.Nu er 2800+ ikke lige med 2.8ghz men hva helvede :]
-
Oprindeligt indlæg af DarkhorZe
Nu er 2800+ ikke lige med 2.8ghz men hva helvede :]
Næææ, men den svarer til en p4 2,8 ghz?
-
Jeg synes at have hørt at det er baseret på ATI kort, så mange af de ældre kort kan også kører spillet ( ganske vist ikk optimalt men spilbart )
-
Oprindeligt indlæg af Deuce313
Jeg synes at have hørt at det er baseret på ATI kort, så mange af de ældre kort kan også kører spillet ( ganske vist ikk optimalt men spilbart )Joeh, spillet skulle ihvertfald være optimeret til ATi, ligesom DOOM III var til nVidia.
-
Oprindeligt indlæg af engel
Joeh, spillet skulle ihvertfald være optimeret til ATi, ligesom DOOM III var til nVidia.
Det er jo ikke optimeret til det ene kort... Ikke specielt...
Feks har hl2 holdet brugt 80% af optimerings tiden på at optimere til Nvidia kort... Pga de havde så mange problemer...
Det er bare pga ATI kort er bedre til nogen ting end Nvidia og omvendt...
Doom3 brugte en teknik til at lave visse ting med som Nvidia kort bare var MEGET bedre til... Ud over det så har ATI en bedre D3D driver og Nvidia bedre OGL driver...
-
Oprindeligt indlæg af DarkhorZe
Nu er 2800+ ikke lige med 2.8ghz men hva helvede :]
Det skriver jeg heller ikke. Jeg skriver at en Pentium 2,8 Ghz er lig med en AMD 2800+, og det skal selvfølgelig forståes i den forstand at de yder lige meget.
-
Det skriver jeg heller ikke. Jeg skriver at en Pentium 2,8 Ghz er lig med en AMD 2800+, og det skal selvfølgelig forståes i den forstand at de yder lige meget.
Det gør den jo ikke...
En 2800+ yder nærmere som en 2.6P4...
De der XXXX+ er beregnet ud fra AMD's egen gamle kerne HVIS den havde kørt så hurtigt... Det har intet med P4 at gøre...
Men det er der desvære mange der tror...
-
Hvor mange CD'er mon der kommer? Har selv ingen anelse
-
Oprindeligt indlæg af p3t3r
Hvor mange CD'er mon der kommer? Har selv ingen anelseHvis vi er heldig, så udkommer den også i en DVD udgave, og dermed kun med én disk.
-
Oprindeligt indlæg af købkøb
Det gør den jo ikke...
En 2800+ yder nærmere som en 2.6P4...
De der XXXX+ er beregnet ud fra AMD's egen gamle kerne HVIS den havde kørt så hurtigt... Det har intet med P4 at gøre...
Men det er der desvære mange der tror...
Det er AMD´s markedsføringsteknik som hverken er fusket eller snyd. En AMD Barton der hedder 2500+ har nogenlunde samme regnekraft som en P4 2,5Ghz. Der er bare den forskel at AMD processoren "kun" kører 1860mhz..
Der er lidt info her hvis der hersker tvivl hos nogle.. AMD´s rating system
-
Oprindeligt indlæg af Dalingo
Det er AMD´s markedsføringsteknik som hverken er fusket eller snyd. En AMD Barton der hedder 2500+ har nogenlunde samme regnekraft som en P4 2,5Ghz. Der er bare den forskel at AMD processoren "kun" kører 1860mhz..
Der er lidt info her hvis der hersker tvivl hos nogle.. AMD´s rating system
Ok... Men AMD selv siger det ikke er ifht P4... De siger det er ifht en af deres egne CPU'er de går ud fra...
Og en 2600+ er ikke som en 2.6Ghz P4... Nærmere en 2.4...
-
Oprindeligt indlæg af købkøb
Ok... Men AMD selv siger det ikke er ifht P4... De siger det er ifht en af deres egne CPU'er de går ud fra...
Og en 2600+ er ikke som en 2.6Ghz P4... Nærmere en 2.4...
well i nogle tilfælde overdriver de nok lidt, men hvis en AMD 2500+ og en P4 2,5 blev test under samme forhold så ville de nok performe noglelunde ens.
Anyways, begge er nok velegnede til HL2:D -
Oprindeligt indlæg af VulpesDK
Her det offiicielle:
Minimum system requirements:
Windows98/200/Me/xp
700 MHz CPU
128 MB RAM
DX6 compatible video card
~ 3 GB free hdd spaceRecommended system requirements:
Windows98/200/Me/xp
2 GHz CPU
256 MB RAM
DX9 compatible video card
~ 4 GB free hdd spacekan også findes [EMAIL=http://www.steamgames.com/half-life2/system_requirements.php]her![/EMAIL]
hmm...min 128 ram...det er da for lidt...
3 GB HD???! det er meget