Cascadekøler FX-DK-OC del 3:

Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Det må være fordi, at prisen var i yen :crazyeyes:

Der er seriøst for mange mennesker med for mange penge ! Jeg er misundelig! :clap:

Så vi 2...

100 per dag er da ret så mange... Hehe...

Tom, når nu du får den nye kunne du så ikk også teste spil??? Feks Far cry???

Oprindeligt indlæg af købkøb

Tom, når nu du får den nye kunne du så ikk også teste spil??? Feks Far cry???

Det kunne da være en ide købkøb. Jeg spiller ikke så meget, men var af den opfattelse, at man med en alm. high end PC kan spille det meste ret fejlfrit.

Når vi kommer lidt længere hen, kan det være jeg lige PM'er dig for at høre hvad jeg skal gøre, og hvilke spil vi taler om.
    :cheers:

Oprindeligt indlæg af Tom Holck

Det kunne da være en ide købkøb. Jeg spiller ikke så meget, men var af den opfattelse, at man med en alm. high end PC kan spille det meste ret fejlfrit.

Når vi kommer lidt længere hen, kan de være jeg lige PM'er dig for at høre hvad jeg skal gøre, og hvilke spil vi taler om.
    :cheers:

Fejlfrit som i artifact fri eller en fin FPS???

Tja... Det kan være den kører fint... Men der er jo forskel på 60 FPS og 200 FPS ;o)

Mange bruger jo benchmarks til at se oms de kan køre spil og hvor hurtig de ca. kan køre dem... Og da nogen spil egentlig stresser HELE dit system og tester hele pc'en synes jeg det er lidt bedre end en benchmark....

Men bare skriv en PM ;o)

Oprindeligt indlæg af købkøb
    Hvad med et 300W peltier??? :D

Det findes ikke..

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

• Du kan ikke køle et 300W peltier ( hvis det eksisterede ) med et 220W peltier.. Og du vil ikke kunne køle vand ned som så skulle køle dit peltier ned.. det ville til sidst begynde at koge fordi der bliver udviklet mere varme end der bliver fjernet pga spild i peltieret..

Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

• Det er ikke 100% stabilt over 3.4 GHz?
    Siden du kun er på skrivebordet :rolleyes:

Kunne være fedt med nogle Bench ved 3.4 GHz :T

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

• Ser godt ud. Vil også gerne se nogle resultater fra forskellige spil test hvis det bliver muligt senere.

|^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Oprindeligt indlæg af Slammand
    Det er ikke 100% stabilt over 3.4 GHz?
    Siden du kun er på skrivebordet :rolleyes:

Kunne være fedt med nogle Bench ved 3.4 GHz :T

Nej Slammand, det kniber med at benche ved 3400+ lige nu.

Men tænk på 3423 mhz er faktisk verdensrekord "schreenshot" med AMD64 FX
    Kun Barton2500 kan gå højere, men den er håbløs langsom.

http://www.vr-zone.com/ocdb/display.php

Oprindeligt indlæg af noxon

Uha :T

Den kommer til at løbe stækt i den nye tror jeg.. :boxed:

det er jo ikke kun kølingen det kommer an på, cpu´en maxer jo også ud på et tidspunkt, måske 50 -70 mhz mere med den nye køler, ellers tror jeg simpelthen ikke på mere, da cpu´en har et naturligt max, ellers var det jo bare ud i rummet med lortet så kunne du jo oc evigt. hvilket du jo godt selv kan se er umuligt :)

• Ja vi er vis tæt ved grænsen uanset køling.
    Det der egentlig begrænser den, tror jeg, er volt max (igen) ligesom ved FX-51.

Forskellen på de første fx51 og de senere, samt fx53 er, at nu kræves der ikke så mange volt til en given hastighed. Den er lavere, derved kan man (næsten) skalerer videre op, ved at give flere volt, forudsat køling er iorden.

Du spurgte engang om jeg ikke en dag prøvede en Barton2500+. Prøv at se på linket til den 2500+ der kører 35xx mhz, den klare kun superPi på 31 sek, det er som en ældre P4@4100mhz....

Jeg overvejer seriøst din ide med den lufttætte kasse omkring bundkort kølehoveder og grafik. Godt træt af kondens og isolering. :rolleyes:

• Tom du kan evt. tale med Petter omkring udfærdigelsen af et lufttomt kabinet. Ved han har styr på det.

Jeg håber inderligt at du snupper #1 pladsen i såvel 3dmark01 som 03 når du får nyt gfx!

Oprindeligt indlæg af Tom Holck
    Du spurgte engang om jeg ikke en dag prøvede en Barton2500+. Prøv at se på linket til den 2500+ der kører 35xx mhz, den klare kun superPi på 31 sek, det er som en ældre P4@4100mhz....

Hmm, ja det er et skuffende resultat...

men hvis han kørte med 250*14 istedt for 218*16,5 ville det kunne cutte et par sekunder af imo... lidt ærgeligt at man så sjældent ser en vildt oc'et barton/xp i en maskine som også har vilde ram :rolleyes:

• kom til at snakke med min lærer omkring din "lille" køleløsning og han mener at der er endnu en mulighed for dig så du evt kunne helt slippe for det lufttætte rum OG kondensen, han har taget sit speciale i køling (ca.) ...
    snakker nok først med ham igen på mandag, men syns at hans teori lyder fed, noget med noget "gas" man sprøjter ud over komponenterne, så lægger det sig som en fin film udover, og derved beskytter det helt imod kondens og det kan tages af som vitavrap (det man har i køkkenet, en fin film der nemt krøller)...

hvis det var en ide :)

• Leder det der stads ikke strøm???