Købe alkohol...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Well... Syntes de skulle hæve alderen for hvornår man må have noget som helst med alkohol eller tobak at gøre til 18 år ....


    Kan ikke være mere enig. Så ku' det være, at man slap for at blive antastet af nogle af de lallende, storskrydende og "lamme" unge under 18 år, som tror de kan styre det hele. Bare de har fået en smule for meget "modighedsvand". På 2 sekunder kan de ændre en ellers hyggelig beværtning, til det rene helvede. X(
    Og jeg snakker ud fra egne erfaringer, som opvarter på "den lokale" i 4 år. Så havde jeg fået nok. :rolleyes:
    Kommer også på "andre" ind i mellem og der er det, det samme vanvid som udspiller sig - every weekend. :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Kan ikke være mere enig. Så ku' det være, at man slap for at blive antastet af nogle af de lallende, storskrydende og "lamme" unge under 18 år, som tror de kan styre det hele. Bare de har fået en smule for meget "modighedsvand". På 2 sekunder kan de ændre en ellers hyggelig beværtning, til det rene helvede. X(
    Og jeg snakker ud fra egne erfaringer, som opvarter på "den lokale" i 4 år. Så havde jeg fået nok. :rolleyes:
    Kommer også på "andre" ind i mellem og der er det, det samme vanvid som udspiller sig - every weekend. :(


    Til dette års "Rock i Herning" blev jeg efterfølgende meget upopulær .. Men ikke om det egentlig rager mig .. *GG*


    Jeg kom med min mening ang. 12-13 årige der lallede rundt, mildest talt totalt stive, og da jeg omtalte det på et debatforum på arrangementets hjemmeside, var "de unge" straks efter mig, og jeg blev kaldt gammeldags og jeg ved ikke hvad ..


    Selv havde jeg min første brandert på som 15 årig i kontrollerede omgivelser (ansvarlige mennesker der IKKE var mine forældre) og det, sammen med den holdning mine forældre har til alkohol - samt påvirkning af ældre søskende, har gjort, at jeg i dag har en meget afslappet holdning til alkohol .. Forstået på den måde, at jeg nemt kan more mig uden alkohol, drikker sjældent, og når jeg gør, har jeg ingen problemer med at styre det ..


    Når jeg tænker et par år tilbage, og ser på hvordan jeg, og mine nærmeste venner har opført sig, så kan jeg mange gange kun ryste på hovedet over hvordan "ungdommen" nu til dags opfører sig .. Ikke kun mht. alkohol og cigaretter, men 10 årige piger er mejet ud som nogen der er væsentlig ældre, og legetøjsproducenterne indrømmer jo selv, at piger ikke længere er en interessant målgruppe når det kommer til dukker m.v. når de når 7 årsalderen ..


    Jeg er ikke helt klar over hvor denne tendens stammer fra, det kan ikke kun være påvirkninger udefra .. Der må også være noget galt med det som jeg i hvert fald betragter som god opdragelse .. Noget jeg klart mener jeg selv har fået ..


    Og nej, jeg prøver ikke på at lyde belærende og bedrevidende .. Det er bare min mening og opfattelse af samfundet .. :)


  • Du har HELT ret ! :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Kan ikke være mere enig. Så ku' det være, at man slap for at blive antastet af nogle af de lallende, storskrydende og "lamme" unge under 18 år, som tror de kan styre det hele. Bare de har fået en smule for meget "modighedsvand". På 2 sekunder kan de ændre en ellers hyggelig beværtning, til det rene helvede. X(
    Og jeg snakker ud fra egne erfaringer, som opvarter på "den lokale" i 4 år. Så havde jeg fået nok. :rolleyes:
    Kommer også på "andre" ind i mellem og der er det, det samme vanvid som udspiller sig - every weekend. :(


    Æææh, ikke for at spørge dumt, ved også godt du er sur på mig ;) - men hvis de ødelagde stemningen på den måde, hvorfor smed i dem så ik bare ud?
    Jeg regner med at du taler om sådan et værtshus for "voksnere" mennesker - og der hører de jo egentlig ikke hjemme, slet ikke hvis de laver uro?


    I det tilfælde vil jeg nu ikke sige at det er alderen der er noget galt med, men nok nærmere opdragelsen/fornuften? Tror ikke de forandrer sig det helt store på de par år, hvis de ikke er indstillet ordentligt fra starten...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    Æææh, ikke for at spørge dumt, ved også godt du er sur på mig ;) - men hvis de ødelagde stemningen på den måde, hvorfor smed i dem så ik bare ud?
    Jeg regner med at du taler om sådan et værtshus for "voksnere" mennesker - og der hører de jo egentlig ikke hjemme, slet ikke hvis de laver uro?


    I det tilfælde vil jeg nu ikke sige at det er alderen der er noget galt med, men nok nærmere opdragelsen/fornuften? Tror ikke de forandrer sig det helt store på de par år, hvis de ikke er indstillet ordentligt fra starten...


    Er ikke sur - men undrer mig bare ind i mellem. Nå - til pointen.
    Det gjorde vi skam også. Med det samme de kom i baren, for at købe en genstand, bad vi om legitimation. Og så brød helvede løs. De havde jo siddet og "kværnet 400 bajere" inden de kom til os. Så troede de jo, at de kunne "det hele til halv pris" og spillede rigtig smartass.
    Truede både os tjenere og de rolige gæster, med at vi ville blive smadret og andre voldsomme ting.
    Nogen af dem var ikke større end man ku' ha' krøllet dem sammen og kylet dem op i træerne uden for. Men det nytter jo ikke noget - så er man jo røget ned på deres lave plan.
    På et tidspunkt fik jeg "et par på roen" af nogle unge, som jeg faktisk havde kendt siden de var små. De mente så ikke, at jeg kunne smide ud og give dem karantæne. Bare fordi de havde sparket kæben i stykker på en fredelig gæst. Virkelig absurd logik ! :rolleyes:


    Ang. alderen, så var det altid de unge der var store problemer med. De ældre gæster ville s.. hellere hygge sig og ha' det rart. Sådan er det stadig. :(

  • synes bestemt de skal se at checke id så vi gamle kan tjne en skilling ved at hente for de små :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg er faktisk tilhænger af den nye lov, men jeg er så også 22 så det betyder ikke noget for mig :D Men så der blev skrevet tidligere så er det ikke rigtig en lov der bliver overholdt..!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    synes bestemt de skal se at checke id så vi gamle kan tjne en skilling ved at hente for de små :D


    Går ud fra, det var sarkasme du lige kom med der! :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    synes bestemt de skal se at checke id så vi gamle kan tjne en skilling ved at hente for de små :D


    Total latterlig smartass kommentar X(
    Men det er jo ikke kun i denne tråd, at du kommer med sådanne :T -bemærkninger
    Det er ikke så tit jeg bruger denne smiley - men her er den faktisk meget rammende. :lame:

  • synes også at man burde indføre et kort som kan bruges til alt. er selv over 18, og synes det er lidt irriterende at man skal ahve pas med hver gang man tager på diskotek, da jeg ikke har dankort og kørekort

    CPU: Pentium4 Northwood-C 2.6GHz
    Bundkort: ASUS P4C800 Deluxe
    RAM: 2x512MB Kingston 3200 DDR 400
    Grafikkort: Club3D Radeon 9800 Pro 128MB
    HD: 36.7 GB Western Digital Raptor WD360GD (S-ATA)
    Lyd: Creative Soundblaster Audigy + Plantronics .Audio 90 Headset
    Kabinet: Chieftec Winner Workstation + NC WhisperBox + NC Magic Fleece
    PSU: Q-tec 400W
    Mus: Intellimouse Explorer 3.0 + ICEMAT
    Skærm: Sony Multiscan E220 Trinitron 17"
    ________________________________________
    PcMark 2004: 3815

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spaceman
    synes også at man burde indføre et kort som kan bruges til alt. er selv over 18, og synes det er lidt irriterende at man skal ahve pas med hver gang man tager på diskotek, da jeg ikke har dankort og kørekort


    tja.. kun kørekort.. du kan ikke bruge dankort som ID mere jo.. og slet ikke på diskoteker eller værtshuse hvor du skal være 18 for at komme ind, da man jo nu ka få dankort som 15 årig..


    synes også selv det er latterligt at folk skal blive så voldige når de drikker alkohol.. jeg bliver en lille smule destruktiv, men det er ikke noget jeg ikke kan styre

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af spaceman
    synes også at man burde indføre et kort som kan bruges til alt. er selv over 18, og synes det er lidt irriterende at man skal ahve pas med hver gang man tager på diskotek, da jeg ikke har dankort og kørekort


    Så må du jo få dig et kørekort ... Kan jo ikke være samfundets problem at du ikke har noget legitimation til når dørmændene ikke tror du er 18 ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Så må du jo få dig et kørekort ... Kan jo ikke være samfundets problem at du ikke har noget legitimation til når dørmændene ikke tror du er 18 ... ;)


    ;) Egentlig jo...det kan da ik være rigtigt at man skal betale 10.000 kroner for et legimitationsbevis, hvis man alligevel ik skal køre bil :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zigiro


    ;) Egentlig jo...det kan da ik være rigtigt at man skal betale 10.000 kroner for et legimitationsbevis, hvis man alligevel ik skal køre bil :]


    så må han jo bare lade være med at tage i byen ;) eller kun tage til privat fester..

  • Quote

    [i]Oprindeligt indlæg af Zigiro[/i
    ;) Egentlig jo...det kan da ik være rigtigt at man skal betale 10.000 kroner for et legimitationsbevis, hvis man alligevel ik skal køre bil :]


    HeHe ... Så må han rende rundt med sit pas ... Samfundet HAR jo lavet et legimetionsbevis til alle (pas) .... At han så syntes det er for kedeligt at rende rundt med er jo så hans problem ... Det virker jo ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    HeHe ... Så må han rende rundt med sit pas ... Samfundet HAR jo lavet et legimetionsbevis til alle (pas) .... At han så syntes det er for kedeligt at rende rundt med er jo så hans problem ... Det virker jo ... ;)


    Jaa, det er selvfølgelig rigtigt nok....