Krigens bekostning!

  • Tja, det er deres penge, så hvis de vil bruge dem på at lege med deres krigsudstyr, så skal de vel have lov til det. Der er sgu heller ikke nogen der skal bestemme hvordan jeg skal bruge mine penge, så kan ikke se hvordan noget andre end amerikanerne OVERHOVEDET skulle have noget at sagt hvordan USA bruger deres penge ... Hvis man ser bort fra at krigs er noget skidt noget ... Men uden krig kunne det måske blive endnu mere skidt. Det er så en hel anden snak. I visse tilfælde kan en krig desværre være nødvendig. Vil ikke udtale mig om USA´s krige for det emne er uddebateret syntes jeg... og nu er denne tråd jo også bare om hvor mange penge de bruger ...


    Men man kunne jo lave en ligende tæller for NASA´s Mars-Projekt og i nogles øjne er det lige så meget spild af penge ... Men igen ... Det er ikke vores penge og der er jo ingen her der vil have at andre blander sig i ens eget budget ...


    Brødføde Afrika i 5 år ? ... Jamen, du sender da bare 50% af din løncheck istedet for at spille hellig og komme med kommentarer om andres penge så ... :)) ... :))

  • Skulle der være en tæller som man som dansker har ret til at brokke sig over uden at virke smålig, så skulle det nok være en tæller over hvor mange penge vi bruger på vores politikere ... De får uden tvivl mere end de yder for ... og i verden som vores, så skal vi jo se resultat for VORES penge. Ellers også er det bare mig der fortrækker det sådan ...


    ... Eller måske en tæller over hvad danmarks samfunsnassere koster os .... og så må man jo selv finde ud af hvor grænsen går før man er samfundsnasser ... :))

  • Nu er det jo ikke sådan at man kan betragte USA som et lukket system, men snarere som en integreret del af verdensøkonomien. Når en så stor økonomi vælger at bruge så mange penge på forsvar kan det ikke undgås at dette har en afsmittende effekt på resten af verdens økonomi. Derfor er det ikke alene USA's sag hvad de vil bruge deres ressourcer på.


    Jeg tvivler endvidere stærkt på at den almindelige amerikaner hellere vil have krig i Irak end mad i munden.


    Vil man være supermagt følger der en række internationale forpligtelser med og det er da rimeligt tankevækkende at man kunne have konverteret alle de spildte ressourcer på så meget konstruktivt, hvis der havde været en anden cowboy ved roret i USA.


    Om man så synes at USA er på den rette eller forkerte kurs overfor Irak er jo en anden sag
    :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Nu er det jo ikke sådan at man kan betragte USA som et lukket system, men snarere som en integreret del af verdensøkonomien. Når en så stor økonomi vælger at bruge så mange penge på forsvar kan det ikke undgås at dette har en afsmittende effekt på resten af verdens økonomi. Derfor er det ikke alene USA's sag hvad de vil bruge deres ressourcer på.


    Jeg tvivler endvidere stærkt på at den almindelige amerikaner hellere vil have krig i Irak end mad i munden.


    Vil man være supermagt følger der en række internationale forpligtelser med og det er da rimeligt tankevækkende at man kunne have konverteret alle de spildte ressourcer på så meget konstruktivt, hvis der havde været en anden cowboy ved roret i USA.


    Lukket system eller ej, så vil man jo aldrig med god ret kunne ind og bestemme over andre folks pengene uden en MEGET gyldig grund. At man ikke syntes de bruger dem rigtigt er jo ikke just grund nok ... Jeg syntes heller ikke at NASA bruger deres penge på en fornuftig måde ... Men det er måske fordi jeg ikke deler deres gejst når det kommer til Mars.


    Så ifølge dig, så gælder det altså at jo flere penge man har, jo mindre ret til at bestemme hvad de skal bruges på ? ... :)) .... Syntes heller ikke selv at de ~250 Millarder dollars som de vist bruger på forsvaret der ovre er fandes godt brugt, men det kunne være langt værrere... og det er ikke mine penge, såå...


    og så længe USA har den rolle i verden som de har, så svækkes dollaren jo ikke just fordi de bruger pengen på misiler osv ... At de så bruger dem til at bombe civile mennesker er så måske ikke det smarteste, men det er jo så noget andet ...


    Det ville derimod svække vores økonomi hvis vi smed penge i det bundløse hul som også kaldes Afrika... Hvis man skulle være grov og snakke ren $ som tråden jo går ud på ... og det går jo ikke ud på om en amerikaner vil have krig eller mad i munden ... Der blander du jo en del sammen .... men mere om USA skal have sit krigslegetøj eller om asfikanerne skal have en skål ris de kan dele 10 mennesker eller hvad det nu bliver til ... Dråber i havet ...


    og ja, tvivler nu også MEGET på rigtigheden af den tæller ... men ja, syntes da at ting som uddannelse, helbred osv er vigtigere ting at bruge penge på end krigslegetøj, men uden krig, ingen frihed, intet valg ... og nej, snakker ikke om den pågældende krig ...


    Når det kommer til danmark, så syntes jeg SERIØST at vi skulle nedlægge vores pinlige undskyldning af et "forsvar" og erstatte den med en telefonsvarer der siger "Vi overgiver os".... De penge er langt bedre brugt på det danske velfærdsystem som har et par buler hist og her så som "ventelister" på sygehuse som er et ord der egentligt ikke burde findes den i grad som det gør... Eller politikernes indkøb af U-både for milliader ... Helt ærlig ... Der er sgu rigeligt med ting man kunne tage fat på her i landet uden at få ondt i røven over hvad andre gør ... Men det er jo den menneskelige natur når den er mest underholdende ... :))

  • Neej, jeg begynder også godtnok at tvivle mere og mere på at Bushs mål kun var at få Saddam af banen. :rolleyes: Der er også den her.. http://www.iraqbodycount.net/


    Edit:

    Quote

    Når det kommer til danmark, så syntes jeg SERIØST at vi skulle nedlægge vores pinlige undskyldning af et "forsvar" og erstatte den med en telefonsvarer der siger "Vi overgiver os".... De penge er langt bedre brugt på det danske velfærdsystem som har et par buler hist og her så som "ventelister" på sygehuse som er et ord der egentligt ikke burde findes den i grad som det gør... Eller politikernes indkøb af U-både for milliader ... Helt ærlig ... Der er sgu rigeligt med ting man kunne tage fat på her i landet uden at få ondt i røven over hvad andre gør ... Men det er jo den menneskelige natur når den er mest underholdende ...


    Fuldstændig enig!! At du præsenterer din holdning på en griner måde er så en anden side af sagen! :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Jeg tvivler endvidere stærkt på at den almindelige amerikaner hellere vil have krig i Irak end mad i munden.


    De har da vist fået rigeligt med mad :)) Så fede og ulækre som efterhånden mange af dem er.


    Til alt det med økonomi :roller: Det vil jeg slet ikke udtale mig om. Da jeg, som de fleste alm. mennesker ikke ved nok om, til at kunne udtale sig andet end holdningsmæssigt. For rigtig viden om, hvordan det hele hænger sammen, er der ikke mange som har. Og slet ikke herinde :boxing: ;)

  • Jeg har kun én ting at sige: :boxed:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • He He..nej du har ret det er faktisk temmelig sundt for dollaren med den kapitalindsprøjtning som krigen giver hjemmemarkedet.


    Men nu viser tælleren jo faktisk også en række alternative indenlandske formål som pengene kunne være anvendt til i stedet for at føre krig - Amerikanerne er generelt uinteresserede i udenrigspolitik - med mindre det truer deres billige benzin og olie - derfor tror jeg godt man kan regne med at de fleste amerikanere synes krigen i Irak er spild af ressourcer - især når 11.9 efterhånden er lang tid siden.


    Hvad angår u-lands støtten så skal man heller ikke der være alt for blåøjet - størstedelen af den danske støtte går jo tilbage til Danmark i form at kontrakter med danske virksomheder om projekter i u-landende og er derfor samlet set ikke en særlig dårlig forretning.


    Reelt set kan man se u-lands bistand som en langsigtet investering, med det formål at holde afrikanerne (og andre) hjemme i deres egne lande i stedet for at oversvømme Europa som illegale flygtninge og dermed true vores velfærdssystemer.


    Hvad angår det danske forsvar er jeg helt enig - nedlæg det hjemlige værn og opret en international styrke som vores mere psykopatiske jenser kan melde sig til. Efter sigende (i hvert fald i Danmark) er Danmarks soldater jo i høj kurs når det gælder internationale opgaver..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    He He..nej du har ret det er faktisk temmelig sundt for dollaren med den kapitalindsprøjtning som krigen giver hjemmemarkedet.


    Jep ...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Men nu viser tælleren jo faktisk også en række alternative indenlandske formål som pengene kunne være anvendt til i stedet for at føre krig -


    ... Ja, hvor står der hvor mange tons vingummi-bamser man kunne købe hvis vi nu ikke havde haft en vietnam-krig ?... Eller 2. verdenskrig ?.... Eller alle havde stoppet med at ryge ?... :))



    Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Amerikanerne er generelt uinteresserede i udenrigspolitik - med mindre det truer deres billige benzin og olie - derfor tror jeg godt man kan regne med at de fleste amerikanere synes krigen i Irak er spild af ressourcer - især når 11.9 efterhånden er lang tid siden.


    Tja ... Så vi er begyndt at udtale os på vejne af over en kvart milliard mennesker ?... :)) ... Ved ikke hvor stor opbakningen bag bush er, men den er vel stor nok siden det hvide hus stadig står der.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Hvad angår u-lands støtten så skal man heller ikke der være alt for blåøjet - størstedelen af den danske støtte går jo tilbage til Danmark i form at kontrakter med danske virksomheder om projekter i u-landende og er derfor samlet set ikke en særlig dårlig forretning.


    Ja, det er penge ned i et bundløst hul ... Det eneste gode der kommer ud af det er god PR for det ændre ikke noget ... og når det ikke ændre noget, så kan det ikke gøre nogen stor forskel.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Reelt set kan man se u-lands bistand som en langsigtet investering, med det formål at holde afrikanerne (og andre) hjemme i deres egne lande i stedet for at oversvømme Europa som illegale flygtninge og dermed true vores velfærdssystemer.


    HeHe ... Et hegn og lås på hoveddøren kunne gøre det samme. Er sådan jeg holder min nabo væk og uvedkommende fra mit hjem...


    Quote

    Oprindeligt indlæg af mulvad
    Hvad angår det danske forsvar er jeg helt enig - nedlæg det hjemlige værn og opret en international styrke som vores mere psykopatiske jenser kan melde sig til. Efter sigende (i hvert fald i Danmark) er Danmarks soldater jo i høj kurs når det gælder internationale opgaver..


    International styrke ? ... Ad ... De kunne oprette et EU-værn hvis de vil det, men sgu ikke for min skyld. Alt i alt, så vil det være formåltsløst da dem der sidder i toppen at millitær-kagen ikke har nogen nosser ... og der er dermed ikke brug for en hær. Uanset hvad man kalder den. Eller vi skal måske lave flere babysitter-aktioner som i jugoslavien så vi kan få nogle danskere slået ihjæl imens de står og siger "du må ikke. du må ikke" med en hævet pejefinger ... Come on... its a joke ...


    USA er alt for krigsliderlige ja ... Men i det mindste har de nosser til at gøre noget de føler er rigtigt og risikere en røvfuld hvis de nu tager fejl. Modsat danmark, EU osv som holder os til venlige "politi-aktioner" som ikke skaber andet end arbejde til divsere gravere på kirkegårde rundt omkring i hjemlandene.

  • Hvor sygt! :boxed:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hvaa'.. Grill!.. Du får da skrevet en hel roman her inde!.. hehe... :))
    Ikke fordi det gør noget.. ;)


    Med hensyn til Krig.. jaa.. så er jeg sku ligeglad med hvor mange gysere de smidder i det skidt... Og at skulle smide pengene til Afrika i stedet.. njaa.. De har sku fået rigeligt!.. Ikke fordi jeg er vild racist eller noget, men de ødelægger sku mange ting for sig selv.


    Sålænge krigen blir i Irak, så er jeg sku tilfreds.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Jep ... .


    Helt enig ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tja ... Så vi er begyndt at udtale os på vejne af over en kvart milliard mennesker ?... :)) ... Ved ikke hvor stor opbakningen bag bush er, men den er vel stor nok siden det hvide hus stadig står der.


    Det er selvfølgelig svært at sige hvor stor opbakningen er .. Kender ikke andet end en lille håndfuld amerikanere, og selvom de ikke kan lide Bush, er det jo ikke ens betydende med at resten af befolkningen heller ikke kan, så jo .. Enig ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Ja, det er penge ned i et bundløst hul ... Det eneste gode der kommer ud af det er god PR for det ændre ikke noget ... og når det ikke ændre noget, så kan det ikke gøre nogen stor forskel.


    Hvordan kan du sige det ikke gør nogen forskel, hvis det rent faktisk medfører, at danske virksomheder evt. kan lave projekter i u-landene, og dermed tjene penge?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    HeHe ... Et hegn og lås på hoveddøren kunne gøre det samme. Er sådan jeg holder min nabo væk og uvedkommende fra mit hjem...


    Situationen er desværre ikke så sort/hvid ..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    International styrke ? ... Ad ... De kunne oprette et EU-værn hvis de vil det, men sgu ikke for min skyld. Alt i alt, så vil det være formåltsløst da dem der sidder i toppen at millitær-kagen ikke har nogen nosser ... og der er dermed ikke brug for en hær. Uanset hvad man kalder den. Eller vi skal måske lave flere babysitter-aktioner som i jugoslavien så vi kan få nogle danskere slået ihjæl imens de står og siger "du må ikke. du må ikke" med en hævet pejefinger ... Come on... its a joke ...


    USA er alt for krigsliderlige ja ... Men i det mindste har de nosser til at gøre noget de føler er rigtigt og risikere en røvfuld hvis de nu tager fejl. Modsat danmark, EU osv som holder os til venlige "politi-aktioner" som ikke skaber andet end arbejde til divsere gravere på kirkegårde rundt omkring i hjemlandene.


    Måske Bush følte at krigen i Irak er rigtig, men skal man derefter blive ved med at lyve om hvad der foregår? Det har for mig ikke spor at gøre med at have nosser til noget som helst ..


    Var han virkelig modig, så fortalte han måske for een gangs skyld sandheden .. Ja, Fogh er ikke meget bedre - men hvad kan man forvente af ham? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Hvordan kan du sige det ikke gør nogen forskel, hvis det rent faktisk medfører, at danske virksomheder evt. kan lave projekter i u-landene, og dermed tjene penge?


    HeHe... Hvis du siger at det kan betale sig økonomisk at smide penge til afrika, så er du sgu optimist. Syntes dog det ville være okey at hjælpe dem hvis det virkelig gjorde nogen forskel. Det vil sige at starte ved det helt basale. Liv ... Så længe AIDS bliver spredt i afrika som influinza gør i danmark i løbet af en vød mørk vinter, så hjælper det ikke at man smider ris osv der ned ... Det hjælper ikke, men udskyder bare de uundgåelige ... At de dør af sult på et tidspunkt, slår hinanden ihjæl, eller dør af AIDS eller andre dødelige sygdomme ... Hvis de altså ikke spreder smitten.


    Folk siger det er uhumant at gøre en der har AIDS steril, men i dette tilfælde, så vil det være til deres eget bedste. De kan jo ikke undværre sex, så hvorfor så få børn de ikke kan forsørge som er smittet ? ... Det er jo mere uhumant ... og man får dem jo ikke til at tænke sig om for når man ikke har noget at miste og er sulten, så har man ikke energi til at tænke på meget andet end sig selv og sine egne behov. Det er basal menneskelig natur at være sig selv nærmest når alt kommer til alt. Så hvis man samlede alle dem med AIDS, gjorde dem sterile og ellers passede på dem, så de ikke smittede andre og så kune leve i kontrolere byer rundt omkring med læger og hvad de nu har brug for så de kunne leve en anstændig tilværelse i den tid de nu har tilbage, så kunne man gå i gang med at hjælpe befolkning med det de derefter har mest brug for hvis de skal kunne klare sig selv. og det er ingen borgerkrige, ingen ondsindet diktator. Så kunne de få korn osv .... og hjælp med at lave drikkevand osv ...


    Så er spørgsmålet om man kan lave om på generationer af ulykke ... Tror det sgu ikke og personligt vil jeg ikke støtte sådan et usikkert og langsigtet projekt. Køber jo heller ikke aktier i landjord på mars fordi at vi muligvis engang om 100 år skal bo der ...



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Situationen er desværre ikke så sort/hvid ..


    Tja, det er ikke mere indviklet end man gør det til ... Hvis man vil se problemer i det, så kan man sagtens det. Hvis man vil se enkelt på det, så er dem der vil ind på ens egendel også nød til det. Du lyder faktisk som politiet engang de kom og besøgte mig i en lejlighed jeg havde for en hel del år tilbage. Spurgte dem om de havde en ransagningskendelse for ellers skulle jeg falde død om før de kom ind. De sagde at det ikke var så sort & hvidt, men det var jo så i dette tilfælde noget værre vrøvl. Hvis man ikke kender ens rettigheder, så vil andre folk udnytte det. Ligesom visse andre folk udnytter at danmark ikke er omkranset med pigtråd og landminder ... Så tror de at det er et tag-selv-bord ... Vel meget forståligt når de kommer fra fattige steder, men så må man jo øse op for dem istedet for og fortælle dem hvordan landet ligger ... Hvis de overhovedet skal med til bords ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Måske Bush følte at krigen i Irak er rigtig, men skal man derefter blive ved med at lyve om hvad der foregår? Det har for mig ikke spor at gøre med at have nosser til noget som helst ..


    Var han virkelig modig, så fortalte han måske for een gangs skyld sandheden .. Ja, Fogh er ikke meget bedre - men hvad kan man forvente af ham? ;)


    Tja ... Han har dog lært noget af historien ... Find den politiker der indrømmer at han har gjorde noget meget fy-fy og jeg skal vise dig dem politiker der har fået et spark i røven og aldrig blevet genvalgt til noget i samme stil ... Der er jo ingen der siger at man behøver at være selvdestruktiv bare fordi man viser lidt nosser ved at gøre det som alle tænker, men ingen tør ... At han så ikke er speciel god eller effektiv til det, gør det så ikke bedre. Men det må vel også give en lidt dårlig smag i munden at give en mand og hans hær nogle våben for så at gå i krig mod den samme mand og hans folk ... endda 2 gange for første gang lykkes ikke rigtig ... Avvv.. :boxed:


    Bush er et nossefår ... og Anders Fjog er en .... Ja, han er bare pinlig.... Han er fuldt ud på højde med den pinlighed jeg føler for Prins Henrik .... Hvis folk spørger om han er dansk når jeg er ude og rejse, så siger jeg nej ... Han er sgu fransk ... Har ikke oplevet at der er nogen der har spurgt mig om Anders Fjog, men så slipper jeg jo også for at sige at han bare er et socialt eksperiment vi har i danmark om hvor længe landet kan køre når en fuld svensker med hovedet oppe i røven til at lede en flok aber inde på christiansbord...


    Just my 2 cents ... :))

  • Du kan ikke lukke AIDS smittede væk fra omverden, da det ville være et brud på menneskerettighederne og en del andre rettigheder også, vi har idag. Folk med AIDS har jo stadig ret til et liv, og med den udvikling der sker indenfor lægevidenskaben, kan de leve til de bliver meget gamle.
    Problemet er ikke så meget dem vi ved har AIDS, men dem som har det og ikke ved det. Det er dem der har størst chance for at smitte andre og true verdenssundheden som helhed (den er truet allerede af denne virus egentlig).


    Og da AIDS ikke kun smitter via samleje, så ville det være pointesløst at sterilisere dem, og derfor også bryde deres rettigheder.
    Måske man kan sige det er ok med pædofile, da de kun reagerer på deres sexlyst, men ikke AIDS ramte.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Du kan ikke lukke AIDS smittede væk fra omverden, da det ville være et brud på menneskerettighederne og en del andre rettigheder også, vi har idag. Folk med AIDS har jo stadig ret til et liv, og med den udvikling der sker indenfor lægevidenskaben, kan de leve til de bliver meget gamle.
    Problemet er ikke så meget dem vi ved har AIDS, men dem som har det og ikke ved det. Det er dem der har størst chance for at smitte andre og true verdenssundheden som helhed (den er truet allerede af denne virus egentlig).


    Og da AIDS ikke kun smitter via samleje, så ville det være pointesløst at sterilisere dem, og derfor også bryde deres rettigheder.
    Måske man kan sige det er ok med pædofile, da de kun reagerer på deres sexlyst, men ikke AIDS ramte.



    Nå der var andre end mig der lige måtte læse den udtalelse to gange for at være sikker på at han skrev det. Magen til sludder skal man da lede længe efter - og som du siger menneske rettigheder - jeg tænkte så godt nok hitler og i den dur - for det er sgu lige akkurat i den tanke-bane den ligger...


    Og i bund og grund så er vesten fandeme medskyldig i at der er så mange AIDS ramte i afrika - Man vil ikke hjælpe dem - i form af medicin - prævention osv.... - undtagen hvis de vil betale i dyre domme for hjælpen..... :boxed: