Stemmer du på søndag?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Jeg synes det er dicideret uciviliceret ikek at udnytte den frihed og stemmeret vi har.. et elelr andet sted er det at gøre grin med alle de andre lande som har kæmper i flere årtier for at få demokrati...


    I øvrigt mener jeg ikke at man skal brokke sig hvis man ikke slev har afgivet stemme...


    Så ja.. jeg stemmer på Søndag, og håber da også i andre vil give jeres stemme... ligegyldigt hvor i sætter krydset !


    Skulle lige til at skrive det samme...


    stemmer man ikke, ja så brokker man sig sq heller ik'! :rolleyes:

  • 100% jeg skal stemme.... som en del af det danske samfund føler jeg at det er min pligt at sætte mig ind i ting som vedrøre vores land og da bestemt også at kaste min stemme når muligheden byder sig...


    Jeg har meget afsky og foragt for folk der ikke stemmer... jeg kan respektere at folk har en anden holdning end mig og stemmer der efter men slet ikke at stemme burde næsten være ulovligt...


    Fed7haS - Der går ind for stemme mødepligt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    100% jeg skal stemme.... som en del af det danske samfund føler jeg at det er min pligt at sætte mig ind i ting som vedrøre vores land og da bestemt også at kaste min stemme når muligheden byder sig...


    Jeg har meget afsky og foragt for folk der ikke stemmer... jeg kan respektere at folk har en anden holdning end mig og stemmer der efter men slet ikke at stemme burde næsten være ulovligt...


    Fed7haS - Der går ind for stemme mødepligt..


    Stemme og mødepligt er jeg så ikke enig med dig i.
    Der findes dem, der overhovedet ikke interesserer sig det mindste for politik og alligevel går de ind og stemmer. Problemet er så, at de ikke aner hvad de stemmer på og hvorfor ? Det kan jeg ikke se det smarte i. Så må de IMO hellere undlade at stemme. ;)

  • I det tilfælde burde de selvfølgelig lade være at stemme.. så dicideret mødepligt mener jeg ikke der skal være.. men mener bare at folk burde have en moralsk mødepligt.. eftersom at jeg ikke emner man respekterer de værdier vores samfund er bygget på, hvis man undlader at stemme.. hvem man så stemmer på er i mit hovedet fuldstændig ligegyldigt!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slammand


    Nej hvor politisk... :))
    Den første og grimmeste? Når vi ikke gider ha' personen, sender vi bare vedkommende til Bruxels(what ever)? Så kan alle EU-medlemmerne sidde og kigge på ham i stedet for :)) :]



    Synes ikke der har været så meget i fjernsynet om hvem der støtter hvilket :boxed:


    Hehe, nu var det også mere for sjov, eftersom ingen af os har den fjerneste idé om hvem vi vil stemme på. ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Stemme og mødepligt er jeg så ikke enig med dig i.
    Der findes dem, der overhovedet ikke interesserer sig det mindste for politik og alligevel går de ind og stemmer. Problemet er så, at de ikke aner hvad de stemmer på og hvorfor ? Det kan jeg ikke se det smarte i. Så må de IMO hellere undlade at stemme. ;)


    Hvis man ikke ved hvad man skal stemme, og ikke gider sætte sig ind i politik, og hvad der foregår i samfundet udenfor ens egne fire vægge, så kan man da i det mindste stemme blankt .. Det synes jeg siger mere end det at lade helt være med at stemme .. For så er man jo vitterlig totalt ligeglad ..


    Ved godt der ikke er voldsom stor forskel på at lade være med at stemme, og så stemme blankt, jeg mener dog der er en vigtig signalværdi i det ..


    Folk himler op om hvor dårlige danske politikere er, men jeg mener ikke man kan tillade at brokke sig, hvis man ikke selv gider gøre en aktiv indsats for at ændre det ..

  • jeg er under 18, så jeg kan ikke stemme, men vil til hver en tid stemme nej - syns at vi har cetraliseret alt for megt magt i bruxel ... kan jeg ik li...


    Det samme som centraliseringen i berlin i 40'erne.

  • Jeg er enig med mange af jer men også MEGET uenig med mange af jer..


    Til at starte med vil jeg sige at jeg IKKE stemmer på søndag!


    Nogle af jer mener at det er ligemeget hvem man stemmer på osv., BARE MAN STEMMER!! Det er fuldstændigt sindsygt efter min mening!
    Jeg synes at folk som ikke ved hvad det handler om skal holde sig LANGT væk fra stemmeboksen, og det er også grunden til at jeg ikke selv skal stemme!


    At tvinge folk til at stemme ville være sindsygt! Jeg synes tvært imod at folk skal gøre sig fortjent til at få lov til at stemme! Man burde indføre at man skulle bestå en test om et givet emne for at få lov til at stemme!


    Ignorance er demokratiets største svaghed! Tro mig.. Jeg går ind for demokrati! Men jeg mener at folk som ikke ved hvad det handler om ikke skal have lov til at bestemme! Det er jo en del af vores natur og grundlæggende i vores samfund at når en person ikke er i stand til at foretage meningsfulde og fattede beslutninger så fratager vi dem retten til at gøre det! Det sker med udviklingshæmmede og med ældre som bliver senile og hvad ved jeg!


    Jeg aner ikke ret meget om EU så derfor stemmer jeg ikke !


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520


  • Jeg kan ikke stemme da jeg er 15...
    mht. fartgrænsen så er der blevet lavet en undersøgelse om at hvis en bilist kører 110km/t fra Kbh til esbjerg kommer han "kun" 8 minutter senere end ham der kører 130km/t

  • Efter min mening vilde den optimale løsning være at have et skole fag der handlede om danmark og hvores regerings form osv... og her skulde man så gå til en eksame og her skulde man bestå for at få stemme ret...


    Så er vi ude over folk der stemmer uden at vide hvad de stemmer på osv...


    Fed7hasS

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Efter min mening vilde den optimale løsning være at have et skole fag der handlede om danmark og hvores regerings form osv... og her skulde man så gå til en eksame og her skulde man bestå for at få stemme ret...


    Så er vi ude over folk der stemmer uden at vide hvad de stemmer på osv...


    Fed7hasS


    Samfundsfag ;) - Men det burde måske også handle mere om det politiske!

  • Jeg er desværre 5 mdr fra at kunne stemme :(

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • jeg gider ikke stemme,da politik siger mig ingenting og jeg på ingen måder kan sætte mig ind i det.


    politikere er også de mest utroværdige mennesker der findes...lover en hel masse,holder det aldrig.


    derfor stemmer jeg ikke


    spild af tid for at sige det pænt

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Garfield


    Jeg kan ikke stemme da jeg er 15...
    mht. fartgrænsen så er der blevet lavet en undersøgelse om at hvis en bilist kører 110km/t fra Kbh til esbjerg kommer han "kun" 8 minutter senere end ham der kører 130km/t


    hvorfor det??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fed7haS
    Efter min mening vilde den optimale løsning være at have et skole fag der handlede om danmark og hvores regerings form osv... og her skulde man så gå til en eksame og her skulde man bestå for at få stemme ret...


    Så er vi ude over folk der stemmer uden at vide hvad de stemmer på osv...


    Fed7hasS


    Og hvad så 10 år efter man har været til den eksamen? Så er mange af partierne jo ændret og politikkerne skiftet ud, gået på pension og whatever..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520