Home vs. Pro

• 1975: Microsoft founded
    January 1, 1979: Microsoft moves from Albuquerque, New Mexico to Bellevue, Washington
    June 25, 1981: Microsoft incorporates
    August 12, 1981: IBM introduces its personal computer with Microsoft's 16-bit operating system, MS-DOS 1.0
    February 26, 1986: Microsoft moves to corporate campus in Redmond, Washington
    March 13, 1986: Microsoft stock goes public
    August 1, 1989: Microsoft introduces earliest version of Office suite of productivity applications
    May 22, 1990: Microsoft launches Windows 3.0
    August 24, 1995: Microsoft launches Windows 95
    December 7, 1995: Bill Gates outlines Microsoft's commitment to supporting and enhancing the Internet
    June 25, 1998: Microsoft launches Windows 98
    February 17, 2000: Microsoft launches Windows 2000
    June 22, 2000: Bill Gates and Steve Ballmer outline Microsoft's .NET strategy for Web services
    May 31, 2001: Microsoft launches Office XP
    October 25, 2001: Microsoft launches Windows XP
    January 15, 2002: Bill Gates outlines Microsoft's commitment to Trustworthy Computing
    November 7, 2002: Microsoft and partners launch Tablet PC
    January 16, 2003: Microsoft declares annual dividend
    April 24, 2003: Microsoft launches Windows Server 2003
    October 21, 2003: Microsoft launches Microsoft Office System
    July 20, 2004: Microsoft announces plans to return up to $75 billion to shareholders in dividends and stock buybacks.

Oprindeligt indlæg af Falsk
    Så hut jeg visker blev MS etableret i 82, hvor de kom frem med MS DOS.. ikke at forveksle med IBM's DOS.. hed den ikke PC DOS??

Jep, det var PC-DOS ;)

Til emnet. Det er de færreste der vil få noget ud af at køre PRO istedet for HOME. Hvis du ikke umiddelbart kender forskellen, kan du lige så godt tage HOME. Der er en hel del ekstra management features i PRO, lidt FTP osv - men derudover er de to styresystemer stort set identiske. Kernellen er nøjagtig den samme.

Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Hmm men nu er mit hjemmenetværk rimelig simpelt.. det er bare en switch som fordeler internetstikket.. Selv micorsoft windows xp home edition, burde kunne overkomme det ;)

Helt sikkert.

I folkeskolen sad jeg med 3.11.. Ud fra bentzins indlæg er det ca. 15 år siden 3.11 udkom??

Ja - i '90 kom 3.0 og lige efter 3.11 og på skolerne har de jo aldrig haft for vane, at være up to date ;) Så det passer nok meget godt.

• Den maskine som jeg sidder ved på arbejdet, er en
    AMD K6-2 450mhz (FIC MB)
    256 mb RAM - 10gb harddisk
    Gforce2 MX 100/200 - 17" Monitor
    Opløsning 800*600 @16 bit
    Windows 98 SE2

Det kører da helt fint til alm. kontor arbejde :)

Oprindeligt indlæg af bentzin

Ja - i '90 kom 3.0 og lige efter 3.11 og på skolerne har de jo aldrig haft for vane, at være up to date ;) Så det passer nok meget godt.

HeHe ... Nå ja ... Den sidste del glemte jeg jo lige ... Skræmmende for har jo lige siddet ved en 10 år gammel PC inde på TEC i KBH i en halv times tid. Føles som flere dage. Er helt ør *G* :crazyeyes:

Oprindeligt indlæg af ramfamg
    windows 2000 er kongen

windows xp er noget lort der fu*ker nonstop

Wauu... Virkeligt et intelligent svar .... :] ...

Er du en af dem der bliver glad hvis du får 13 i en QI-test ? ... :dots: :crazyeyes:

Har jeg også hørt... Men du skal da være mere end velkommen til at komme med en begrundelse eller to.. :]

Jeg kører XP på min bærbar og 2k på min stationære, og jeg vil ikke sige XP har voldsomme problemer i forhold til stabilitet .. Begge systemer kører fint for mig, og selvom jeg måske tidligere har været lidt imod XP, har jeg da overvejet at købe endnu en XP licens og så bruge den på begge computere ..

windows 2000 er kongen

Windows XP kører sådan som du har opsat det ;) - så du må ikke være særlig god til det :T

Har kørt Win2000 i mange år og er meget glad for det, valgte dog XP sidste gang jeg skulle formatere og det kører klippe stabilt og meget godt.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

windows 2000 er kongen

Hold da helt ferie :rolleyes: - du er godt fyldt med saglig argumentation.
    Jeg kan lige fortælle dig, at efter at jeg fik XP, så har jeg så at sige ikke haft nogle nævneværdige problemer overhovedet. De få der har været, var alle sammen - pga. fejl 40. ;)