Købe alkohol...

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk

har vænet mig til den grimme smag nu efter min søster dater en med sukkersyge

nu smager almindelig cola forkert

8o .....lyder skræmmende.... :boxed: ...

:))

Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk

har vænet mig til den grimme smag nu efter min søster dater en med sukkersyge

nu smager almindelig cola forkert

Eeew dude :baby: :)) Aj det sq fair nok hvis folk vil drikke light. IMO kan jeg bare ikke se hvorfor, når man skal have noget cola så skal man have noget ordentlig ;) BTW, nice indhold du har i dit skab, hehe :D Fik også lige selv en flaske Sambuca fra en ven som havde været i tyskland for nylig.. Uuhm nam nam :)
    #Slammand --> Ja det er fuldstændig absurd at børn / unge skal have deres debut med alkohol i fx Aalborg på blå mandag, hvor de går ind i en kiosk og købe fx en 1 liter vodka og så pøler den ned og tonser rundt ikke kun til fare for dem selv! :roller: Jeg indrømmer da gerne at jeg smagte et par øl på min blå mandag, men det blev så også ved det!
    Og ja, det med at blande øl og sprut sammen er en meget dum idè :dots: :crazyeyes: Hehe

#Slammand --> Ja det er fuldstændig absurd at børn / unge skal have deres debut med alkohol i fx Aalborg på blå mandag, hvor de går ind i en kiosk og købe fx en 1 liter vodka og så pøler den ned og tonser rundt ikke kun til fare for dem selv! Jeg indrømmer da gerne at jeg smagte et par øl på min blå mandag, men det blev så også ved det!

Jeg drak da også et par enkelte øl blå mandag, men enig om at det er slemt. Har da selv set et par stykker blå mandag som ikke blev hentet af en Taxa, men af ambulancen, skræmmende.

Men okay, de kan også købe stoffer så hvorfor da ikke også sprut :rolleyes: Syntes godt nok det er slemt at se 14 årige, som er stoffer, og vide hvor let det er af skaffe-

Og ja, det med at blande øl og sprut sammen er en meget dum idè

Ja, det kan sku gå grueligt galt - Men det kan begge dele sådan set også alene :P

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

Oprindeligt indlæg af Dare_Devil

Ikke for at være bedrevidende, eller noget overhovedet... Men jeg syntes, at du fremstiller det sådan, at alle under 16, der indtager alkohol, er mega dumme... Sådan behøver det nødvendigvis ikke at være! Jeg er under de 16, og jeg kan godt finde på at drikke lidt med vennerne i ny & næ, og det er der altsår ikke nogen der tager skade af - bortset fra os selv! Syntes ikke det gør noget, at man drikker, bare man kan styre det!!

Nu skrev jeg faktisk nogle af . . . og IMO så er det ikke alle.
    Er da helt enig i, at det er i orden når der drikkes med måde. Men problemet er, at jeg sjældent har oplevet unge drikke med måde - tværtom. Som jeg har skrevet andetsteds, så har jeg oplevet en del på den beværtning hvor jeg arbejdede i 4 år + det som jeg oplever, når jeg en gang i mellem kommer forbi den "lokale" i weekenden. Og det er totalt blæste og oppustede unge som laver ragnarok. Både på værthusene og ude på gaderne.
    Virker som om de skal skjule deres mindreværks komplekser og derfor spiller både Rambo og leger Streetfigther på en gang. X(

Oprindeligt indlæg af bentzin
    Er da helt enig i, at det er i orden når der drikkes med måde. Men problemet er, at jeg sjældent har oplevet unge drikke med måde - tværtom. Som jeg har skrevet andetsteds, så har jeg oplevet en del på den beværtning hvor jeg arbejdede i 4 år + det som jeg oplever, når jeg en gang i mellem kommer forbi den "lokale" i weekenden. Og det er totalt blæste og oppustede unge som laver ragnarok. Både på værthusene og ude på gaderne.
    Virker som om de skal skjule deres mindreværks komplekser og derfor spiller både Rambo og leger Streetfigther på en gang. X(

Nu skal man jo også lige tænke på at du bor i Brøndby ;)

Jeg er ikke sikker, men tror du ik' det gør en forskel? :)

Oprindeligt indlæg af Zigiro

Nu skal man jo også lige tænke på at du bor i Brøndby ;)

Jeg er ikke sikker, men tror du ik' det gør en forskel? :)

OMG - hva' h...... er det for en gang l... at lukke ud X(
    Og så de der smlieys X( [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/storm2.gif
    Tror du kun det er i Brøndby at unge drikker sig fra sans og samling ? Hvor dum kan man være !!!!!!!
    Godt nok har du stadig meget at lære - men så meget troede jeg ikke. Du fatter bare ikke en s... 8o
    Det eneste du kan finde ud af - er at blande dig i alt og komme med mærkelige postulater eller kiksede indlæg.
    Du behøver at ikke svare. For jeg er færdig med at kommunikere med dig. Du er simpelthen for dum til mig. X(

Til jer andre på tweak, så undskylder jeg for mit meget vrede indlæg. Men det er ikke første gang, at den knægt har provokeret, med sine stupide indlæg/svar over for mig. Så tænder jeg altså af. :(

• Så du! - tag den nu liiiige med ro! X(
    Du kan sq ikke tillade dig at svine mig til på den måde, uden i det mindste at give mig en forklaring på noget som helst!
    Jeg har aldrig nogensinde sagt eller ment at andre unge ikke drak - men efter mine EGNE opfattelser, så kan mange af de unge fra Brøndby godt have tendens til at være lidt mere "rå" end de fleste andre steder i landet - Det er ikke noget jeg har sagt er sikkert, derfor spurgte jeg dig oven i købet om det, for at høre hvad du mente, hvorefter jeg istedet for et roligt svar, får kastet en sæk lort i hovedet, hvad bilder du dig i det hele taget ind?? :rolleyes:

Jeg har ærlig talt hele tiden syntes du var en af dem her på tweak som var helt fin - også selv om jeg selvfølgelig har skrevet ting som du ikke brød dig om...
    Tro på det eller lad vær! - der var jo nok også en grund til at jeg tilsluttede mig den gave som vi var en del stykker om at give - og det var sq ikke for at virke "god", over for alle andre her! det var sq for DIN skyld !

At jeg har ting at lære, er der da ingen tvivl om, der har alle sq - man lærer (forhåbentligt) mens man lever!
    Jeg er ikke værre end andre, bare fordi du hidser dig op over hvad jeg skriver - slå dog koldt blod i årene og giv mig et fornuftigt svar i stedet for al den brok evigt og altid! Jeg kan skam sagtens klare sandheden, men jeg fortjener da i det mindste et ordentligt svar, som jeg selv har givet dig - også selv når du blev sur...

Om du vil stoppe med at tale til mig, er 110% op til dig selv - men nu har jeg ihf. sagt hvad jeg mener om sagen, så håber jeg du vil tage den til eftertanke og give mig et svar på det.

På forhånd tak - og godnat.

• Så får du lige et sidste svar: Når du lukker l... ud så får du svar på tiltale.
    Du kommer tit med svar el. bemærkninger taget ud i den blå luft !
    F.eks.:". . . så kan mange af de unge fra Brøndby godt have tendens til at være lidt mere "rå" end de fleste andre steder i landet" Totalt kikset og latterlig bemærkning.
    Den måde du gør det på er også altid helt kikset. Du sætter et par smileys efter og tror at så går det hele nok.
    Jeg har - og flere andre - sagt/skrevet det flere gange - du mangler simpelthen situationsfornemmelse og skal nok overveje en ekstra gang, hvad det er du mener, inden du taster.
    Sidst du blev mindet om det - hjalp det faktisk. Men nu virker det, som om du er tilbage i samme - IMO tåbelige - situation.
    Det var så mine sidste ord - for tålmodigheden er brugt op. Tror simpelthen ikke du kan el. vil forstå det.

Oprindeligt indlæg af Zigiro
    men efter mine EGNE opfattelser, så kan mange af de unge fra Brøndby godt have tendens til at være lidt mere "rå" end de fleste andre steder i landet -

uha en dum kommentar.

Hvis du tager indbyggertal i forhold til voldstilfælde så er Allinge og Rønne på Bornholm i top 3. (selv bornholmer)

og på den "hitliste" der blev lavet (ca 2 år siden) var Brøndby slet ikke på.

Tror du skal pakke dine små fordomme lidt væk. Dit problem er ikke dine udtalelser som sådan, men mere at du udtaler det somom du rent faktisk VED det, hvilket jo overhoved ikke er tilfældet her

Oprindeligt indlæg af Aerial
    uha en dum kommentar.

HeHe ... :))

Hvis du tager indbyggertal i forhold til voldstilfælde så er Allinge og Rønne på Bornholm i top 3.

Hm okey ... :boxed: ... og mig som troede at de kun drak og kne**** der ovre ... :)) ... Men det ene følger jo ofte med det andet.

Har lige været der ovre i 2 uger. Fandme dejligt om sommeren når man tager sig til at få sig en kæmpe krølle-bølle-softice eller hvad de nu kalder det på havnen i gudhjem .... og en tur på hammeren med en flot udsigt over havet er jo også nice for at slappe lidt af imens man sidder på toppen er ruinen. Derfra er der sgu en flot udsigt.

(selv bornholmer)

Reklame ... *G* :))

• Baaah ! - Jeg har lige fra starten fastholdt at det kun var af EGNE erfaringer - og IKKE noget jeg har det fjerneste bevis af - nu begynder du vel ikke også? :))
    Og jeg ved også godt det kan være et følsomt sted for nogen, når man snakker om deres hjemby, derfor forsøgte jeg at mildne stemningen med de førnævnte "idiotiske, kiksede, dumme, stupide" smilies - og samtidig synes jeg selv at jeg gjorde det tydeligt nok ved at skrive at der var tale om en ERFARING - hvilket i sig selv slet ikke behøves at være rigtigt

Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Ikke for at generalisere, men tror at alle dem der bor i Helsingør ville være glade hvis de fik 13 i en IQ-test ... :)) *G*

Nu må jeg hellere komme efter dig Grillrotten - du har jo "kritiseret" min hjemstavn *GG* :]

• Så lige TV2 Lorry:
    En visefestival i Dragør fik en tumul­tarisk udgang, da en gruppe unge nægte­de at acceptere, at festen var slut.

Ved 02-tiden ville politiet lukke værtshusene, og det ophidsede gemyt­terne i en sådan grad, at en politi­bil blev lagt om på siden og en anden fik smadret frontruden.

Tårnby Politi rekvirerede hjælp fra kollegerne i København, og 15 unge mellem 15 og 25 år blev anholdt. Desuden blev en 14-årig pige også taget med. Hun blev dog kørt hjem til sine forældre.

Herudover er der lidt rystende statistik:
    Nyere undersøgelser konstaterer at danske skolebørn i alderen 15-16år har EM-rekord i druk og dokumenterer at der er god grund til at være bekymret for de unges drikkevaner.

De unge drikker generelt mere - ligesom de voksnes forbrug er steget kraftigt gennem årene.

Siden 1984 drikker dobbelt så mange af de 15 årige piger og 3 gange så mange af de 15-årige drenge alkohol hver uge.

38 % af de 15 årige piger drikker mindst en gang om ugen.

17 % af eleverne i 9.klasse drikker mere end de 21 genstande Sundhedsstyrelsen betragter som grænser for overforbrug.

77 pct. af alle 15-årige har været kanonfulde mindst én gang, og at 66 pct. har prøvet det flere gange.

Det er ikke ualmindeligt, at børn på 11 år har prøvet at være fulde:
    Hver 5. dreng i 5. klasse har prøvet at være fuld
    10 % af de 13 årig drikker ugl.

Forbrugere af alkohol kostede i 1996 samfundet
    mellem 7 og 10 milliarder kroner- ikke i indkøb og forbrug, men alene set ud fra misbrugets økonomiske konsekvenser.(sundhedsmæssige og sociale omkostninger ved alkohol samt omkostningerne ved alkoholrelateret kriminalitet, forskning, information m.m)

(Kilder: WHO, Ritzau, Berlingske Tidende,Politiken,
    Børsen, Sundhedsstyrelsen og NetDoktor)

• he he ja det er en rigtig dejlig ø, men det er ofte også i de små lokalsamfund at folk hurtigt tænder af.

Synes tolenrencetærsklen her i Kbh er en del større end derhjemme. Også derfor jeg heller ikke kan lade være med at kommentere når der kommer en "brøndby = vold" kommentar ;)

• Nejha, jeg har også lige været en uge på klippeøen :P Synes dog det var lidt for kedeligt til at jeg gider tage derover igen de første 10 år. Måske var det bare vejret der gjorde det, for der var eddermanme schei** vejr, men indrømmet, der er pokkermer meget og se på, og det er skønne omgivelser! :) Og tordenvejr lyder fucked up sejt derovre :T He he.. Nåede dog kun at få en lille krøllebølle softice, der var sq ikke rigtigt vejr til andet. Men ellers tror jeg da godt at jeg kunne ha fundet på at købe en eller anden kæmpe softice, eller den der apollo-is til 93 kr eller hvad den nu koster :)) Boede desværre ikke i Gudhjem, var kun derinde et kort smut på et eller andet sted kaldet pandekagehuset, men på en stener camping i Allinge :rolleyes:
    Aerial - Et levende bevis på at ikke alle bornholmere er fiskebumser og drukkenbolte.. He he eller noget ;) ( Antyder ikke noget om at bornholmere er det eller noget ! )

Edit: Sorry for offtopic btw..

he he ja det er en rigtig dejlig ø, men det er ofte også i de små lokalsamfund at folk hurtigt tænder af.

Synes tolenrencetærsklen her i Kbh er en del større end derhjemme. Også derfor jeg heller ikke kan lade være med at kommentere når der kommer en "brøndby = vold" kommentar ;)

Ja, jeg ved det også godt - hader selv når andre generalisere, og så hårdt var det jo altså heller ik' ment - men tænkte bare at det kan jo godt være muligt at der er FLERE af slagsen i Brøndby - Jeg stilte det også op som et spørgsmål, så man evt. kunne sige "nope, det passer ikke..." - så jeg kunne sige "Nå okay, fint nok" ;)

he he ja det er en rigtig dejlig ø, men det er ofte også i de små lokalsamfund at folk hurtigt tænder af.

Jeps ... En eller to uger der ovre med arbejdet om sommeren er GULD ... Afslappet fordi man har FRED... *G* .... og godt med overarbejde hvis man vil fordi det bliver sent mørkt. og dejlige senge og solarie på fredensborg i Rønne ... Bare mega-nedtur at SHAG har lukket deres netcafé i Rønne. Den var skod, men klart bedre end ingenting når man var der ovre med nogle som også nørdede DC osv... :))

Tja ... Kan ikke snakke om at vokse op eller bo på Bornholm ... Ville jeg sgu ikke. Det er ikke lige mig, men har boet nogle år i Svendborg ... Der drikker de også som et hul i jorden fordi der ikke er så fandes meget at lave og der er en HELVEDES masse skoler osv ... De var også lidt småtossede til tider, men syntes nu mere man skal kigge bag sig i KBH ... Ikke direkte, men syntes der er langt større chance for at rende på psykopater i KBH ... Eller også er jeg bare god til at finde dem. *G* .... Måske fordi der er så mange fremmede ... i de "små" byer kender man mere hinanden enten direkte eller også kender de folk man kender andre osv ... Fordele og ulemper ... Især når det kommer til tøserne efter nogle år. Så kan det jo næsten ikke andet end gå galt. *G*

Oprindeligt indlæg af marquis1
    Nejha, jeg har også lige været en uge på klippeøen :P Synes dog det var lidt for kedeligt til at jeg gider tage derover igen de første 10 år. Måske var det bare vejret der gjorde det, for der var eddermanme schei** vejr, men indrømmet, der er pokkermer meget og se på, og det er skønne omgivelser! :) Og tordenvejr lyder fucked up sejt derovre :T He he.. Nåede dog kun at få en lille krøllebølle softice, der var sq ikke rigtigt vejr til andet. Men ellers tror jeg da godt at jeg kunne ha fundet på at købe en eller anden kæmpe softice, eller den der apollo-is til 93 kr eller hvad den nu koster :)) Boede desværre ikke i Gudhjem, var kun derinde et kort smut på et eller andet sted kaldet pandekagehuset, men på en stener camping i Allinge :rolleyes:
    Aerial - Et levende bevis på at ikke alle bornholmere er fiskebumser og drukkenbolte.. He he eller noget ;) ( Antyder ikke noget om at bornholmere er det eller noget ! )

Edit: Sorry for offtopic btw..

HeHe ... Jeg hyggede mig nu der ovre. Men det er nok også kun fordi det var med arbejdet osv ... ;)

Oprindeligt indlæg af bentzin

How :O .. Sorry.. Havde ikke lige set det... Ville bare lige pointere, at det ikke er alle...
    Men jeg giver dig fuldstændig ret i, at når de opføre sig som du fortæller, er de da fuldstændig vanvittige..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]