Tweak & Warez.


  • normalt er dvd filer i vob format hvis jeg husker rigtig.


    men mener du det er en fejl jeg har lukket tråden syntes jeg du skal bede en anden mod se på sagen.


    for vi kommer ikke længre her
    det ender bare med jeg bliver kaldt en blød mod der ikke burde være mod.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ^Genzo^


    :lame:


    det var ikke det jeg mente


    Hvor f... skulle jeg vide det fra, når der i Origin's svar, står at mange bruger dvd-skiver fordi der kan ligge meget mere på end en cd-skive.
    Stop med at kalde mine indlæg for lame. TAK !
    Du kan jo bare formulere dig ordentligt, så undgår vi misforståelser !!!!

  • Quote

    normalt er dvd filer i vob format hvis jeg husker rigtig.


    men mener du det er en fejl jeg har lukket tråden syntes jeg du skal bede en anden mod se på sagen.


    for vi kommer ikke længre her
    det ender bare med jeg bliver kaldt en blød mod der ikke burde være mod .


    Heeey - det har jeg sgu da overhovedet ikke lagt op til - Og med hensyn til at du lukkede tråden - så har det måske denne gang været berettiget (er så ikke opklaret pt.) - men egentlig gik tråden også på HVORFOR i er så fandens hurtige til at lukke tråde - det er i hvert fald ikke alle tråde hvor i lynhurtigt kan se at der snakkes ulovligheder.....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    man ser aldrig lovlige filer i img format
    jeg har ihvertfald aldrig set nogle


    men iso bruger mange bla dem der laver linux


    Man kan lave sine egne .IMG filer devil_dk...


    Nu må du da slappe af... Det kommer fra dig der tog backup af din FarCry CD for at slippe for det???


    Jeg har da alle mine spil på enten .IMG eller .ISO...


    MagicISO kan bla. lave det...


    Synes det er groft bare at lukke det... Og bare pga det er warez... Det siger han jo INGEN steder...


    Det kunne jo være hvad som helst...


    Måske noget lovligt .IMG???


    Chancen er måske iikke stor men ikke desto mindre...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK


    man ser aldrig lovlige filer i img format
    jeg har ihvertfald aldrig set nogle


    men iso bruger mange bla dem der laver linux


    Jeg kan lige lave en...


    Hvilken størelse vil du have???? Jeg kan lave en med en samling af et par dokumenter eller billeder på få MB... Eller jeg kunne lave en af FarCry på et par GB...

  • Jeg vil da godt forklare hvorfor vi er meget strikse om det.
    Det er vi af den simple grund, at hvis der bliver diskuteret warez her på siden, så kan politiet eller anden indstans faktisk lukke siden - og det ønsker vi ikke!


    Devil var nok lidt hurtig med den tråd der omtales her, men hellere en gang for meget end en gang for lidt. Vi prøver bare at holde siden så ren som overhovedet muligt.
    Nogle gange mindre godt end andre - men vi er jo ikke alle perfekte ;) Som man siger: Shit happens ;)

  • Quote

    Jeg vil da godt forklare hvorfor vi er meget strikse om det.
    Det er vi af den simple grund, at hvis der bliver diskuteret warez her på siden, så kan politiet eller anden indstans faktisk lukke siden - og det ønsker vi ikke!


    Det gør vi andre da så absolut heller ikke - Meeeeeeeeeen jeg vil nu stille mig ret tvivlende overfor at politiet skulle kunne lukke siden - fordi der snakkes warez - Medmindre man fra Tweak's side linker til warez eller hjælper folk med warez. Jeg kan ikke tro at diverse brugeres snak om warez i sig selv kan gøre det (går ud fra at man kan dokumentere den påstand).


    Fair nok at i ikke vil have det på forummet - Men selv om jeg ikke selv bruger warez eller har den store interesse i emnet - så synes jeg sgu I er lige hurtige nok de fleste gange - du ved - den der med "ulven kommer... ;) "



    Og så lige til ære for "ham den paranoide" : Tråden er ikke lavet for at hænge dig ud - eller kalde dig diverse skældsord - den er lavet fordi jeg undrede mig - thats all.... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jeg vil da godt forklare hvorfor vi er meget strikse om det.
    Det er vi af den simple grund, at hvis der bliver diskuteret warez her på siden, så kan politiet eller anden indstans faktisk lukke siden - og det ønsker vi ikke!


    Devil var nok lidt hurtig med den tråd der omtales her, men hellere en gang for meget end en gang for lidt. Vi prøver bare at holde siden så ren som overhovedet muligt.
    Nogle gange mindre godt end andre - men vi er jo ikke alle perfekte ;) Som man siger: Shit happens ;)


    Ja men det er vel tale om direkte warez...


    De lukker ikke siden pga tale om et .IMG fil...


    Og btw... Jeg vil MEGET gerne have et svar på det her pga jeg har spurgt SÅ mange gange...


    I lukker diverse tråde om film og spil osv pga i tror det er warez...


    Men folk der taler om 3dStudioMax som kun lige koster en halv bondegård... og Photoshop og Windows Server 2003???


    De programmer koster SINDSYG meget.... Men folk der taler om dem... Eller bruger dem de vandrer FRIT omkring herinde...


    Det er jo helt til grin???

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    det er mig der har lukket den


    vil da godt se et lovlig link til en img fil.


    hvis i kan finde en.


    Har et link til en IMG fil. Men kan ikke poste den her. Da den er i MSDN Subsricber området. (Programmerer selv derfor)


    Det er til hele .NET 2005 Beta programmerne.
    Kan selv se andre har haft samme problematik.
    http://weblogs.asp.net/mhawley/archive/2004/03/25/96489.aspx


    Så jo. Selv det lille ukendte firma Microsoft bruger IMG filer. Og regner med deres IMG filer er lovlige :]


    :boxing:

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850


  • Hmm... jeg vil faktisk give dig ret, folk snakker om at de har photoshop version 7 og 8 liggende, og det samme med 3d max ...


    og det samme med ms produkter. nt 4.0 windows 2003... det er jo altså ikke noget man bare lige kommer til uden den helt store pung fremme.


    Mht. IMG, ISO og alle de andre forskellige formater, så er det et skønsspørgsmål fra admins side. Syns i skal tænke jer lidt om, hvis der ikke direkte står at det er warez eller at det der downloadet, så kan i faktisk ikke gøre noget.


    selvom i er admin's.. så skal i stadig skønne om det er om warez eller ej, der bliver lukket mange tråde i den her tid, hvor det er berettiget, men det er som om at al den lukning af tråde er steget sidens admins til hovedet. Der bliver lukket tråde som aldrig før.


    Tænk jer om hver gang i er ved at lukke en tråd. Det kunne jo være det ikke var warez.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Jeg vil da godt forklare hvorfor vi er meget strikse om det.
    Det er vi af den simple grund, at hvis der bliver diskuteret warez her på siden, så kan politiet eller anden indstans faktisk lukke siden - og det ønsker vi ikke!


    Devil var nok lidt hurtig med den tråd der omtales her, men hellere en gang for meget end en gang for lidt. Vi prøver bare at holde siden så ren som overhovedet muligt.
    Nogle gange mindre godt end andre - men vi er jo ikke alle perfekte ;) Som man siger: Shit happens ;)


    der blev vel ikke distribueret noget som helst...


    well se på en side som shareconnector...den er ikke lukket....og den er NOGET tættere på at kunne kaldes distributør af warez.....at snakke om det får ikke politiet til at gribe ind (da det ikke er ulovligt) ....men fair nok i sætter reglerne der, så ingen er i tvivl. men bliver det slet ikke nævnt at der er tale om det så lad det da køre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • ja tråden blev lukket for hurtigt - sådan er det bare.


    og ja vi lukker tråde når det er ulovligt. Sådan er det bare og det kan DU ikke lave om på.


    Ja folk snakker også om Photoshop osv og nej - vi kan aldrig vide om de er købte, men vi gør det bedste vi kan og prøver samtidig at holde en pæn grænse.


    Som happy^ nævner kan vi ikke andet end beklage hvis vi tager fejl.


    Og hvis du synes det er til grin, synes jeg ærligt talt du bare skulle smutte :evil:

  • *nuked* gammel mand der læser ½ af hvad der bliver skrevet.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().


  • Jeg vil sige at grunden til at vi har vedtaget at det skal helt uden for tweak er måske ikke kun frygt for at få lukket siden.


    Men hvor skulle vi sætte grænsen hvis vi ikke gør det her ?


    Skulle vi tillade at folk linker til sites hvor de kan downloade warez ? - skulle vi lade folk linke til deres egne ftp-servere med warez ?.


    Det ville være en umulig opgave og det ene ville lynhurtigt tage det andet .


    Derfor er det det letteste for os, hvis vi helt bandlyser warez-snak ;)


  • Det er jeg HELT enig i...


    Men nu har jeg oplevet at en tråd blev lukket pga der var en der sagde .img fil???


    Man kan lave dem selv... Et .IMG kunne DL'es fra MS... Og man kunne lave et .IMG af HVAD som helst...


    Der var en tråd om doom3 der blev lukket pga det ikke var udkommet i danmark??? Hvad fanden er det??? Dvs man kan få det i 4-5 lande i verden men vi må ikke tale om det pga det er dansk forum og vi formoder at ingen rejser eller kan købe det online??? Det er jo kun et spil nogen doom fans har ventet på i 10 år...


    Men man kan snakke om 3dstudiomax... Og Photoshop... Og Windows Server2003...


    Jeg vil VÆDDE med at der MAX!!! er 5 der har KØBT de programmer.... Pga de koster KASSEN!


    Man må ikke snakke om .IMG filer eller en film der er udkommet i USA men ikke i DK... Eller et spil der er udkommet i USA og australien men ikke DK...


    Men et program der koster 50.000,- og man hører fra den SAMME person som bruger Windows Server 2003 at han ikke har råd til et X800XT pga det er ALT for dyrt... Og nye ram kniber pga pengene...


    Men han fandt lige 50.000 til et OS... Og så SNART longhorn kommer bruger han det??? Selvom han dagen inden snakkede om han skylder banken penge... De gamle penge... OG brugte sine ferie penge på hardware...


    Jeg synes i burde lukke for en tråd når det er TYDELIGT at det er warez... Feks hvis der er en der siger at han har hele HL2 nu... Selvom det ikke er udgivet...


    Det er warez... Eller løgn...


    Eller hvis der er en der siger han DL'ede en film på ulovlig vis...


    Og at linke til warez?? FORBUDT... Men at tale om ISO filer... Spil... Film osv bare pga de ikke er ude i DK... Eller pga de "kunne" være warez...


    Der var feks MANGE som sagde "Jeg har set shrek2" for 1½ måned siden...


    Det var jo helt vildt hvor mange der havde set den... DET kunne være Warez....


    Ikke et anonymt .IMG fil... Eller doom3 1 uge inden det udkom i DK...


  • Men igen er det svært for os at holde øje med så mange "detaljer" - derfor vil jeg opfordre de andre mods udelukkende at lukke warez-tråde der bryder sticky'en i toppen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Men igen er det svært for os at holde øje med så mange "detaljer" - derfor vil jeg opfordre de andre mods udelukkende at lukke warez-tråde der bryder sticky'en i toppen.


    Læs retningslinierne for forumet som Aerial skriver.


    Generel snal om IMG, ISO, VOB filer mm. går ikke ind under betegnelsen warez, og den tråd der omtales i starten af denne tråd er blevet lukket alt for hurtigt.


    Selv har jeg fx flere IMG filer, som faktisk er images af diverse boot diske mv, og som kan udpakkes på enten diskette, cd-rom eller DVD og som så er boot bar.


    Det der ikke accepteres er snak om software, film mv. som udelukkende kun kan være warez. Fx kommende film eller spil som kun kan være ulovlige.


    Eller hvordan man laver ulovlige kopier af det ene eller det andet. Fx hvordan tager jeg nemmest en kopi af dette Windows, Halo, LOTR til alle mine venner.


    Men igen mener jeg dette er dækket ind under de retningslinier Aerial henviser til.

  • Imo burde i nok give DEVIL_DK en reprimande da han ikke vil indrømme at han lavede en fejl ved at lukke tråden selvom Martin lige har sagt at snak om ISO eller IMG-filer ikke anses som lukningsgrund. (En mod burde kende reglerne udenad).


    Synes det er sjældent (aldrig?) han opfører sig med den modenhed og det ansvar som man regner med en moderator skulle have.